Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:00:46 GMT

ثبت بیش از ۲۰ میلیارد دلار ضرر برای ۱۲ شرکت نفتی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۰۴۷۶

ثبت بیش از ۲۰ میلیارد دلار ضرر برای ۱۲ شرکت نفتی

دوازده شرکت نفتی بزرگ سهامی عام در سه ماهه نخست امسال مجموعا ۲۰.۶ میلیارد دلار ضرر در مقایسه با ۲۳.۴ میلیارد دلار سود در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ ثبت کردند.

به گزارش ایسنا، بررسی خبرگزاری آنادولوی ترکیه از وضعیت مالی شرکتهای اکسون موبیل، شورون، کونوکو فیلیپس، هالیبرتون، شلومبرگر، بیکرهیوز، شل، BP، انی، اکوئینور، توتال و روسنفت نشان داد که این غولهای نفتی مجموعا ۲۶۲ میلیارد دلار درآمد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ داشتند که در مقایسه با درآمد حدود ۳۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد.

همه شرکتهای نفتی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ از سقوط قیمتهای نفت متضرر شدند و شرکتهایی مانند شل و اکوئینور در واکنش به فضای ضعیف بازار و ابهامات نسبت به روند احیا، پرداخت سود نقدی به سهامداران را کاهش دادند.

بزرگترین ضرر به نام شرکت بیکرهیوز ثبت شد که ضرر خالص ۱۰.۲۱ میلیارد دلار را برای سه ماهه اول گزارش کرد. این شرکت یک هفته پیش متحمل شدن ۱۵ میلیارد دلار ضرر و زیان غیرنقدی در سه ماهه اول خبر داده و اعلام کرده بود که در واکنش به سقوط قیمتهای نفت و گاز و پاندمی کووید ۱۹، قصد دارد هزینه سرمایه را در سال میلادی جاری ۲۰ درصد کاهش دهد.

شرکت آمریکایی اکسون موبیل که در نتیجه سقوط قیمت نفت با کاهش سنگین ارزش داراییهای خود مواجه شده، ضرر سه ماهه را گزارش کرد که نخستین ضرر سه ماهه از زمان ادغام شرکتهای اکسون و موبیل در سال ۱۹۹۹ را ثبت کرد.

شرکت شل با اشاره به این که پاندمی ویروس کرونا جهان و صنعت نفت را برای همیشه تغییر خواهد داد، برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم، در اواخر آوریل پرداخت سود نقدی به سهامداران را به منظور حفظ نقدینگی و ارزش در شرایط به شدت مبهم اقتصادکلان کاهش داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت ریستاد انرژی در تحلیلی در اواخر آوریل اعلام کرد که شرکتهای اکتشاف و تولید نفت و گاز در سراسر جهان شاهد کاهش درآمدشان به میزان یک تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع پاندمی ویروس کرونا و افت تقاضا و قیمتهای جهانی نفت خواهند بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت درآمدهای نفتی کرونا در جهان میلیارد دلار سه ماهه اول سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار

امتداد - دلالان سبزه‌میدان با پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت دلار معتقدند نرخ‌های تلگرامی موثق نیست و دلار به‌قیمت تلگرامی در بازار خریدار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش تصویری تسنیم از بازار دلار سبزه‌میدان حاکی از کاهش قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار است. دلالان سبزه‌میدان با پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت دلار، معتقدند نرخ‌های تلگرامی موثق نیست و دلار به‌قیمت تلگرامی در بازار خریدار ندارد.

 

      دانلود

کد ویدیو   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • طلای جهانی پس رفت
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل