Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهیاران بخش مرکزی گناوه در نشستی که به عنوان هم اندیشی در سالن فرمانداری گناوه به میزبانی بخشداری مرکزی برگزار شد، به بیان مسایل و مشکلات و ارایه راهکارها برای توسعه‌ مناطق خود پرداختند که بخشی از آن به مبحث پای بند نبودن شرکت‌های نفتی در قبال مسئولیت‌های اجتماعی تعیین شده بود.

دهیار روستای مال قاید بخش مرکزی گناوه گفت: درحالی که هشت خط لوله انتقال نفت در جوار روستاهای این بخش  عبور می‌کند تاکنون شرکت‌های نفتی هیچ  مساعدت و حمایتی در قبال مسئولیت‌های اجتماعی تعیین شده به این مناطق ازجمله مال قاید انجام نداده‌اند

محمد بستانی افزود: یکی از نیازهای مبرم در این منطقه که لوله‌های نفتی متعددی از آن می‌گذرد، احداث یک ایستگاه آتش نشانی است که وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از روستای شول تا مال قاید گناوه تاسیسات نفتی و خط لوله‌ انتقال فراوانی وجود دارد که درصورت هرگونه حادثه آتش سوزی علاوه بر اینکه امکان مهار و کنترل آن  وجود ندارد خطر و تهدیدی برای ساکنان درجوار این تاسیسات است.

دهیار روستای مال قاید کارشکنی در اجرای طرح‌های این روستا از دیگر مشکلات گریبانگیر با شرکت‌های نفتی عنوان کرد و افزود:  طرح کانال دفع  آب‌های سطحی این روستا که  پتج سال پیش قرار بود اجرایی شود و  نیاز به اعتبار زیاد نداشت به دلیل ممانعت شرکت نفت متوقف شد و هم اینک نیاز به اعتبار چندین برابری دارد.

وی بیان کرد: با توجه به ممانعتی که در  اجرای این طرح توسط شرکت نفت صورت گرفت، شورای تامین شهرستان ورود و  اجازه حفر کانال داده شد اما بدلیل نبود اعتبار بلاتکلیف مانده‌است.

بستانی گفت: این طرح نیاز به اعتبار زیاد دارد که  درصورت تامین آن و اجرایی شدن مشکل دیرینه تردد  ۲۰ خانوار و خیابان علی بن ابیطالب (ع) که همه ساله در بارندگی زیر آب می‌رود  برطرف خواهد شد.

وی توسعه ساحل سازی شهر گناوه به روستاهای ساحلی را خواستار شد و  ادامه داد: باتوجه به اینکه ساحل گناوه ظرفیت گردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشور را همه ساله در تعطیلات نوروز ندارد،  باید اعتباری برای توسعه و گسترش ساحل اختصاص یابد که  کمک شایانی به شهر گناوه خواهد شد.

بستانی افزود: سهمیه قیر رایگان روستاها بویزه مال قاید با ۶ هزار نفر جمعیت ناچیز است و جدا از آن باید ۵۰ درصد اعتبار دهیاری و حتی روستاهای کم جمعیت به این امر اختصاص یابد درحالیکه در سایر روستاهای استان‌ها چنین اقدامی نشده‌است.

وی اظهارداشت: پیشنهاد می‌شود سهمیه ۵۰ – ۵۰ قیر رایگان بویژه برای روستاهای کم جمعیت که تاکنون آسفالت نشده‌است، حذف و این میزان کمتر شود.

دهیار روستای مال خلیفه گفت: این روستا در زمینه تعیین حریم لوله‌های نفتی سال‌ها است مشکل دارد و هنوز حل نشده‌است.

مراد منوچهری افزود: شرکت نفت از سال ۹۲ تاکنون حریم لوله ها را  چندین بار تغییر و از ۷.۵ در آن سال به  ۳۰ و حتی ۶۰ متر رسانده که این روند برای اجرای طرح‌ها، مردم و ساخت سازها مشکل ساز شده‌است.

وی بیان کرد: به رغم پیگیری‌های فراوان هنوز شرکت نفت به خواسته اهالی توجهی نکرده و گله مندی ایجاد شده‌است.

وی افزود: در اجرای یک طرح روستا که ۵۰ متر کانیو باید انجام می‌شد شرکت نفت به مدت یک ماه باعث تعطیلی آن شد.

دهیار روستای مال خلیفه گفت: اهالی این روستا مصمم شدند در صورتیکه شرکت‌های نفتی قصد اجرای طرحی در این منطقه باشند، ممانعت خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی روستای شول گفت: با وجود اینکه در نزدیکی این روستا تاسیسات نفتی و گازی وجود دارد از هیچگونه خدمات اجتماعی نفت بهره‌ای نبرده و تنها آلایندگی نصیب مردم شده‌است.

سجاد ملک زاده افزود: مردم منطقه بدون هیچ مزد و منتی از خطوط لوله‌های نفتی که سرمایه کشور است محافظت و پاسداری می‌کنند اما نباید در زمینه خدمات اجتماعی نفت که حق ماست تبعیضی صورت گیرد و تنها امتیاز و حمایت‌های آنان به شهرستان‌های دیگر استان‌های همجوار باشد. 

وی تعریض ورودی و خیابان  و اجرایی شدن طرح آبخیزداری را در این روستا خواستار شد.

دهیار روستای فخرآوری گفت: تعریض جاده این روستا تا محمدصالحی که در مسیر تردد شرکت نفتی ها قرار دارد و متعلق به آنان است به رغم قول های داده شده تاهنوز انجام نشده است.

علی فرامرزی افزود: این جاده در مسیر تردد کامل  خودروهای سنگین شرکت نفت قرار دارد که از بین رفته و باید ترمیم و بازسازی و تعریض شود.

دهیار روستای عباسی گفت: شرکت نفت به مسئولیت های اجتماعی در روستاهای این منطقه از جمله روستای عباسی پای بند نیست.

ایوب عباسی افزود: باتوجه به اینکه خط لوله نفتی جدید کشور از گوره در این منطقه به بندر جاسک در زمین های کشاورزی مردم عبور کرده تاهنوز خسارتی به آنان  پرداخت نکرده‌اند.

وی گفت: درحالیکه وسایل سنگین خودرویی شرکت‌های نفتی در جاده  ارتباطی این روستا تردد و این مسیر را ناهموار کرده‌اند درقبال آن هیچ خدماتی ارایه نمی‌شود.

دهیار این روستا  افزود: مشکلات روستاهای بخش مرکزی که بیشتر آنها مشترک است توسط دهیاران بیان شد اما این روستا در زمینه آنتن دهی تلفن همراه مشکل جدی دارند بطوریکه باید برای برقراری تماس به نقاط مرتفع روی آورند.

عباسی افزود: برای رفع این مشکل پیگیری های زیادی بعمل آمده و قول هایی داده شده اما عملی نشده است.

دهیار روستای گشویی به مشکلات ایجاد شده در اجرای طرح هادی این روستا اشاره کرد و گفت: بیشترین دغدغه این روستا طرح هادی است که بازنگری آن ضروی است.

جمشید سلطانی پور افزود: مردم این روستا در زمینه ساخت و ساز به علت بازنگری نشدن در طرح هادی با مشکل مواجه شدند و باید نقشه تدوین ارایه شده که اشتباه است اصلاح و منطبق با وضعیت موجود روستا تغییر کند.

وی بیان کرد:  بوستان امید این روستا تاهنوز توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی تکمیل نشده‌است.

سلطانی پور گفت: تنها  سنگ فرش این بوستان انجام و بنا  به گفته آنان بدلیل نبود بودجه متوقف شده که مردم انتظار دارند بخاطر نداشتن مکان تفریحی این طرح تکمیل شود.

عضو شورای شهرستان گناوه گفت: چندین روستای این بخش به دلیل نزدیکی به بزرگراه اصلی  بدلیل نداشتن زیرگذر و روگذر خطرآفرین شده‌است.

مصطفی عباسی افزود: مسئولان مربوطه باید به حفظ جان مردم اهمیت دهند و در مسیر این روستاها از جمله محمدصالحی و چاهبردی زیرگذر و روگذر احداث شود.

وی اظهارداشت: راه تاجملکی و همچنین مسیر شاه صدرالدین تا روستای چهارمحال که هفت کیلومتر است باید آسفالت شود.

عضو  شورای شهرستان گناوه گفت: جاده ارتباطی چندین روستا نیاز به تعریض، ترمیم و نصب علایم راهنمایی و رانندگی دارند که امیدواریم انجام شوند. 

وی افزود: اختصاص ارزش افزوده به روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان نامشخص است و باید بصورت شفاف اطلاع رسانی شود.

عباسی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران و شوراها در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

دهیار روستای بهمنیاری گفت: باتوجه به اینکه بیشتر زمین‌های این روستا کشاورزی است و مردم نیاز به خانه و ساخت و ساز دارند که باید تغییر کاربری صورت گیرد.

یوسف بهمنیاری افزود: باتوجه به اینکه جمعیت این روستا پراکنده و با فاصله سکونت دارند بدلیل نداشتن کوچه در هر بارندگی دچار مشکل و خسارت می‌شوند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی و مشکل دیرینه آنان حل شود.

وی اظهارداشت: این روستا با ۳ روستای دیگر از  فضای ورزشی از جمله زمین چمن مصنوعی محروم است که نیاز دارند و به مطالبه مردمی تبدیل شده‌است.

رئیس شورای بهمنیاری غربی گفت: مردم این روستا در زمینه آب شرب دچار مشکل هستند و روز و شب بر آنان سخت می‌گذرد.

ملک زاده افزود: منازلی که در ارتفاع قرار دارند مدت ۲ هفته با کم آبی مواجه شدند و تداوم آن مشکل جدی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: بوی تعفن مرغداری  در نزدیک روستا برای مردم زجر آور شده و باید برای رفع دغدغه سلامت و بهداشت ساکنان  اقدام شود.

بخشدار مرکزی گناوه گفت: ارایه پیشنهاد و نظرات سازنده دهیاران برای سرعت گرفتن برنامه و طرح‌های بخشداری از جمله اهداف این نشست است.

خدیجه دشتی افزود: قبل از برگزاری نشست هم اندیشی با دهیاران، از روستاهای بخش بازدید میدانی صورت گرفته و مسایل و مشکلات آنان بررسی شده‌است.

وی بیان کرد:  مشکلات مطرح شده در این نشست در قالب سه برنامه اولویت بندی و پیگیری خواهد شد.

بخشدار مرکزی گناوه گفت: اجرای پروژه‌های روستاهای این بخش با مشارکت دهیاران و تعامل ادارات و بررسی مصوبه های شورای اسلامی روستاهای بخش در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: دهیاران در رسیدگی به مشکلات اساسی روستاها باتوجه به تجربه و توانایی های موجود در اولویت کاری خود قرار دهند.

دشتی بیان کرد: برای اجرای پروژه‌های مالی نیاز به حمایت مالی و اعتبار است و از فرماندار که نگاه و توجه ویژه‌ای به روستاها دارد انتظار است در کمیته برنامه‌ریزی خاص دیده شود.

بخشدار مرکزی گناوه گفت: دهیاران با ارایه گزارش‌های لازم درزمینه ساخت و سازهای غیرمجاز ارزیابی خواهند شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه گفت: برای اجرای تعهد مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت علاوه بر پیگیری مسئولان شهرستان باید نماینده مجلس که دسترسی مناسب تری به آن وزارتخانه دارد پیگیر مطالبه مردم باشد.

حسین امیری افزود: دهیاران و شوراها درصورت اجرای طرحی که منجر به اشتغال‌زایی و تولید شود از آنان حمایت و با بخشداری مکاتبه تا در جلسه کارگروه اشتغال فرمانداری در باره آنان تصمیم‌گیری شود.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه گفت: فرمانداری این شهرستان برای بررسی نیازها و مشکلات روستاهای این شهرستان با برنامه ریزی منسجم علاوه بر بازدید از این مناطق، با دستگاه‌های مرتبط از جمله شرکت‌های نفتی منطقه پیگیری‌های فراوان کرده که نتیجه بخش بوده‌است.

سروش گرمسیری نژاد افزود: درمورد مسایل و مشکلات با شرکت‌های نفتی تاکنون چندین مکاتبه با شرکت نفت صورت گرفته و در حال پیگیری تا حصول نتیجه هستیم.

وی با بیان اینکه هدف فرمانداری با نگاه و تدبیر فرماندار ایجاد بسترهای لازم در روستاها برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا است، گفت: دهیاران و شوراهای روستاها برای اجرای طرح و برنامه‌های بخشداری همکاری و  راهکار ارایه دهند.

وی اظهار داشت: بخشدار مرکزی این شهرستان از بدو مسئولیت با برنامه کاری منظم برای پیگیری و رفع مسایل و مشکلات روستاهای بخش مجدانه درحال تلاش است.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه گفت: روستاهای این شهرستان برای توسعه دارای ظرفیت و قابلیت های فراوانی هستند که از دهیاران و شوراها انتظار داریم در این زمینه طرح ارایه دهند و آمادگی همکاری و حمایت از آنان هستیم.

وی بیان کرد: دهیاران مشابه شهرداری در شهر هستند و برای اجرای طرح و برنامه در روستاهای خود از منابعی نظیر ارزش افزوده که در اختیار دارند، استفاده کنند.

گرمسیری نژاد  گفت:  بخشنامه‌هایی که بخشداری به دهیاران  ابلاغ می‌کند طبق آن باید عمل کنند.

وی بیان کرد: به روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان نیز توجه شده و در  این ارتباط آسفالت جاده ورودی بینک برای نخستین بار در بین مناطق بدون دهیار استان بوشهر باحضور استاندار در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد.

۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها وزارت نفت گناوه دهیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت گناوه دهیاران وزارت نفت گناوه دهیاران مسئولیت های اجتماعی روستا در زمینه فرمانداری گناوه مسایل و مشکلات شرکت های نفتی روستاهای بخش بخشدار مرکزی برای اجرای اجرای طرح شرکت نفت مال قاید لوله ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • ۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد