Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:10:22 GMT

عملیات اجرایی مرمت قلعه تاریخی بارده آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۲۷۰۳

عملیات اجرایی مرمت قلعه تاریخی بارده آغاز شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی بخش‌های تخریب شده قلعه بارده در بارندگی‌های اسفندماه سال گذشته آغاز شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری مهرداد جوادی اظهار کرد: با تخریب قسمتی از دیوار و برج جبهه شرقی قلعه تاریخی بارده شهرستان بن در چهارمحال و بختیاری به‌علت افزایش شدت و میزان بارش‌های سامانه بارشی پرقدرت اسفندماه سال گذشته، ۲ میلیارد ریال اعتبار ملی برای مرمت اضطراری این قلعه اختصاص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا پس از فراخوان انتخاب پیمانکار، بلافاصله مرمت بخش‌های تخریب شده قلعه تاریخی بارده در بارندگی‌های اسفندماه پارسال آغاز شد.

جوادی تصریح کرد: عملیات مرمت بخش‌های تخریبی این قلعه تا ۳ ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای مرمت، استحکام‌بخشی، بام‌سازی، سبک‌سازی، اندود حفاظتی، اجرای شمع‌بندی حفاظتی و تخلیه نخاله‌های این قلعه هزینه شده است.

به گفته وی، با توجه به لزوم مرمت اضطراری برای جلوگیری از تخریب بیشتر بناهای مرتبط با قلعه تاریخی داراب خان بارده در پاییز سال گذشته با بهره‌مندی از تجربه‌های استادکاران برای مرمت ابنیه آن از طریق شمع‌بندی و عملیات استحفاظی قسمت‌های آسیب دیده اقدام شد.

قلعه تاریخی بارده شهرستان بن چهارمحال و بختیاری مربوط به دوران قاجاریه و دارای ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع عرصه با زیربنای افزون‌بر ۸ هزار متر مربع است.

این بنای تاریخی ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۴۰۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

از اواسط دهه ۷۰ هجری شمسی اقدامات مرمتی مختلفی بر روی قلعه تاریخی بارده انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری مرمت قلعه چهارمحال و بختیاری قلعه تاریخی بارده میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، شهردار سبزوار روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک سبزوار گفت: مطالعات طرح ساماندهی ورودی این شهر با هدف زیباسازی، کاهش سوانح رانندگی و استفاده از ظرفیت عبور زائران امام رضا (ع) انجام می شود.

میثم حسین‌آبادی افزود: کمربندی جنوبی سبزوار در حوزه وظایف اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای است، اما شهرداری سبزوار برای ساماندهی ورودی شهر به این طرح مهم در خارج از چهارچوب وظایف ذاتی خود ورود کرده است. 

حسین آبادی گفت: ساماندهی وضعیت آشفته ورودی شهر، کاهش تصادفات رانندگی، استفاده از ظرفیت عبور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر از سبزوار و رونق اقتصاد گردشگری از مهمترین چشم‌اندازهای این طرح است. 

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد