Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" تهدید کرد، هر سرباز ترکیه‌ای و "مزدوری" در خاک لیبی"هدفی مشروع" برای این نیروها خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در پیامی صوتی برای نیروهای خود ضمن تاکید بر اینکه هر سرباز ترکیه‌ای و "مزدوری" در خاک لیبی "هدف مشروع" نیروهایش هستند، گفت: "سربازان ما با استعمار ظالمانه ترکیه که چشم طمع به منابع و ثروت‌های مردم لیبی دارد، مقابله می‌کنند و تا زمانی که استعمارگر را خوار و مغلوب بازگردانیم، به این جنگ ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در ادامه نیروهای خود را برای مقابله با استعمار ترکیه که به رقبای آنها در طرابلس کمک می‌کنند، تا زمان پیروزی دعوت کرد و گفت: ما در جنگی مقدس در تمامی جبهه‌ها هستیم و هدف ما پیروزی است.

نیروهای همپیمان با دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شوند، به تازگی دستاوردهایی در نبرد با نیروهای حفتر داشته و موفق شدند پایگاه هوایی الوطیه را به کنترل خود درآورند و حمله مستمر نیروهای حفتر به طرابلس را تضعیف کنند.

در پی دست‌آوردهای ارتش دولت وفاق ملی لیبی، حفتر تهدید کرد در پاسخ حمله هوایی گسترده‌ای را آغاز می‌کند.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی روز شنبه در برخی مناطق اطراف طرابلس پیشروی کرده و مجبور شدند مین‌ها و مواد منفجره‌ای را که نیروهای حفتر در مسیر کار گذاشته بودند، خنثی کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود آرام شدن سریع درگیری‌ها در لیبی را خواستار شد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار کرد: آنکارا موازنه‌ قدرت در لیبی را تغییر داد و مانع از وقوع یک جنگ داخلی همه جانبه شد.

 چاووش اوغلو گفت: تنها راه‌حل در لیبی همان راه‌حل سیاسی است و حفتر نیاز دارد این مساله را درک کند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب( دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دولت وفاق ملی ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد

وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کلیه فعالیتهای تجاری اعم از واردات و صادرات به سرزمین‌های اشغالی را به حالت تعلیق در آورده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های ترکیه اعلام کردند که این کشور همه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده است.

پس از آنکه وزیر تجارت ترکیه در تاریخ 9 آوریل اعلام کرد، تصمیم بر این شده که روابط تجاری با رژیم اسرائیل کاهش یابد، روز پنجشنبه اعلام شد که کلیه روابط تجاری اعم از صادرات و واردات سرزمین های اشغالی قطع شده است. 

بر اساس بیانیه صادر شده، ترکیه اعلام کرده که تصمیمات جدید را قاطعانه و جدی دنبال خواهد کرد. این روند تا زمان ایجاد آتش بس پایدار، امکان ارسال مواد غذایی و امدادی به شکل مستمر و تشکیل دو دولت در منطقه دنبال خواهد شد.

همچنین برای متاثر نشدن ملت فلسطین از این تصمیم، وزیر تجارت ترکیه با وزیر اقتصاد دولت خودگردان فلسطین در ارتباط و هماهنگی است.

روز گذشته نشریه بلومبرگ از قول دو مقام ترکیه ای اعلام کرده بود که این کشور کلیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر با تلاش ۶۰ نفر از نیروهای خدمات شهری منطقه ۱۵ اصفهان + فیلم
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه