Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران با اشاره به اینکه بزرگترین حماسه جنگ تحمیلی سوم خرداد است‌،گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس در استان با تشکیل ۱۶ کمیته برنامه‌ریزی در استان حدود هزار برنامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران امروز در نشست خبری به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، با اشاره به گرامیداشت 
روز قدس که یادگار امام راحل است، گفت: امسال با شیوع بحث کرونا راهپیمایی به رسم هر ساله برگزار نشد، ولی دشمنی ما با رژیم اشغالگر اسراعیل بیش از قبل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خرمشهر در طول تاریخ توسط عثمانی‌ها و بعد توسط انگلیسی‌ها که منجر به واگذاری بخشی از خاک ایران شد‌، اما در چهارم آبان‌ ۱۳۵۹ به مدت ۵۷۵ روز به اسارت رژیم صدام درآمد، سپاه عراق مردم و نیروهای مسلح را هدف قرار داد.

ملکی یادآور شد: در خرمشهر همه میدان به میدان خیابان به خیابان کوچه به کوچه برای مقابله با سربازان عراقی حاضر شدند، با تعداد محدودی از پاسدار جنگیدند و به دلیل نبودن سلاح و مهمات عقب‌نشینی کردند ولی مقاومت ادامه پیدا کرد.

این مسؤول تصریح کرد: خرمشهر قبل از شروع جنگ ۲۲۰ هزار نفر جمعیت داشت، بندر اروند ۱۳ اسکله داشت بعثی‌ها کالاها و خودروها را در غارت کردند، در شهر ۴۰ هزار واحد مسکونی وجود داشت، که اشغالگران ۲۵ هزار واحد مسکونی را تخلیه کردند و وسایلش را در بصره فروختند.

وی بیان کرد: سرانجام در سال ۱۳۶۱ بعد از عملیات فتح‌المبین ۲۳ روزه خرمشهر آزاد شد، ملت ایران در فتح خرمشهر ۶ هزار شهید داد ولی  ۱۹ هزار عراقی را اسیر عراقی گرفتیم و ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک کشور آزاد شده است.

 ملکی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین واکنش اوج حملات دشمن به ما جنگ تحمیلی بود و بزرگترین حماسه جنگ تحمیلی سوم خرداد است‌، پایتخت مقاومت در خرمشهر شهر دزفول بود که مردمی مقاوم دارد که در  مقابل بیشترین موشک‌ها و بمباران ماندند و هر تخریبی را بلافاصله ساختند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران ابراز کرد: عملیات خرمشهر باید ادامه پیدا کند تا روزی که به آزادی قدس برسیم، البته نیروهای جبهه مقاومت در پشت دیوارهای رژیم صهیونیستی هستند چرا که سردار سلیمانی این جبهه را قوی کرد.

وی با اشاره به حضور مازندرانی‌ها در آزادسازی خرمشهر گفت: مجاهدان مازندرانی در تیپ بیت‌المقدس، عملیات ۳۷ نور و عملیات ۲۵ کربلا حضور داشتند و سرانجام ۲۵۰ تا۲۷۰ شهید قبل و حین و بعد از عملیات آزادسازی خرمشهر دادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه رشادت‌های مازندرانی همواره ادامه دارد، افزود: فیلم خانطومان برای نمایش رشادت‌های دلاورمردان مازندرانی در جنگ با تکفیری‌ها در مدت ۸۰ دقیقه در خراسان شمالی در حال تصویربرداری است که ۹۰ درصد از آن تاکنون فیلمبرداری شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در سال جاری ۵۰ کتاب در زمینه ایثار شهدا و قهرمانان دفاع مقدس تدوین و چاپ خواهد شد.

ملکی گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس در مازندران امسال با شعار "ما قوی هستیم" با تشکیل ۱۶ کمیته برنامه‌ریزی در استان حدود هزار برنامه درنظر گرفته شده است، در همه هفته‌ها با رویکرد دفاع مقدس برنامه داریم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی مازندران حماسه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس در مازندران جنگ تحمیلی سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است

صادق آهنگران، مداح دوره دفاع‌مقدس در برنامه‌ای از خاطره گلایه امام خمینی (ره) نسبت به یکی از مداحی‌هایش گفت.

به گزارش ایسنا، آهنگران در گفت‌وگو با کامران نجف‌زاده، مجری برنامه برمودا از پیامی که امام خمینی(ره) مبنی بر خواندن آثار حماسی به وی داده بود گفت. این مداح دوران جنگ تحمیلی عنوان داشت، امام به وی تذکر داده بود که نسل ما، نسل حماسه است و باید مداحی‌های حماسی بخواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود