Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، آیین گرامیداشت این روز بزرگ به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور در ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این آیین از خانواده ۳۲ شهید گرانقدر عملیات آزادسازی خرمشهر (بیت المقدس) تجلیل شد که در استان البرز از خانواده شهید علی گروسی به صورت کشوری تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شهید علی گروسی در سال ۱۳۴۱ در منطقه ماهدشت کرج در خانواده ای معتقد به احکام دین مقدّس اسلام چشم به جهان گشود.

از یک خانواده ۱۴ نفره علی پنجمین فرزند خانواده به شمار می آمد از آنجایی که پدر بزرگوارشان کشاورز و باغدار بود علی بیشتر اوقات خود را صرف کمک به پدرش در باغ و زمین های کشاورزی می کرد و هر زمان که از مدرسه تعطیل می شد به کمک پدر می شتافت.هنوز از عشق پدر سیراب نشده بود که پدرش دار فانی را وداع گفت و بار سنگین پرورش جسمی و فکری همه فرزندان به خصوص علی بر دوش مادر قرار گرفت.علی دوران تحصیلاتش را در ماهدشت کرج و تا مقطع متوسطه ادامه داد.

از همان دوران کودکی عشق به اسلام و احکام الهی در وجودش متبلور گردید. به نماز و روزه بسیار عشق می ورزید و تمامی شب های جمعه را به خواندن دعای کمیل می گذراند.

در سال های ۵۶ و ۵۷ مبارزات روحانیون و دانشجویان و قشر ستمدیده مردم علیه رژیم پهلوی که به تنگ آمده بودند را همراهی می کرد و چون صدایی رسا داشت، با تنظیم شعارها در ردیف اول تظاهرات قرار می گرفت و و شعارها را قرائت می کرد.

شهید گروسی جزو نخستین کسانی بود که فرمان امام (ره) لبیک گفته و با دیگر یاران، بسیج مردآباد (ماهدشت کنونی) را تشکیل دادند.

با شروع جنگ تحمیلی وی درس و مدرسه را رها کرده و به صفوف مجاهدین فی سبیل الله پیوست و در بسیاری از عملیات ها مانند، مسلم ابن عقیل، رمضان، آزاد سازی خرمشهر، بیت المقدّس، فتح المبین، والفجر مقدماتی که مسوولیت گردانی از تیپ سلمان فارسی شرکت نمود و در عملیات والفجر مقدماتی مسئولیّت گردانی از تیپ سلمان فارسی را عهده دار بود.

شهید گروسی در ساعت ۱۳:۵۰ روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ بر روی مناره مسجد جامع خرمشهر اذان گفت و این مسجد با گذشت سالیان سال هنوز یادآور خاطرات به یادماندنی ترین روز های مقاومت از خودگذشتگی است.

شهید بار دیگر در عملیات والفجر هشت به عنوان معاون گردان حضرت علی اکبر (ع) از تیپ سیدالشهدا (ع ) در عملیات جزیره ام الرصاص شرکت کردند.

در آن زمان که یکی از برادران وی اسیر و یکی از برادرزاده هایشان به درجه رفیع شهادت رسیده بودند و او همچنان محکم تر از قبل ایستاده بود و می گفت «تمام ما باید فدای اسلام شویم و با خون خود نهال اسلام را آبیاری کنیم، در آن صورت است که این درخت بارور خواهد شد».

این شهید بزرگوار پس از سال ها رزم بی امان بر علیه دشمنان اسلام سر انجام در تاریخ هفتم فروردین ماه سال ۱۳۶۴ بر اثر اصابت ترکش به سوی معبود خود پرگشود و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بی بی سکینه برای همیشه آرمید.

برچسب‌ها سالروز فتح خرمشهر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز فتح خرمشهر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز سالروز فتح خرمشهر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • از عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند