Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:23:20 GMT

پیام ایران به جهان با ارسال نفت به ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۷۲۱۳

پیام ایران به جهان با ارسال نفت به ونزوئلا

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- پیمان یزدانی: روز گذشته اولین تانکرهای نفتکش ایرانی که بنزین به مقصد ونزوئلا حمل می‌کردند با وجود تهدیدات آمریکا وارد این کشور شدند. اقدامی که تحریم‌های یکجانبه دولت دونالد ترامپ را به چالش جدی کشید و پیام مهمی را برای دیگر کشورهای جهان از سوی ایران و ونزوئلا ارسال کرد.

پس از آنکه اولین کشتی ایرانی وارد ونزوئلا شد مقامات و مردم این کشور با ابراز شادمانی و ارسال پیام‌های مختلف ضمن تشکر از دولت و ملت ایران با مردم و دولت ایران ابراز همبستگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد: ایران و ونزوئلا همواره در زمان‌های سخت همدیگر را حمایت کرده اند.

ارسال محموله سوخت به ونزوئلا در آمریکایی لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا با وجود تهدیدات این کشور چالشی جدی برای سیاست‌های آمریکا به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پی تهدیدات آمریکا مقامات مختلف کشوری و نظامی ایران ضمن هشدار جدی به کاخ سفید اعلام داشتند هر گونه مزاحمت آمریکا برای نفتکش‌های ایرانی با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد.

در ورای مانورهای حقوقی، حرکات سیاسی و دیپلماتیک، تهران پیامی شفاف و به دور از ابهام مخابره می‌کند و آن این است که دزدی دریایی نه تنها یک چالش برای نظم حقوق بین الملل است بلکه تهدیدی برای حقوق سیاسی و تجاری ایران به عنوان یک کشور مستقل است که می‌تواند به دیگر کشورها هم تعمیم داده شود. به عبارتی دیگر اگر جامعه جهانی به دزدی دریایی در تجارت بازرگانی تن دهد، دیگر اصول حقوق دریاها بی معنی خواهد بود.

«ساچی ساکاناشی» معاون مؤسسه مطالعات اقتصاد انرژی ژاپن و دیپلمات سابق ژاپن در خصوص اهمیت سیاسی و پیام اقدام ایران در به چالش کشاندن تهدیدات و اقدامات یکجانبه آمریکا به خبرنگار مهر گفت: پیام اقدام ایران این است که تجارت نفت ایران اقدامی مشروع است و هر گاه برای نفت ایران مشتری وجود داشته باشد حتی در آن سوی اقیانوس اطلس اقدام به فروش نفت خود خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهدیدات و اقدامات یکجانبه آمریکا برای متوقف کردن تجارت مشروع دو جانبه کشورها در مقررات جهانی و حقوق بین الملل جایگاهی دارد یا خیر، تصریح کرد: صرف نظر از بعد حقوقی، مشکل اصلی این است که آمریکا با زور تحریم‌های یکجانبه خود را تحمیل می‌کند. آمریکا قصد اقدامات فوری ندارد زیرا می‌داند که جلب حمایت جامعه جهانی در این خصوص کار آسانی نیست.

کارشناس ژاپنی در ادامه درباره تأثیر اقدام احتمالی آمریکا علیه نفت کش‌های ایرانی بر بازار جهانی نفت نیز تصریح کرد: آمریکا اقدامی فیزیکی در مسیر نفت کش‌های ایرانی ایجاد نخواهد کرد. آمریکایی‌ها معمولاً سازمان‌ها و اشخاصی را نشانه می‌روند و اموال و دارایی‌های آنها را مصادره می‌کنند.

وی در پایان گفت: احتمالاً وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص وارد عمل خواهد شد و این اقدام آنها نمی‌تواند تأثیر فوری بر بازار انرژی جهان بگذارد.

کد خبر 4933911

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ونزوئلا ایالات متحده آمریکا نفتکش تحریم اقتصادی ایران ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی ایران روسیه شیوع کرونا سوریه افغانستان دونالد ترامپ لیبی ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه گفتمان و تفکر انقلاب اسلامی ایران امروز در جهان فراگیر شده است و جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است، گفت: امر وز جهان به حقانیت گفتمان و آرمان فلسطین تاکید دارد و قشر نخبه جهان برعلیه رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن به پا خواسته است.

وی با اشاره به خیزش دانشگاهیان نقاط مختلف آمریکا، افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده اند در حالی که تنها درخواست دانشجویان عدم کشتار مردم بی‌گناه غزه است اما آنان به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کرده و دانشجویان را با دستبند می‌برند که جلوه واقعی حقوق بشر آمریکایی است.

خاتمی ادامه داد: دشمنان ادعای حقوق بشر دارند و در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، گفت: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

خاتمی افزود: این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود و در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آنان متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند، ادامه داد: آمریکا با خارج شدن از برجام در سال ۹۷ به دنبال این بود که ایران را به زانو درآورده و بار دیگر سلطه خود را بر ما حاکم کند، این در حالی بود که ایران از وابستگی کامل در دوران طاغوت به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده بود.

خاتمی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در سطح منطقه در حال نقش‌آفرینی است در خدمات رسانی مؤثر بوده است.

کد خبر 6095706

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد