Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:28:48 GMT

برداشت جو در ۳۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاش

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۴۹۴

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: امسال بیش از ۳۵۰۰ هکتار از اراضی خود را به کشت جو اختصاص دادند وبیش بینی می شود تا پایان خرداد ۹۰۰۰تن جو از مزارع کشاورزی شهرستان برداشت شود.

شیرزاد کمالی با بیان اینکه شرایط اقلیمی مناسب و تنوع آب و هوایی در خاش کاشت جو در سهنوبت، تابستان، پاییز و زمستان در این شهرستان شده تصریح کرد: ۱۵۰۰ نفر در مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول در این شهرستان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: محصول جو تولید شده در این شهرستان به مصرف کارخانه های تولید خوراک دام و همچنین مرغداری ها رسیده و در این رابطه نقش مهمی در تامین غذایی واحد های تولید گوشت سفید و قرمز دارد.

کمالی گفت: در این شهرستان تعداد سه کارخانه تولید خوراک دام کنسانتره وجود دارد که بخش عمده ای از نیاز آن توسط کشاورزان خاشی تامین می شود.

گفتنی است حدود ۲۵درصد زمین های کشاورزی شهرستان خاش به کشت جو اختصاص دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خاش جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان کشاورزی شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مهدی رحماندوست گفت: ۱۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان واقع در روستا‌های عاشق حصار و قازان داغی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع قلمع و قمع شد.

وی اضافه کرد: ۴۱ بنای غیرمجاز نیز متعلق به اراضی کشاورزی شهرستان قزوین به مساحت ۷۸ هزار متر مربع واقع در منطقه میانچال تخریب و قلع و قمع شده است.

این مسئول ادامه داد: مستحدثات تخریب شده شامل دیوارکشی، پی کنی، فنس کشی و ساخت بنا بوده که با حضور رییس و کارشناسان امور اراضی شهرستان تاکستان، نیرو‌های فراجا و عوامل راهداری اجرا شده است.

رحماندوست بر حفظ کاربری زراعی و باغی در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: سودجویان زمین همواره در همه ایام به دنبال تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی هستند که نیرو‌های یگان حفاظت با هدف مقابله با این افراد به صورت شبانه روزی به گشت زنی در سطح استان اقدام می‌کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان موضوعاتی از قبیل ساخت و ساز غیرمجاز را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور