Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساکنان جنوب شرقی میشیگان که میزبان یکی از بزرگ ترین جوامع مسلمان در آمریکا است می گویند که راه های ابتکاری برای استقبال از تعطیلات سه روزه عید سعید فطر با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی پیدا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»،مسلمانان در آمریکا می گویند که خود را به لحاظ ذهنی آماده برگزاری مراسم عید فطر در سایه کرونا کرده اند اما این مسئله همچنان برای آنها چالش برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمود الحدیدی»،رئیس شورای جامعه اسلامی میشیگان در این باره می گوید: عید فطر امسال در ایالت میشیگان آمریکا بسیار متفاوت خواهد بود.نماز عید در مساجد برگزار نمی شود،مردم صبحانه عید را در کنار هم نمی خورند و هیچ گونه جشن و گردهمایی وجود نخواهد داشت.

 

اما ساکنان جنوب شرقی میشیگان که میزبان یکی از بزرگ ترین جوامع مسلمان در آمریکا است می گویند که راه های ابتکاری برای استقبال از تعطیلات سه روزه عید سعید فطر با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی پیدا کرده اند.

 

قرار است هزاران نفر از نمازگزاران در این منطقه صبح روز یکشنبه نماز عید را که به طور آنلاین از رسانه های اجتماعی پخش می شود اقامه کنند.

 

آنها سپس با خودروهای خود در مقابل مساجد صف می بندند تا از موسیقی زنده ای که برای آنها پخش می شود لذت ببرند و هدایایی را برای کودکان خود دریافت کنند.

 

«ثمین نصری» یکی از 250 هزار شهروند مسلمان که در جنوب شرقی میشیگان زندگی می کنند  و مادر 4 فرزند است، می گوید: من هم مانند ده ها نفر دیگر برای رساندن هدایا و غذا به دست مردمی که بعد از نماز عید با خودروهای خود به مساجد می آیند داوطلب شده ام.

 

وی افزود: امسال ما جشنی متفاوت اما به یادماندنی و خاطره انگیز برای عید فطر خواهیم داشت.

 

میشیگان یکی از آسیب دیده ترین ایالت های آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا است.بیش از 53 هزار مورد ابتلا به کرونا در این ایالت گزارش شده است که از این تعداد حدود پنج هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: میشیگان مسلمانان عید فطر عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، قبرستان سفید چاه، اولین قبرستان مسلمانان در ایران است. با قدمتی که به دوره تیموریان بازمی‌گردد، مردم محلی بر این باورند که جسد مردگان پس از دفن در این گورستان، دچار پوسیدگی و تباهی نمی‌شود؛ باوری که طبق تحقیقات تا اندازه‌ای درست بوده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

به گزارش کجارو، در قبرستان سفید چاه سنگ مزارها محرابی و صندوقی هستند که هر دو شکل در ایران پیشینه معماری‌ دارند.

برای دسترسی با خودروی شخصی، راهی شهرستان گلوگاه شوید و تا انتهای کمربندی غربی را بروید. از آنجا وارد مسیر روستای نیالا شوید. با عبور از روستای نیالا، دوراهی کیاسر و چاه سفید را خواهید دید. در این نقطه، سمت چاه سفید بپیچید. در ابتدای روستا، قبرستان واقع شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901420

دیگر خبرها

  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • هرمزگان پیشتاز در ابتکار و تحول قضائی
  • عکس/سایه آزادی آمریکایی!
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا