Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری با بیان اینکه صحن‌ها و اماکن متبرکه پس از عید فطر بازگشایی می‌شود، گفت: همه کارمندان با رعایت مسائل بهداشتی (شنبه) دهم خردادماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ به سرکار خود حاضر می‌شوند و سازمان اداری استخدامی این دستورالعمل و نکات ریز بهداشتی را ابلاغ می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از دهم خردادماه همه کارمندان اداری به محل خدمت خود حاضر می شوند و آن درصدی که قبلا به دلیل مشکلاتی که در بعضی از جاها به خاطر خدمات بود گفته بودیم کمتر بیایند بنابراین این محدودیت برداشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابلاغی که می‌شود نکات ریز این مساله به کارمندان گوشزد می‌شود. همچنین ساعت کار ادارات ۷.۳۰ تا ۱۴.۳۰ خواهد بود؛ بنابراین فعلا تا اطلاع ثانوی این ساعت کار اداری است.

رییس‌جمهوری افزود: بنابراین از دهم خرداد برنامه ما این گونه است که سازمان اداری استخدامی در این هفته دستورالعملی را ابلاغ می‌کند و نکات ریز بهداشتی هم اعلام خواهد شد.

روحانی در ادامه به مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: در ارتباط با کرونا می‌توانیم بگویم از سه مرحله عبور کردیم. البته ممکن است در بعضی از جاها هنوز در مرحله سوم باشیم. ولی قاعدتا کم کم وارد مرحله چهارم می‌شویم.

رییس جمهوری گفت: در مرحله اول، مرحله اعلام دقیق این بیماری در کشور بود و بسیج همه امکانات کشور برای مقابله بود. یعنی آن روزی که کادردرمانی ما با همه توان به صحنه آمد، نیروهای مسلح و مردم همه به صحنه آمدند تا برابر ویروسی که می‌خواست یک خطر بزرگی را برای ملت ما در سراسر کشور به وجود بیاورد سد مستحکمی ایجاد کردند و یک مدیریت خوبی در آن مرحله صورت گرفت.

وی افزود: مرحله دوم، ‌مرحله ای بود که ما از آن حالت خطرناک عبور کرده بودیم اما برای این که شیوع این بیماری را بتوانیم کنترل کنیم محدودیت‌هایی را تحت عنوان فاصله‌گزاری اجتماعی مقرر کردیم و در این مرحله دوم مردم به خوبی از پیشنهاد مسوولان و متخصصان استقبال کردند و روند خوبی در این دوره در کشور طی شد. البته در مدتی محدودیت شدید و مغازه‌ها بسته و ترددها متوقف شد که این کارها برای مردم سخت بود که اما مردم هوشیار تحمل کردند تا از این مرحله عبور کردیم.

روحانی ادامه داد: در مرحله سوم ما فاصله گذاری هوشمند بود که در این دوره پروتکل‌های بهداشتی باید دقیقا مورد مراعات قرار بگیرد اما بازگشایی‌ها به تدریج آغاز و شروع شود. پلکانی این کار را انجام دادیم و از استانها شروع شد و بعد به تهران رسید. از مغازهای معمولی شروع شد تا به پاساژها رسید.

وی ادامه داد: کار خوبی در کشور با هوشیاری و همکاری همه شروع شد و از طرف دیگر اطلاع‌رسانی بسیار خوبی که صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در همه مراحل انجام دادند و مرحله سوم را هم به تدریج داریم به پایان می‌رسانیم. البته هنوز جاهایی باقی مانده است که باید در همین مرحله سوم کار کنیم.

مرحله مهار کرونا آغاز شده است

روحانی با اشاره به آغاز مرحله چهارم مدیریت و مقابله با کرونا گفت: به مرحله مدیریت بیماری وارد شده‌ایم و ۱۰ استان در مرحله مهار هستند و امیدواریم به تدریج بقیه استان‌ها اضافه شود در این مرحله بخش تشخیص بیماری را ادامه می‌دهیم و با کیت‌های تشخیص و سایر ابزارهای در اختیار کادر درمانی کشور به ترتیب همه توان خود را به‌کار می‌بریم تا مبتلایان را از بقیه جامعه را به شدت دنبال می‌کنیم.

رییس‌جمهوری با اشاره به نمودار آماری شیوع و کنترل بیماری گفت: در این نمودار در برخی ابتلا در برخی جاها رشد کرده، اما خط فوتی‌ها مرتب در حال کاهش است. برای ما مهم است که مبتلایان را دقیق‌تر با هر روشی شناسایی و جداسازی کنیم و آنها به قرنطینه خانگی خودشان و یا در شرایطی به بیمارستان هدایت شوند و ما هم بتوانیم در جامعه سلامت را توسعه بدهیم و بیماری را مهار کنیم.

وی تصریح کرد: در این مرحله نیز اجرای دستورالعمل‌ها به اندازه همان سه مرحله اهمیت دارد اگر دستور العمل‌ها بخواهد ضعیف شود به دلیل انکه امنیت جمعی ما هنوز کم است و وزیر بهداشت نیز در این جلسه تاکید کرد که اگر این امنیت کم باشد پادتن‌ها و آنتی‌بادها زیاد نباشد و بهبودیافتگان که از بیماری عبور کرده‌اند و از طریق انها سرایت صورت نمی‌گیرد و مصونیت به نقطه اطمینان بخش نرسیده باشد که در حال حاضر عدد رقم پایینی است.

روحانی با تاکید بر این که در مرحله مهار کرونا نیاز دارم آموزش‌ها را بالا ببریم و دقت را افزایش دهیم، گفت: نظارت‌ها را باید تشدید کنیم و اعلام شد که ۱۸۵ هزار نیروی اموزش دیده و آماده داریم و تعداد بیشتر دیگری هم برای نظرات در حال آماده‌سازی هستند و باید بر تمام فعالیت‌های اقتصادی و در همین چهارچوب مراعات‌ها و نظارت ها باشد

وی تصریح کرد: کادردرمان کشور هم باید با همان آمادگی روزهای اول شیوع باشند که اگر احتمالا در جایی شاهد اوج بیماری شویم ناچاریم آنجا را مراقبت کنیم و به شرایط عادی برگردانیم، آنها آماده باشند.

رییس جمهوری افزود: امیدوارم به تدریج و به سرعت همه کشور را به مرحله چهارم یعنی مهار بیماری برسانیم و در هفته‌های آینده شاهد این اتفاق باشیم اما حتی اگر در تمام کشور هم شرایط مهار بوجود آید باید مراقبت‌ها تا آن زمانی که شرایط مناسب فراهم شود، ادامه پیدا کند که آن روز هنوز مشخص نیست چه زمانی و در چه شرایط است.

ناامن سازی و هراس‌افکنی در جامعه را نمی‌پذیریم

روحانی تاکید کرد: عده ای در کشور دنبال هراس افکنی بیماری کرونا هستند که نباید بپذیریم، برخی می‌خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کنند و به مردم القا کنند که وضعیت غیر قابل بازگشت است، شرایط سختی پیش آمده و نمی توانیم از آن عبور کنیم به واکسن نیاز داریم و که اصلا بعید است امسال به دست ما برسد سال آینده بدستمان می رسد؛ البته همه ان مسائل ممکن است و احتیاط و مراقبت کاملا لازم است اما هراس افکنی اصلا جا ندارد.

رییس جمهوری گفت: باید کاملا مراقبت‌ها را انجام و به کار و فعالیت روزانه خود ادامه دهیم که مصوبات آن را امروز اعلام می‌کنیم و که از نظر اداری و بازگشایی اماکن یک قدم به پیش می رویم که به مفهوم آن است که اضطراب و هراس در جامعه نباید وجود داشته باشد اما مراقبت بهداشتی فردی و جمعی باید مطابق پروتکل های ابلاغی باید انجام شود.

روحانی بیان کرد: ویروس کرونا هم نوپدید و عالم‌گیر است تاکنون در صد سال اخیر چنین ویروس فعال و متحرک با موذی‌گری خاص وجود نداشته است و ویژگی دیگر ویروس کرونا عالم‌گیری است، برخی بیماری‌ها تاکنون در ۵ تا ۱۰ کشور در یک منطقه شیوع پیدا می‌کرد اما این که تمام جهان را در بر گیرد و این همه مشکلات ایجاد کند تاکنون نبوده است. این یک واقعیت است که با یک موضوع نوپدید و عالم گیر مواجه شدیم، اما در عین حال باید برنامه ریزی کنیم که انجام دهیم تا از این مراحل به خوبی عبور کنیم.

روحانی در ادامه به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر، این روز را روزی بسیار مهم در تاریخ ملی و کشور و دفاع مقدس ما عنوان کرد و گفت: شاید شادمانی سوم خرداد از یادرفتنی نباشد و همیشه به یاد مردم باقی بماند.

روند نزولی میزان مرگ و میر نسبت به ابتلا به کرونا

روحانی ادامه داد: گزارشی که آغاز جلسه داده شد گزارش خوبی بود و هم هشدارهای لازم را برای ما داشت. اولا میزان مرگ و میر نسبت به ابتلا روند نزولی را دارد که خبر خوشی برای ما است. مدت بستری هم به تدریج روند نزولی را آغاز کرده و فعالیت وزارت بهداشت و درمان برای کشف موارد جدید بیشتر شده که این هم خبر خوشی است که می توانیم افراد مبتلا را از غیرمبتلا جدا کنیم.

رییس‌جمهوری گفت: نکته هشداردهنده‌ای در گزارش امروز بود که مرگ و میرها عمدتا نسبت به افرادی اتفاق افتاده که بیماری زمینه‌ای داشتند. بیماری‌هایی همه در این گزارش لیست شد بیماری های قلبی و دیابت در راس بود که البته بقیه موارد هم بود.

روحانی تاکید کرد: آنهایی که بیماری زمینه ای دارند بیشتر باید مراقبت کنند و در خانه بمانند. به مرحله چهارم هم که رسیدیم ولی آنها باید خودشان را در مرحله دوم ببیند. چه آنهایی که از نظر ضعف جسمی و سن توان مقابله آنها کم است و چه آنهایی که بیماری زمینه‌ای دارند که به ویروس کمک می‌کند که طرف را از پا دربیاورد.

۸۸ درصد کسانی که بر اثر کرونا فوت کردند بیماری زمینه‌ای داشتند

روحانی یادآور شد: آماری که امروز در جلسه اعلام شد این که ۸۸ درصد افرادی که در این کشور به خاطر این ویروس فوت کردند آنهایی بودند که یک بیماری زمینه‌ای یا چند بیماری زمینه‌ای داشتند و حدود ۱۲ درصد آنهایی بودند که بیماری زمینه ای نداشتند و فوت کردند پس معلول است که این بخش جامعه ما بیشتر در خطر هستند که باید مراقبت کنند.

رییس‌جمهوری گفت: اما تصمیماتی که در جلسه امروز اتخاذ شد یک بخش مربوط به بخش فرهنگی جامعه، یعنی بازگشایی اماکن مقدس و صحن‌ها که البته در جلسه پیش هم این مورد را اعلام کردیم منتها مصوبه جلسه قبلی این بود که حرم‌ها صبح باز شود و نزدیک ظهر بسته بشود و دوباره بعدازظهر باز بشود.

بعد از عیدفطر اماکن متبرکه گشایش می‌یابد

روحانی افزود: دوستانی که تولیت آستان‌های مقدس را بر عهده دارند برای آنها اجرای این مصوبه سخت بود. چون فلسفه این را می‌دانستند که به چه دلیل دو بخش شده است. البته این دو بخشی به این دلیل بود که ظهر نماز جماعت و اجتماعات اقامه نشود. البته آنها اعلام کردند که می‌توانیم نگذاریم که نماز جماعت در ظهر نباشد، بنابر این یک ساعت بعد از طلوع آفتاب صحن‌ها را باز می‌کنیم و یک ساعت مانده به غروب آفتاب صحن ها را می‌بندیم. در این مدتی که باز است خدام مردم را هدایت خواهند کرد که تا توقف و زیارت آنها طولانی نباشد و هم پروتکل های بهداشتی و فاصله‌ها را کاملا مراعات کنند.

رییس‌جمهوری ادامه داد: با هماهنگی که با وزارت بهداشت شد از فردای عید فطر با همین دستورالعمل‌ها صحن‌ها گشایش می‌یابد. امیدواریم که مردم از این اماکن متبرک حداکثر استفاده را ببرند و شفای واقعی را خداوند بزرگ در سایه توسل به ارواح پاک این عزیزان زودتر برای ما و همه مردم جهان نازل کند.

موزه ها و اماکن تاریخی از فردا بازگشایی می‌شود

روحانی ادامه داد: موضوع دوم موضوع بازگشایی موزه و اماکن تاریخی است که این هم از فردا می‌تواند با همه پروتکل های بهداشتی گشایش یابد. البته فعالیت آژانس‌ها برای مسافرت هم قرار شد جلسه‌ای وزارت کشور با مسولان وزارت بهداشت و درمان و گردشگری برگزار کند که آنها هم در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خودشان را آغاز کنند.

رییس‌جمهوری گفت: البته نسبت به بازگشایی کل مساجد کشور و همچنین پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها این هفته بررسی‌ها انجام می‌شود و برای جلسه بعد یعنی هفته آینده روز شنبه تصمیم گیری می‌کنیم البته ممکن است موارد دیگری همه تا هفته آینده به عنوان موارد جدیدی که فعالیت ها می تواند شروع شود اضافه شود و مردم در فشار کمتری باشند و سلامت و معیشت مردم حفظ شود. سلامت و معیشت هردو مدنظر ما است و همزمان و در کنار هم باید پیش برود.

چارچوب "شهید خدمت" مشخص و ابلاغ می شود

روحانی افزود: مساله دیگری که از ابتدا مدنظر بود عزیزانی که در بیمارستان‌ها اعم از پزشک و پرستار بوده است. آنهایی که با شجاعت در آن روزهای سخت به میدان آمدند و عده ای به خاطر این فداکاری برای نجات جان مردم و درمان جان خود را فدا کردند اعلام شد که آنها به عنوان شهید خدمت نامگذاری می شود.

رییس‌جمهوری ادامه داد: اما این که شهید خدمت دارای چه مزایایی است و مقررات آن چگونه اجرا می شود و چه کسانی هستند. مقرراتی تحت عنوان مقررات در حکم شهید داریم همه آن مقررات نسبت به این عزیزان اجرا می‌شود. دستورالعمل‌ها نوشته شده و مشخص است. در دولت و کمیته هم بحث شد و در جلسه ستاد ملی هم آیین نامه شهید خدمت مصوب می‌شود.

روحانی تاکید کرد: اما این که چه افرادی جزو شهدای خدمت هستند کمیته ای آن را تایید می‌کند. اول در هر استانی کمیته‌ای چارچوب‌هایی که مشخص شده بررسی می کند و گزارش های خود را به کمیته ملی در تهران می فرستد و در آنجا که باز آیین نامه آن مشخص شده بررسی می‌شود.

وی در ادامه گفت: گزارشی که کمیته ملی تهران که در این آیین نامه مشخص شده که اعضای آن بنیاد شهید، ‌وزارت بهداشت، سازمان اداری و استخدامی است مشخص می‌کنند که چه افرادی عنوان پرافتخار نصیب آنها شده و به آنها ابلاغ خواهد شد بنابراین مدتی بود که راجع شهید خدمت بحث شده بود اما چارچوب آن مشخص نبود امروز این چارچوب مشخص است و ابلاغ می شود و طبق آن عمل خواهد شد.

رییس جمهوری گفت: آخرین نکته‌ای که در این جلسه بحث شد این است که هلال احمر کمک‌هایی را از کشورهای مختلف یا از مردم از داخل در رابطه با ویروس کرونا دریافت می‌کند که باید در اختیار وزارت بهداشت و درمان و بیمارستانها قرار دهد. از لحاظ مقررات قانونی شاید لازم بود تثبیت کنیم که هر آنچه که در رابطه با این بیماری هلال احمر بدست می‌آورد آنها را در اختیار وزارت بهداشت و درمان و بیمارستانها قرار دهد که این کار انجام خواهد شد.

روحانی افزود: سرپرست وزارت صمت در این جلسه به ما اطلاع داد که روابط اقتصادی با کشورهای همسایه کم کم به حالت اول بر می‌گردد. با سران بسیاری از رهبران کشورهای همسایه که رابطه اقتصادی داریم صحبت کردیم و باهم به توافقاتی رسیدیم.

وی ادامه داد: در این زمینه وزارت بهداشت و درمان، وزارت خارجه، راه و صمت تلاش زیادی انجام دادند و دست به دست هم دادند که امروز بسیاری از دروازه‌های ما برای صادرات گشوده شده است.

روحانی با بیان این که وضع اقتصادی و صادرات و تحرک اقتصادی ما به مراتب بهتر خواهد شد، گفت: در روزهای آینده فقط از مردم می خواهیم برای این که بتوانیم در بازگشایی‌ها و تحرک اقتصادی سرعت عمل داشته باشیم دستورالعمل‌ها را مراعات کنند. اگر دستورالعمل‌ها را مراعات کنند ما هم نگرانی برای شرایط بیمارستان و سلامت مردم و کادر درمانی نخواهیم داشت و در کنار آن هم زندگی مردم، زندگی بهتری خواهد شد.

سوم خرداد پایان توطئه عظیم استکبار علیه ایران بود

روحانی ادامه داد: سوم خرداد ۶۱ که رزمندگان عزیز ما از سپاه و بسیج و سایر نیروها و عشایر و نیروی انتظامی همه در کنار هم آن غرور بزرگ و آن پیروزی عظیم را برای تاریخ ما رقم زدند. مردم یادشان است که ساعت ۲ بعدازظهر سوم خرداد وقتی صدا و سیما پیروزی را اعلام کرد چه ولوله‌ای در سراسر کشور شد.

رییس‌جمهوری افزود:در سوم خردادماه به توطئه عظیم استکبار جهانی و بین المللی و منطقه ای علیه ملت ایران پایان داده شد. ملت ما در این روز نشان داد حتی اگر مدرنترین سلاح‌ها در اختیار دشمنان باشد، پشت به پشت هم دهند اراده ملت ما بر همه آنها قالب و پیروز خواهد بود و این روز در تاریخ ماند.

وی ادامه داد: روزها و شادمانی‌های دیگری هم داشتیم اما به گمان من هیچ غمی در دوران دفاع مقدس به اندازه غم سقوط خرمشهر نبود. در اوایل آبان سال ۵۹ و هیچ شادمانی هم در دفاع مقدس بالاتر از سوم خرداد ۶۱ یعنی بازپس گیری خرمشهر و آزاد شدن این شهر نبود. به همه رزمندگان و شهدا و دلاوران درود می‌فرستیم و همه رزمندگانی که آن روز در آن دفاع مقدس شرکت داشتند و امروز هم به خدمات خود ادامه می‌دهند برای آنها توفیق بیشتر آرزو می‌کنیم.

روحانی در ادامه به پایان ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه عبادت و خدمت به مردم و البته امسال ماه نشان دادن انضباط مردم و همکاری مردم با مسوولان بهداشت و درمان در سراسر کشور بود. دعای ما در این ساعات و این روز این است که خدای من در این ماه رمضان اعمال کوچک ما مورد قبول درگاه و رضایت تو بود از تو می‌خواهیم که آن خشنودی و رضایت تو نسبت به ما افزون گردد. اگر اعمال ما کافی نبود و مورد رضایت تو نبود هم اکنون از ما راضی و خشنود باش.

رییس‌جمهوری افزود: امیدواریم خداوند این دعای مردم را مورد قبول درگاه خود قرار دهد. پایان بسیار خوبی برای عبادت مردم رقم بزند و فردای یکشنبه ان شاء الله روز عید واقعی برای همه مسلمانان و برای همه مخلصین باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین‌های جشنواره افق روشن ویژه رسانه‌های ایلام اعلام شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در بخش تولید محتوا با موضوع انتخابات رتبه اول به جناب آقای رمضان نوری برای اثر شور رای اولی‌های ایلام برای تعیین سرنوشت، رتبه دوم به سرکار خانم فرشته محمد قاسمی برای اثر با عدم مشارکت در انتخابات تغییر حاصل نمی‌شود و رتبه سوم به خانم مریم چراغیان چراغیان برای اثر رای من رای به اخلاق تعلق گرفت.

در بخش محتوا موضوع خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عملکرد دولت مردمی رتبه اول به سرکار خانم سید زهرا موسوی رتبه دوم برای اثر ایلام چهره دگرگون شده از محرومیت تا گام‌های بزرگ برای توسعه رتبه دوم جناب آقای طالب قلیچی برای اثر روزی خاص برای بیماران خاص خداحافظ خداحافظی ایلامی‌ها با پارکینگ شهرداری کرمانشاه و رتبه سوم به جناب آقای امین دانیالی برای اثر تونل کویرکوه دریچه امید از دل کوه سرسخت کویرکوه تعلق گرفت.

در بخش تولید محتوا با موضوع مقاومت فلسطین و غزه هیچ رسانه‌ای حائز رتبه اول نشد، رتبه دوم به جناب آقای سید حرمت الله موسوی مقدم برای اثر جنایت در غزه و حمایت در آمریکا و رتبه سوم به سرکار خانم مریم بالوی فیلی برای اثر داغ شقایق‌های تنها تعلق گرفت.

در بخش تولید محتوا با موضوع مقاومت فلسطین و غزه رتبه اول هیچ رسانه حائز رتبه اول نشد، دوم به جناب آقای سید حرمت الله موسوی مقدم برای اثر جنایت در غزه و حمایت در آمریکا تعلق گرفت و رتبه سوم به سرکار خانم مریم بالوی فیلی برای اثر داغ شقایق‌های تنها تعلق گرفت

در بخش تیتر نیز از میان کل آثار رتبه اول به سرکار خانم آزاده خرم برای تیتر من هستم رتبه دوم برای سرکار خانم مریم بالوی فیلی برای یک انتخاب تا قله و رتبه سوم به جناب آقای رحمان جابری برای تب و تاب انتخابات در لحظه‌های ناب تعلق گرفت.

کد خبر 6057604

دیگر خبرها

  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • تردید شهرک‌نشینان نزدیک غزه از بازگشت به شهرک‌های خود
  • برترین‌های جشنواره افق روشن ویژه رسانه‌های ایلام اعلام شدند
  • چلسی ۴ - ۲ لستر/ صعود نفسگیر شیر‌های لندن با عبور از روباه‌ها+ فیلم
  • تدارک چهار میدان‌گاه در ابهر برای برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی
  • ۱۰۰ هزار قطعه طیور شهرستان علیه نیوکاسل واکسینه شد
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • شهدب یزد با عبور از ایفاسرام راهی نیمه نهایی شد
  • تمسخر سریال ماه رمضان به تخمه خوردن مسئولان سرکار | فیلم