Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع روسی زبان مدعی سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه شدند.

خبرگزاری روسی آویاپرو اعلام کرد پهپاد متجاوز آمریکایی که از سوی معارضان جبهه النصره بکار گرفته می‌شد، در هنگام انجام یک پروازجاسوسی در حوالی پایگاه حمیمیم، از سوی جنگنده روسی هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پهپاد آمریکایی قصد داشت حمله احتمالی را به پایگاه هوایی حمیمیم که در اختیار ارتش روسیه است، صورت دهد.

خبرگزاری آویاپرو به نقل از منابع مطلع اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اوایل سال جاری این پهپاد را در اختیار تروریست‌های جبهه النصره قرار داد. وزارت دفاع روسیه هنوز درباره جزئیات این حادثه خبری منتشر نکرده است.

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک جنگنده روسی هواپیمای جاسوسی آمریکا را که در حال پرواز به سمت یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور در استان لاذقیه سوریه بود، شناسایی کرد.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این حادثه پس از آن بوقوع پیوست که یک جنگنده روسی به منظور مقابله با یک هدف هوایی شناسایی شده، که به سمت مواضع روسیه در سوریه در حال حرکت بود، از پایگاه هوایی حمیمیم برخاست. این هواپیمای جاسوسی متعلق به نیروی هوایی آمریکا شناسایی شد.

پیشتر نیز پایگاه المصدر نیوز گزارش داد یک هواپیمای نظامی آمریکا که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی سوریه و هک سامانه پدافندی اس-۴۰۰ را داشت، از سوی یک هواپیمای روسی رهگیری شد.

بمب افکن‌ها، هواپیما‌های جاسوسی و پهپاد‌های آمریکا و ناتو مرتبا در حال پرواز در نزدیکی پدافند هوایی روسیه در پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه و بر فراز دریای سیاه و بالتیک هستند. وزارت دفاع روسیه مواردی از این اقدامات جاسوسی را به طور هفتگی گزارش می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه حمیمیم پهپاد جاسوسی جبهه النصره وزارت دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن