Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:35:13 GMT

وضعیت جوی کشور تا پایان هفته/افزایش دمای هوا

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۶۸۲۶

وضعیت جوی کشور تا پایان هفته/افزایش دمای هوا

به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۴ و ۵ خرداد) در سواحل دریای خزر، شمال غرب، برخی مناطق غرب، دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

همچنین از بعد از ظهر امروز امکان تشکیل توده گرد وخاک روی کشور عراق و هدایت آن به سمت ایران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه (۵ خرداد) پدیده گرد و غبار و یا گرد و خاک در پاره‌ای از مناطق غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست. روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (۶ ، ۷ و ۸ خرداد) جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، طی این مدت بارش خفیف باران در مناطقی از ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی رخ خواهد داد.

بر اساس همین گزارش، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، در برخی نقاط شمال غرب و غرب و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند در برخی نقاط موجب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

همچنین، در سواحل شمالی بین ۱۲ تا ۱۸ درجه  کاهش و از روز سه شنبه دما به تدریج بین ۵ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد. طی این مدت در سواحل دریای خزر وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و دریا مواج و متلاطم خواهد بود. در سایر مناطق کشور تا اواسط هفته آینده روند افزایش تدریجی دما رخ می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، آسمان تهران نیز روز دوشنبه کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و در بعد از ظهر احتمال بارش پراکنده و رعد و برق  با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد و روز سه‌شنبه، کمی ابری تا نیمه ابری به همراه گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

کد خبر 4933258

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی آب و هوا بارندگی شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی شهر تهران نیروی انتظامی شیوع کرونا مترو پلیس راهور شورای شهر قوه قضاییه آتش سوزی سه شنبه وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عصر امروز آسمان نیمه ابری و در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد خواهد بود گفت: حداکثر سرعت باد را برای عصر ۵۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک پیش بینی میکنیم.

وی افزود: حداقل دمای امروز ۱۳ درجه سانتیگراد ثبت شده و احتمالا تا ۳۳ درجه سانتیگراد گرم شود.

قاضی با بیان اینکه برای فردا نیز پیش بینی آسمان ابری و نیمه ابری همراه با وزش باد و گردو خاک را داریم گفت: انتظار داریم دمای فردا حداقل به ۱۵ درجه سانتیگراد و حداکثر به ۳۳ درجه سانتیگراد برسد.

وی با بیانی اینکه احتمالا حداکثر دما در روز پنجشنبه با کاهش ۵ درجه‌ای به ۲۸ درجه سانتیگراد برسد گفت: احتمالا پنج شنبه شب شاهد رگبار‌های پراکنده در سطح استان باشیم.

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران
  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود/ کاهش دما طی پنجشنبه
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • باد شدید و رگبار باران در تهران