Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@00:17:16 GMT

میکروب‌هایی که از سرطان پیشگیری می‌کنند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۷۴۵

میکروب‌هایی که از سرطان پیشگیری می‌کنند

خبرگزاری میزان- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بعضی از میکروب‌ها در افزایش سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان و افسردگی نقش اساسی دارند و سبب تولید ویتامین‌ها می‌شوند. تاریخ انتشار: 12:15 - 04 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۴۳۲

خبرگزاری میزان - مهر نوشت: محمد امانی،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان این مطلب که میکروب های روده ما اکثرا مضر نیستند، گفت : این میکروب ها با ما زندگی مسالمت آمیزی دارند و سبب تولید ویتامین ها می شوند که در افزایش سیستم ایمنی، پیشگیری از سرطان ها و افسردگی، بیماری های تحریک پذیر روده و کبد چرب، نقش اساسی دارند و اگر ترکیب آنها به هم بخورد می تواند برای فرد مضر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: به هم خوردن ترکیب میکروبیوم روده ای در افراد و ایجاد برخی از بیماری ها نقش دارد. کبد چرب که از بیماری های شایع جوامع امروز بشری است، می تواند علائم و عوارض متعددی داشته باشد و می تواند با فشار خون بالا و دیابت همراه شود، نقش میکروب روده ای ناسالم در بروز آن مشخص شده است.

وی افزود: در مورد سایر بیماری ها مانند چاقی، لاغری غیرعادی و بیماری کولیت عصبی یا روده عصبی تحریک پذیر هم این نقش کاملا چشمگیر است و امروزه داروهایی تحت عنوان «پروبیوتیک» یا محصولات غذایی حاوی پروبیوتیک گاهی در درمان این بیماران استفاده می شود.

امانی، در خصوص علت تغییرات میکروبیوم طبیعی در بدن، گفت: در مورد علت تغییر میکروبیوم طبیعی افراد به سمت میکروب های مضر برای بدن تئوری های مختلفی وجود دارد، در نوزادانی که به روش سزارین به دنیا آمده اند، نوزادانی که از خوردن شیر مادر محروم مانده اند و یا در دوران کودکی و بزرگسالی برای هر بیماری استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک داشته اند، احتمال تغییر میکروبوم روده ای بالا است.

وی تاکید کرد: افرادی که در تغذیه خود از سبزیجات و میوه‌ های کمتری استفاده می کنند و تمایل به مصرف کربوهیدرات ها و نشاسته مصنوعی دارند، احتمال تغییر میکروبوم روده ای در آنان بالا بوده و این موضوع می تواند با بیماری هایی مانند کبد چرب، چاقی، سرطان، روده تحریک پذیر و نفخ روده همراه باشد.

امانی ادامه داد: مصرف سبزیجات، دوغ و ماست می تواند نقش مهمی در ایجاد ترکیب میکروبی مفید داشته باشد و بهتر است افراد از مصرف شیرینی جات مصنوعی و مواد کربوهیدرات دار و همچنین مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها به شدت پرهیز کنند.

عضو پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: بسیاری از افراد سالم علائم روده تحریک پذیر یا نفخ دارند که تغییرات میکروبی روده ای مفید در این افراد می تواند سبب کاهش نفخ آنان شود.

وی افزود: مطالعات نشان داده است در افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ، ترکیب میکروبی که حاوی میکروب های ایجاد کننده سولفور هستند، می توانند با تغییراتی که در مواد غذایی خصوصا کربوهیدرات ها ایجاد می کنند، سبب ایجاد آسیب به سلول های روده و تغییر آنها شوند.

بیشتر بخوانید: همه انسان‌ها بالقوه در معرض بروز سرطان هستند

امانی در پایان گفت: به نظر می رسد با شناسایی این میکروب ها در مدفوع افراد سالم و ایجاد تغییرات در ترکیب میکروبی روده فرد بتوان از ایجاد بیماری های گوارشی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میکروب سرطان کبد چرب روده سیستم ایمنی بدن دانشگاه علوم پزشکی تهران تحریک پذیر میکروب ها بیماری ها روده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد