Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@22:44:35 GMT

پول بگیرید و ۸ ماه در قرنطینه ناسا بمانید

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۲۱۱

پول بگیرید و ۸ ماه در قرنطینه ناسا بمانید

اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا-NASA) به افرادی که مایل به گذراندن ۸ ماه اقامت در قرنطینه هستند، پول می‌پردازد تا به شبیه‌سازی ماموریت‌های آینده در ماه و مریخ کمک کنند.

بر اساس آخرین گزارش فاکس نیوز، پیش از آنکه ناسا فضانوردان خود را به مریخ بفرستد که یک هدف بلندمدت برای این آژانس فضایی است، به دنبال افرادی است که مایل باشند مانند آنها نقش بازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین باری نیست که ناسا این کار را انجام می‌دهد، چرا که یک مطالعه مشابه چهار ماهه را در سال ۲۰۱۹ نیز انجام داده بود.

این مطالعات در ایستگاه زمینی منحصر به فردی به نام SIRIUS-19 انجام می‌شود که به عنوان یک زیستگاه فلزی برای خدمه فضایی خدمت می‌کند و نتایج مهمی را ارائه می‌دهد که داده‌های پایه ناسا را ​​برای دستیابی به موفقیت در هدف ارسال فضانوردان به ماه فراهم می‌کند. این مأموریت فضایی بخشی از برنامه آرتمیس است که در نهایت به مأموریت‌های مریخ در آینده منتهی می‌شود.

در مطالعه قبلی، چهار روس و دو آمریکایی این چهار ماه را در انستیتوی مشکلات زیست پزشکی روسیه(NEK) گذراندند. محققان توانستند واکنش‌های روانی، فیزیولوژیکی و رفتاری آنها را هنگام شبیه‌سازی ماموریت فضایی مشاهده کنند.

اکنون ناسا به افرادی که داوطلبانه برای یک قرنطینه ۸ ماهه داوطلب شوند، پول می‌پردازد تا ماموریت‌های آینده به مریخ و ماه را شبیه‌سازی کند.

دانشمندان از زمان ماموریت‌های آپولو در حال بررسی اثرات پرواز در فضا بر عملکرد و سلامت انسان بوده‌اند. اثرات قرار گرفتن طولانی مدت در معرض خطرات ناشی از پرواز در فضا به طور مستمر توسط برنامه تحقیقات انسانی ناسا مورد بررسی قرار گرفته است؛ زیرا با گذشت زمان، ماموریت‌ها طولانی‌تر شده‌اند.

توماس ویلیامز، محقق عناصر انسانی و عملکردهای رفتاری گفت: این برنامه قرنطینه یک برنامه بسیار مهم برای تحقیق ما است. ما می‌توانیم سطح بالای استرس و فیزیولوژی و شرایط روانی تحت تأثیر پرواز فضایی را مطالعه کنیم.

ناسا در حال حاضر به دنبال 6 نفر است که مایل باشند به مدت هشت ماه در مسکوی روسیه قرنطینه شوند تا به این آژانس فضایی کمک کنند اثرات مأموریت‌های طولانی‌مدت فضایی را بر روی سلامت فضانوردانی که با برنامه آرتمیس به ماه و مریخ اعزام می‌شوند، دریابند.

با این حال، ناسا به دنبال افراد معمولی نیست. متقاضیان باید شهروندان ایالات متحده و بین ۳۰ تا ۵۵ سال باشند، بر زبان انگلیسی و روسی مسلط باشند، خدمت سربازی رفته باشند و دارای مدرک دانشگاهی فوق لیسانس یا دکترا (ترجیحا در رشته‌های پزشکی) باشند.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، با این حال، ناسا توضیح داد که افرادی که دارای مدرک لیسانس و مایل به شرکت در این گزینش هستند نیز پذیرفته می‌شوند.

برچسب هاایالات متحده امریکا بین الملل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا بین الملل خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند

تین نیوز

می توان پرتاب ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی تیانگونگ را امروز بعدازظهر به تماشا نشست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چین امروز(۲۵ آوریل ۲۰۲۴) جدیدترین خدمه خود را به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهد فرستاد و شما می توانید این رویداد را به صورت زنده تماشا کنید.

به نقل از اسپیس، قرار است این سه فضانورد امروز در ماموریتی به نام شنژو ۱۸(Shenzhou ۱۸) در ساعت ۸:۵۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶:۲۹ به وقت ایران) سوار بر یک موشک لانگ مارچ ۲اف(Long March ۲F) از پایگاه فضایی جیوکوان(Jiuquan) در چین راهی فضا شوند.

طبق معمول، چین اسامی فضانوردان این ماموریت را روز قبل از انجام ماموریت فاش کرد. این کشور معمولاً تا یک روز قبل از انجام ماموریت، اسامی خدمه خود را فاش نمی کند.

ماموریت «شنژو ۱۸» هفتمین ماموریت فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهد بود.

یه گوانگفو(Ye Guangfu) ۴۳ ساله که قبلاً در ماموریت شنژو ۱۳ در سال ۲۰۲۱ به فضا رفت و در سال ۲۰۲۲ به زمین بازگشت، در این ماموریت جدید نقش فرماندهی را بر عهده خواهد داشت و همچنین لی کانگ(Li Cong) ۳۴ ساله و لی گوانگسو(Li Guangsu) ۳۶ ساله که هر دو خلبانان جنگنده و فضانوردانی تازه کار هستند، وی را همراهی می کنند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سه نفر حدود هفت ساعت پس از بلند شدن موشک به تیانگونگ خواهند رسید.

یو یی(Yu Yi)، کارمند مرکز فرماندهی و کنترل می گوید: بر اساس ویژگی های این مأموریت، بیش از ده ها طرح اضطراری و بیش از ۵۰ تمرین اضطراری برای تقویت هماهنگی بین مواضع مختلف انجام داده ایم.

این سه فضانورد چینی هفتمین گروهی خواهند بود که به زودی از ایستگاه فضایی تیانگونگ چین در مدار بازدید می کنند.

این ایستگاه فضایی در حال حاضر توسط سه فضانورد مأموریت شنژو ۱۷ اداره می شود که در حال پایان دادن به دوره شش ماهه حضور خود در مدار زمین هستند.

سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۸ در ماموریت ۶ ماهه خود به انجام وظایف مختلفی از جمله پیاده روی فضایی و رهاسازی محموله ها در فضا خواهند پرداخت.

لین شیچیانگ معاون مدیر آژانس فضایی چین در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته که برای اعلام نام فضانوردان حاضر در این ماموریت برگزار شده بود، گفت: فضانوردان شنژو ۱۸ شش محموله را از طریق ماژول قفل هوای ایستگاه رها خواهند کرد و دو تا سه فعالیت خارج از ایستگاه را اجرا خواهند کرد.

وی گفت: در طول فعالیت های خارج از ایستگاه، فضانوردان تقویت کننده های حفاظت در برابر زباله های فضایی و همچنین کابل ها و تجهیزات حیاتی را نصب می کنند و در صورت لزوم، بازرسی های خارج از ایستگاه را برای حفاظت بیشتر از ایمنی ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام می دهند.

ایستگاه فضایی تیانگونگ که T شکل است، از سه جزء ماژول هسته تیان هه(Tianhe) که در آوریل ۲۰۲۱ راه اندازی شد و ماژول های آزمایشگاهی ونتیان(Wentian) و منگتیان(Mengtian) که در سال ۲۰۲۲ به تیانگونگ اضافه شدند، تشکیل شده است.

ایستگاه فضایی تیانگونگ حدود ۲۰ درصد اندازه ایستگاه فضایی بین المللی است، اما ممکن است در آینده به همین شکل باقی نماند. مقامات چینی گفته اند که قصد دارند در آینده نه چندان دور ماژول های بیشتری را به این ایستگاه اضافه کنند.

انتظار می رود ماموریت شنژو ۱۸ حدود شش ماه طول بکشد. سرنشینان آن که هفت ساعت پس از پرتاب به تیانگونگ خواهند رسید، در آنجا با سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ ملاقات خواهند کرد و سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ چند روز بعد با فضاپیمای خود به زمین بازمی گردند.

چین در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ مونتاژ ایستگاه فضایی تیانگونگ را در مدار پایین زمین آغاز کرد و حدود ۱۸ ماه بعد به پایان رساند. این کشور قصد دارد تا دست کم یک دهه آن را عملیاتی نگه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی