Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی اینترسپت در مطلبی به اقدامات متناقض آمریکا در قاره آفریقا پرداخت و نوشت: پس از آنکه ویروس کرونا از اواخر ماه مارس در سراسر آفریقا شیوع پیدا کرد، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود با اعلام ارسال کمک‌های پزشکی و بهداشتی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار (به آفریقا) به خودنمایی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال زمانی که سخن آفریقا به میان می‌آید، آمریکا به جای تمرکز بر نجات جان افراد به دنبال پایان دادن به زندگی آنهاست. این موضوع در کشور‌های لیبی و سومالی که بیشترین منافع را برای آمریکا دارند، بیشتر صدق می‌کند.

با استقرار ستاد فرماندهی آمریکا در آفریقا در سال ۲۰۰۸، عملیات نظامی سربازان آمریکایی در ده‌ها کشور آفریقایی آغاز شد. در کشور‌های لیبی و سومالی بیش از هزار و ۵۰۰ حمله هوایی، عملیات کماندویی و سایر ماموریت‌ها انجام شد. با این حال، لیبی و سومالی سهم اندکی از کمک‌های پزشکی و بهداشتی آمریکا دریافت کردند و صد‌ها میلیون دلار آمریکا در این کشور‌ها صرف حملات نظامی می‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد سهم کمک‌های پزشکی و بهداشتی لیبی در سایه شیوع ویروس کرونا کمتر از ۵۰۰ هزار دلار بوده و در سومالی کمی بیشتر از این مبلغ بوده است. اما حجم حملات نظامی آمریکا به لیبی و سومالی به خصوص پس از حمله ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به شدت افزایش یافته است. آمار‌ها نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۱ تاکنون آمریکا بیش از ۷۷۰ حمله هوایی در شمال آفریقا انجام داده است که بیشتر آن‌ها در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا و در راستای سرنگون کردن حکومت معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی بوده است. سومالی نیز یکی دیگر از محل‌های عملیات نظامی آمریکا در آفریقا بوده است. به خصوص این حملات در سومالی با روی کار آمدن دونالد ترامپ افزایش یافت. آمار‌ها حاکی از آن است که از سال ۲۰۰۷ تاکنون آمریکا بیش از ۲۲۰ بار به سومالی حمله کرده است.

شیوع ویروس کرونا در آفریقا گمانه زنی‌ها در خصوص کاهش حضور نظامیان آمریکایی در کشور‌های آفریقایی را تقویت کرده است. با این حال، شمار نیرو‌های آمریکایی در سومالی که مهمترین پایگاه آمریکا در آفریقاست، تغییر چندانی نکرده است. آمریکا به منظور استقرار نیرو‌های خود ده‌ها پایگاه ایجاد کرده است، اما به گفته متخصصان آنچه سومالی به آن نیاز دارد پایگاه نظامی نیست بلکه بیمارستان و مراکز درمانی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاره آفریقا ارتش آمریکا شیوع کرونا لیبی و سومالی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است

ایسنا/تهران امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: حمله نظامی به صهیونیست‌هاموجی از امید و اقتدار را برای ایران اسلامی در نگاه سایر ملت‌ها رقم زده است

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ورامین با تاکید بر لزوم بزرگداشت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: از مردم مؤمن و انقلابی ورامین دعوت می‌کنم، در مراسم بزرگداشت شهادت امام صادق (ع) در روز شنبه در مسجد صاحب الزمان (عج) شرکت کنند.

امام جمعه موقت ورامین ضمن تبیین آثار دفاع مشروع ایران در حمله به پایگاه نظامی صهیونیست‌ها گفت: این دفاع مشروع موجی از امید و اقتدار را برای ایران در نگاه سایر ملت‌ها رقم زده است.

خطیب جمعه ورامین باتجلیل از مقاومت فلسطین و فراگیری دفاع از مردم فلسطین در سراسر دنیا گفت: قطعاً فلسطین در نهایت پیروز خواهد بود.

وی سپس ضمن تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری و یادآوری رسالت معلم در پرورش دانش آموزان گفت: تربیت و آموزش صحیح معلم دانش آموزان را در برابر فتنه‌ها و شبهات بیمه می‌کند.

قدوسی نژاد سپس با اشاره به مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک بر حضور مردم در مرحله دوم انتخابات تاکید کرد و افزود: مردم می‌بایست، در تعیین سرنوشت خود نقش ایفا کنند.

وی از مردم خواست، درباره قیمت خانه و پول پیش و اجاره خانه رعایت حال یکدیگر را داشته باشند، دولت و مسئولان جهت مدیریت این وضع و جلوگیری از سوء استفاده ها اقدام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی