Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:33:16 GMT

دانش‌آموختگان در کدام مشاغل حضور دارند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۰۹۳

دانش‌آموختگان در کدام مشاغل حضور دارند

نظام آموزش عالی متولی تامین نیروی انسانی متخصص برای توسعه منابع انسانی کشور است، اثربخشی این نظام در انجام این ماموریت مشروط به استفاده از دانش آموختگان در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی است بنابراین به منظور اطلاع از وضعیت سرمایه های انسانی، پیماش وضعیت شغلی و وضعیت فعالیت دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، طرح مطالعاتی تدوین الگوی پیمایش یا رصد اشتغال دانش آموختگان در بازار کار در سال ۱۳۹۴ در دستور کار موسسه پژوهش و برنامه ریزی وزارت علوم قرار گرفت و انجام مستمر پیمایش در قالب فعالیت ردیابی وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه های کشور با استفاده از داده های ثبت ملی در این موسسه آغاز شد.

نتایج رصد وضعیت اشتغال دانش آموختگان در سال تحصییلی ۹۳-۱۳۹۲ با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  توسط این موسسه آماده شده است که این نتایج بدین شرح است:

۷۱۴ هزار و ۳۷۵ نفر در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ دانش آموخته شدند که از این تعداد ۳۳۵ هزار و ۳۰۷ نفر معادل ۵۳.۰۶ درصد آنان شاغل بودند.

از تعداد شاغلان، ۱۸۰ هزار و ۱۴ نفر زن و ۱۹۹ هزار و ۵۴ نفر مرد هستند. بررسی وضعیت اشتغال دانش آموختگان حاکی از آن است که ۳۷۵ هزار و ۳۶۵ نفر از دانش آموختگان در دانشگاه های دولتی و مابقی در دانشگاه های غیردولتی تحصیل کرده اند و به این ترتیب ۵۴.۲۵ درصد دانش آموختگان سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ در دانشگاه های دولتی تحصیل کرده اند.

پیمایش موسسه پژوهش و برنامه ریزی وزارت علوم حاکی از آن است که ۵۲.۸۱ درصد شاغلان وابسته به دانشگاه های وزارت علوم، ۵۲.۲۰ درصد از دانشگاه پیام نور، ۵۶.۱۰ درصد از دانشگاه جامع علمی کاربردی، ۳۹.۸۰ درصد از دانشگاه فنی و حرفه ای بوده اند.

با رصد موسسه پژوهش و برنامه ریزی وزارت علوم مشخص شد که ۶۳ هزار و ۶۸۳ نفر از دانش آموختگان سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ در اصناف و مشاغل آزاد مشغول به کار هستند.

۱۵ هزار و ۸۲۱ نفر در دانشگاه ها و مراکز آموزشی، ۲۲ هزار و ۳۷۹ نفر در مراکز خدمات درمانی، چهار هراز و ۸۶۰ نفر در موسسه و مراکز تحقیقاتی، ۳ هزار و ۶۵۴ نفر در نهاد و نمایندگی، ۲۴۰ هزار و ۳۷۵ نفر در وزارتخانه ها، سازمان و شرکت ها همچنین ۷۰۲ نفر در سایر مشاغل حضور دارند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری آمار آموزش عالی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری آمار آموزش عالی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آمار آموزش عالی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی موسسه پژوهش و برنامه ریزی اشتغال دانش آموختگان دانش آموختگان دانشگاه ها آموزش عالی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

لازم بذکر است که متن کامل تفاهم نامه همکاری در اینجا قابل مشاهده می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان