Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: ۸۰ درصد دانش‌آموزان ملایر از ظرفیت برنامه شاد بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر هادی سلگی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه حماسه از یادنرفتنی آزادسازی خرمشهر نماد سرفرازی ملت ایران است اظهار کرد: سوم خرداد، روز استقامت و جانفشانی‌ دلیرمردان ایران و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان است که فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آرمان‌های امام(ره) باید در بین نوجوانان و جوانان از طریق  برنامه‌های پرمحتوا به عنوان رسالت خطیر آموزش و پرورش زنده نگه داشته شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر در ادامه ضمن بررسی روند فعالیت مدارس در شبکه شاد گفت: شبکه اجتماعی شاد یک جهش بزرگ در عرصه تعلیم و تربیت و مناسب جامعه امروزی که عصر اطلاعات و ارتباطات است بود.

وی افزود: شبکه شاد این قابلیت را دارد که در شرایط معمولی و فعالیت عادی مدارس نیز به عنوان یک مکمل ارزشمند در فرایند آموزش دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

سلگی با بیان اینکه معلمان و دبیران برای همگام شدن با جامعه در حال تغییر امروزی باید به دنبال شیوه‌های جدید آموزش باشند تصریح کرد: فیلم‌های آموزشی تولیدی معلمان ملایری در مقطع ابتدایی به واسطه کیفیت و دقت بالا در شبکه ملی دانش‌آموزی(شاد) به اشتراک گذاشته شده و مورد استفاده و بازدید میلیون‌ها دانش‌آموز در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های سرگروه‌های آموزشی و تشکیل کارگروه از ابتدای اسفندماه ۹۸ محتواهای آموزشی برای تمام دروس ۶ پایه آماده و در اختیار آموزگاران و دانش آموزان سطح استان قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر اضافه کرد: تا امروز ‌۲۰ محتوای تهیه شده توسط سرگروهای آموزشی و معلمان ملایری در شبکه ملی شاد بارگذاری شده و این تعداد رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه بحران کرونا و به تعطیلی کشاندن مدارس فرصتی برای بسترسازی برای آموزش مجازی شد بیان کرد: شبکه شاد حتی پس از بازگشایی مدارس نیز می‌تواند مکمل خوبی برای آموزش دانش‌آموزان باشد.

سلگی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد از دانش‌آموزان شهرستان از ظرفیت نرم‌افزار شاد بهره‌مند هستند و این در حالی است که فرهنگیان با تشکیل کارگروه‌های تولید محتوا از دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند غافل نشده و محتوای درسی را در قالب CD، جزوات کاربردی و درسنامه تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از همکاران ملایری در رشته‌های ریاضی و روانشناسی در شبکه استانی تدریس داشته‌اند خاطرنشان کرد: تمام سطوحی که در آموزشگاه مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد به صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی شده و توسط تیم ارزیابی متشکل از کارشناسان اداری مورد بازدید قرار می‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، ژل و اسپری ضدعفونی‌کننده تهیه و در اختیار همکاران اداری قرار می‌گیرد و بیش از ۶ هزار عدد ماسک نیز در مدارس حاشیه شهر توزیع شده است.

وی در خصوص برگزاری امتحانات گفت: با توجه به تاثیر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به ترتیب در هدایت تحصیلی و کنکور امتحان دروس این دو پایه به صورت حضوری و سایر پایه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سلگی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دقیق در خصوص حفظ پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری خاطرنشان کرد: امتحانات رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی در یک روز و به صورت همزمان برگزار نخواهند شد و حوزه‌های برگزاری امتحانات نیز از هشت حوزه به 13 حوزه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار دانش‌آموز پایه نهم در شهرستان مشغول تحصیل هستند اظهار کرد: امتحانات پایه نهم به صورتی برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد که کمترین ازدحام در حمل و نقل و جابجایی دانش‌آموزان صورت گیرد، ضمن اینکه بلافاصله پس از برگزاری امتحانات محیط برگزاری ضدعفونی خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش مدارس ملایر شبکه اجتماعی شاد سلگی برگزاری امتحانات مدیر آموزش و پرورش برگزاری امتحانات دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد، با این احساب در ۵ سال آینده نیمی از دانش آموزان به دانش آموزان مهارتی مبدل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تأسیس هنرستان‌های وابسته به دستگا‌ها و تأسیس هنرستان‌های تیزهوشان در آیین نامه دولت تصویب شد، افزود: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش مراکز فنی حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان رشته‌های دیگر اختصاص پیدا خواهد کرد.

صحرایی گفت: همچنین آموزش پرورش مکلف شده است ۳۰۰ ساعت به دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای آموزش مهارتی بدهد.

وی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است و در صورتی که امکان تداوم فعالیت یک هنرستان نباشد با اجازه آموزش و پرورش تغییر کاربری آن ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند