Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت مسکو در واشنگتن از اقدام وزارت خارجه آمریکا به تخصیص بودجه‌ای برای یافتن دشمن خارجی به منظور مقصر جلوه دادن آن و شانه خالی کردن از کوتاهی‌های دولت این کشور در حوزه بهداشت و سلامت، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در واشنگتن اقدام وزارت خارجه آمریکا برای تخصیص ۲۵۰ هزار دلار به منظور اتهام‌زنی به دیگران با ادعای ارائه اطلاعات جعلی از سوی آن‌ها در حوزه سلامت را دشمن‌سازی خواند و آن را انداختن بار تقصیرات بر دوش دیگران به منظور تبرئه خود دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سفارتخانه روز جمعه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: اعطای این مبالغ روحیه واقعی، افکار و طرز فکر شرکای ما را در وزارت خارجه (آمریکا) آشکار می‌کند. حتی در این دشوارترین همه‌گیری جهانی، وقتی که ما، روسیه و ایالات متحده هزاران شهروند خود را از دست می‌دهیم و باید کنار هم بایستیم، تلاش‌هایی برای یافتن دشمن خارجی انجام می‌شود. دشمنی که قرار است به طور کامل یا جرئی به دلیل نواقص خود ما مقصر شناخته شود.

سفارت روسیه افزود: نیروهای تاثیرگذاری در واشنگتن هستند که روس‌هراسی می‌کنند. آنها هرگز از فعالیت‌های مخرب خود دست نمی‌کشند و سیگنال‌های متضادی که از طرف «دونالد ترامپ» ارسال می‌شود را نادیده می‌گیرند.

اداره امور جهانی وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد مبلغ مذکور به سازمانی با تجربه در این زمینه برای تهیه گزارشی از کارزارهای روسیه و شوروی که اطلاعات جعلی مرتبط با بهداشت و سلامت را منتشر می‌کنند، اعطا می‌شود.

این سفارتخانه در پایان اعلام کرد که قابل پیش‌بینی است که این تحقیقات گروه رسانه‌ای «آرتی تی‌وی» و خبرگزاری «اسپوتنیک» را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه آمریکا سفارت روسیه بحران کرونا وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان


به گزارش تابناک به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه روسیه و عربستان تلفنی گفت‌وگو کردند. 

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و «فیصل بن فرحان»، وزیر ‌خارجه عربستان در تماسی تلفنی بر ضرورت وحدت تلاش‌ها برای حل بحران در خاورمیانه تاکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در پی تماس تلفنی لاوروف و بن فرحان آمده است: «در این تماس، توجه ویژه ای به بررسی موضوعات در دستور کار منطقه ای با توجه به تشدید بی سابقه اوضاع در منطقه شد.»

این بیانیه افزود: «درگیری فلسطین و اسرائیل و تنش‌ها در دریای سرخ مورد بحث طرفین قرار گرفت. دو طرف بر موضع مشترک خود در حمایت از با توجه به ضرورت تقویت تلاش‌های همه اعضای مسئول جامعه بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک سریع بحران‌های شدیدی که صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کنند، تاکید کردند.»

دیگر خبرها

  • امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند