Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:46:10 GMT

قنوت‌های استجابت

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۶۱۰۱

قنوت‌های استجابت

انگار همین دیروز بود که چشم‌های اشتیاقمان را به پهنه آسمان دوخته بودیم و آمدن ماه نو را انتظار می کشیدیم.
ماهی که زمین را به آسمان پیوند می‌دهد و انسان را از تعلقات تن دور و به حقیقت ایمان نزدیک می‌کند.
اما ماه رمضان امسال در سایه مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا حال و هوای دیگری داشت.

در رمضان امسال از نمازهای جماعت شلوغ در مساجد و دوره همی‌های خانوادگی بر سر سفره افطاری خبری نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ماه رمضان امسال بسیاری از خانواده ها داغدار یکی از اعضای خانواده بودند و حسرت یک ختم قرآن و افطاری برای آمرزش عزیز دسته رفته‌شان را داشتند.
بسیاری از کسانی‌که در رمضان‌های گذشته روزه‌دار بودند، امسال بر روی تخت بیمارستان ربنا را می شنیدند و دعای سحر را زمزمه می کردند.
و بودند کسانی‌ که لباس رزم سفید در بزم رمضان به تن کردند و روزه‌هایشان را در کنار تخت بیماران افطار کردند و در سحرها به نیت سلامتی بیماران نماز اقامه کردند.
ویروس کرونا آمده بود تا در مبارک‌ترین ماه خدا بار دیگر ملتی پر افتخار را بیازماید و اما مانند روزهای پایان سال و نوروز امسال در مقابل اراده مردم  قد خم‌ کرد.  
سفره‌های کریمانه همدلی در سرتاسر ایران گسترده و فریادهای الغوث در مقدرترین شب‌ها در جهان طنین انداز شد.
چندین روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان مردم در تمام نقاط کشور با الگوگیری از شهید محراب رمضان برای التیام زخم‌های نیازمندان که در برابر ویروس کرونا ضعیف بودند، برخاستند.
 و مردم زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی نور نماز و نیایش رمضان را به ریسمان همدلی گره زدند تا قاب دیگری ازنوع دوستی را بردیوار افتخارات این خطه ماندگار کنند. 
خمین در رمضان امسال یکپارچه شور کمک شد و زن، مرد، جوان، پیر و نوجوان و هر قشری برای سبقت از دیگران در همدلی تلاش می‌کرد.
چراغ آشپزخانه‌های مهدوی برای همسفرگی با نیازمندان روشن شد و مساجد، خیریه‌ها، ورزشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بسته‌های معیشتی با عطر کمک مومنانه را به زخم خوردگان از کرونا هدیه کردند.
کوچه پس کوچه‌های شهر و روستاهای خمین پر از قاب‌های همدلی در لحظات ناب قرآن به سر گرفتن شد.
و امروز در عید فطر، برای سپاسگزاری از خدا که فرصت عاشقی در بحران جهانی کرونا به مردم را داد، در حالی‌که دل‌هایمان به‌هم نزدیک است با فاصله ایستادیم تا بار دیگر جهان در برابر بزرگی این مردم شگفت زده شود.

۲۰  هزار وعده افطاری گرم از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون در قالب طرح «هم سفره » در بین خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کرونا در این شهرستان توزیع شد.
کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است. 

برچسب‌ها عید سعید فطر ویروس کرونا استان مرکزی خمین پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر ویروس کرونا استان مرکزی خمین عید سعید فطر ویروس کرونا استان مرکزی خمین رمضان امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدوند: نمایشگاه کتاب امسال یک نمایشگاه حداکثری است/ علاقه‌ای نداریم نمایشگاه محل حاشیه‌های اجتماعی یا سیاسی شود

رئیس سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال ناشران از این نمایشگاه، گفت:نمایشگاه کتاب یک محیط فرهنگی است که مردم استفاده می‌کنند و کشاندن مسائل حاشیه‌ای به نمایشگاه کار غلطی است؛ هیچ‌کس نباید این کار را بکند و ما هم طبیعتا هیچ علاقه‌ای نداریم که نمایشگاه محل حاشیه‌های اجتماعی یا سیاسی شود.

یاسر احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، در خصوص استقبال ناشران  از سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: امیدواریم امسال نمایشگاه پرشوری داشته باشیم و پیش‌بینی می‌کنیم استقبال خوبی از نمایشگاه صورت بگیرد.

رئیس سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: ناشران طی سال گذشته خیلی زحمت کشیدند برای اینکه آثار خوبی را در معرض دید مردم قرار بدهند و به نمایشگاه برسانند. مردم می‌توانند با اطمینان از اینکه تازه‌های نشر ویژه‌ای را در اینجا خواهند دید، به نمایشگاه بیایند.

وی تأکید کرد: نمایشگاه امسال 150 هزار متر مربع وسعت دارد، ولی همین مقدار هم پاسخگوی همه نیازهای حوزه نشر نیست و تقاضا بیش از این هست. هر ناشری که طبق آیین‌نامه تعداد کتاب‌های آن به حد مجاز رسیده، در نمایشگاه حضور دارد و برخی از ناشرانی که تعداد کتاب‌های آنها کمتر از آن میزان بوده را هم توانسته‌ایم جواب بدهیم. اما طبیعتا فضا برای تعدادی هم وجود ندارد و طبیعتا آنها در بخش مجازی حضور دارند. ناشری که عناوین قابل اعتنایی داشته باشد و در نمایشگاه حضور نداشته باشد را نمی‌بینیم.

احمدوند در پاسخ به سؤالی در خصوص مقایسه با سال گذشته نیز گفت: عدد دقیق نمی‌دانم، ولی تنوع حضور ناشران خوب است. یعنی هم در موضوعات مختلف و هم برای مخاطبان مختلف، به نظرم یک نمایشگاه حداکثری است. تعداد ناشران خصوصی زیادی حضور دارند و طبیعتا تعدادی از نهادهای دولتی هم در بخش ناشران فعال هستند؛ ناشران با افتخاری هستند، آثار خوبی ارائه کرده‌اند و مخاطبین قابل توجهی هم دارند که به نمایشگاه مراجعه می‌کنند. حتما باید اینها در نمایشگاه حضور داشته باشند و ناشران خصوصی که کارهای خوبی دارند هم در نمایشگاه هستند.

وی افزود: در جانمایی سعی شده به ناشرانی که تعداد عناوین زیاد و مخاطبین بالایی دارند، توجه شود. در هر دوره‌ای این شائبه هست که تبعیض اتفاق می‌افتد. واقعا تلاش بر این است که فضا برای مخاطب آرامش‌بخش باشد و در پیدا کردن محصول مورد نظر خود راحت باشد.

رئیس سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین گفت: نمایشگاه کتاب یک محیط فرهنگی است که مردم استفاده می‌کنند و کشاندن مسائل حاشیه‌ای به نمایشگاه کار غلطی است؛ هیچ‌کس نباید این کار را کند و ما هم طبیعتا هیچ علاقه‌ای نداریم که نمایشگاه محل حاشیه‌های اجتماعی یا سیاسی شود.

وی تأکید کرد: نمایشگاه کتاب باید یک نمایشگاه آرام فرهنگی باشد؛ رویکرد ما سال گذشته همین بود و امسال هم همین است. اینجا فضای مقدسی است؛ اگر هنجارشکنی اتفاق بیفتد، طبیعتا خود مردم، غرفه‌داران و ناشران اجازه این کار را نمی‌دهند. اما برخوردی که حاشیه و تنش ایجاد کند را ما به هیچ وجه در نمایشگاه نداریم.

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی
  • احمدوند: نمایشگاه کتاب امسال یک نمایشگاه حداکثری است/ علاقه‌ای نداریم نمایشگاه محل حاشیه‌های اجتماعی یا سیاسی شود
  • مردم حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشند
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • برای عمق بخشی به مسائل باید از همدلی استفاده کرد
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود