Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با اشاره به استراتژی نادرست بنی صدر مبنی بر اینکه «زمین بدهیم و زمان بگیریم»، گفت: اگر به دلایل سقوط خرمشهر نگاه کنیم اهمیت آزادسازی خرمشهر چندبرابر می شود.

سرهنگ عباس بایرامی در گفت وگو با ایسنا، حماسه سوم خرداد را یک نگین درخشان در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر به دلایل سقوط خرمشهر نگاه کنیم اهمیت آزادسازی خرمشهر چندبرابر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خرمشهر بعد از ۳۴ روز دفاع غریبانه در برابر رژیم بعثی سقوط کرد، افزود: استراتژی نادرست بنی صدر مبنی بر اینکه «زمین بدهیم و زمان بگیریم» و عدم اتحاد و انسجام بین نیروهای مسلح و مرکزیت موجب شد پاره تن ملت ایران ۵۷۸ روز زیر چکمه های دشمن باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دقاع مقدس گیلان، پیروزی های بزرگ دفاع مقدس را نتیجه حضور امام خمینی(ره) در راس فرماندهی کل قوا دانست و بیان کرد: استراتژی محدود ایران تبدیل به استراتژی بزرگ شد و طی یک عملیات توانستیم ۵۴۰۰ کیلومتر از خاک کشور را آزاد کنیم.

بایرامی، با اشاره به حضور نیروهای گیلانی در خرمشهر از همان روزهای آغزین جنگ، تصریح کرد: رزمندگان غیور گیلان خودشان را به خرمشهر رساندند. در عملیات الی بیت المقدس نیز ۲۶۰ شهید و ۷۰ جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

وی با بیان اینکه هر ملتی برای عبور از بحران ها نیازمند تکیه گاه است، عنوان کرد: در روزهای کرونایی نیازمند روحیه دفاع مقدس بودیم تا بتوانیم این بحران را مدیریت کنیم لذا در ایتدا نیروهای قدیمی دفاع مقدس و پیشکسوتان جبهه و جهاد را فراخوان کردیم.

این مقام مسئول از اعلام آمادگی ۶۰۰ نفر از یادگاران دوران دفاع مقدس در ایام کروتا خبر داد و متذکر شد: کسانی که در دوران آتش و حماسه نقش امدادگری داشتند، امروز با حضور در بیمارستان ها به کادر درمانی و بیماران کمک رسانی می کنند و روز به روز شاهد بهتر شدن وضعیت این بیماری در کشور هستیم.

وی دفاع مقدس را بنا به فرموده رهبر انقلاب یک گنجینه عظیم دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس نسلی قدرتمند و عزتمند پرورش داده و این گنجینه ها تا قرن ها به عنوان پشتوانه ملت ایران خواهند بود.

بایرامی، با اشاره به نقش نیروهای مردمی در مدیریت دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مردم در آن زمان خانه به خانه و مسجد به مسجد از رزمندگان در جبهه ها پشتیبانی می کردند و مردم گیلان با اعزام ۱۵۰۰ کامیون زبانزد کشور هستند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات جنگ در ابعاد مختلف، یادآور شد: بیش از ۳۰۰۰ رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند و باید خاطرات این یادگاران را مکتوب و مستند کنیم تا برای آیندگان باقی بماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خرمشهر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

سعید زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری در استان، اظهار کرد: فرآیند عملیاتی شدن پروژه فیبر نوری منازل، کسب و کارها از ابتدای امسال به صورت جدی آغاز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

وی گفت: گام اول پروژه در حوزه شهری است و کلیه صاحبان حرف و مشاغل، کسب و کارها، منازل، شهروندان در حوزه شهری به فیبر نوری متصل می‌شوند، برنمامه دولت این است که تا ۲۰ میلیون ارتباط و ۸۰ درصد خانوارهای کشور را به شبکه فیبر نوری متصل کند.

زاهدی ادامه داد: فرآیند اجرای پروژه در برخی شهرهای گیلان نظیر رشت و کومله به اتمام رسیده، از امروز عملیات اجرا در آستانه اشرفیه آغاز شده است؛ در تلاش هستیم در طول هر ماه پروژه در چند شهر اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات گیلان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا پایان سال هر ۵۶ شهر استان به شبکه فیبر نوری مچهز شوند، تصریح کرد: صرفا در شهر آستانه باید در ابتدا ۱۶ کیلومتر حفاری انجام شود و عملا ۱۹ کیلومتر هم به فیبر نوری نیاز دارد که اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان را در بر می‌گیرد. میزان اعتبار و مسافت اجرای پروژه در هر شهر به میزان حفاری آن بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی از شهرهایی که شهرداران بیشترین همکاری و تعامل را دارند، آغاز می‌شود، اعتبارات این پروژه هم توسط دولت و وزارت ارتباطات تامین می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است