Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@20:47:22 GMT

دانشجویان دستیاری بیمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۳۳۲۲

معاون وزیر بهداشت پس از انعقاد تفاهم‌نامه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری با سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: ما اکنون به دنبال شناسایی دانشجویانی هستیم که بیمه نیستند.

به گزارش فارس، سیما سادات لاری معاون وزیر بهداشت پس از انعقاد تفاهم‌نامه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و ph.D با سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: ما اکنون به دنبال شناسایی دانشجویانی خواهیم بود که بیمه نیستند تا در گام بعدی خود این عزیزان را نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم و به دنبال بیمه تکمیلی دانشجویانی هستیم که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه پوشش خدمات بیمه‌ای دانشجویان دستیار پزشکی و phd دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص اهمیت انعقاد این تفاهم نامه، با ابراز خرسندی از این اتفاق بیان داشت: با توجه به نقش این دسته از دانشجویان در حوزه سلامت به خصوص در بحران کرونا که به وضوح اهمیت حضور این دسته از دانشجویان دستیاری و ph.D در خط مبارزه با بیماری کرونا را به تصویر کشید، وزیر بهداشت در دستوری بر پوشش بیمه درمانی این دسته از دانشجویان تاکید و اهتمام ورزیدند تا این عزیزان در صورت بیمار شدن خود و یا اعضای خانواده، رنجی به جز رنج بیماری نداشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص تلاش دانشجویان دستیاری در دوران تحصیل خود، تصریح کرد: این دسته از دانشجویان علی‌رغم نقش پررنگی که در حوزه نظام سلامت دارند، حق الزحمه اندکی دریافت می‌کنند و در دوران گذار برای ورود به بازار کار منابع مالی کمی در اختیار دارند و در این شرایط اگر مشکلاتی برای این عزیزان پیش بیاید قطعا در برابر هزینه‌های درمان شکننده خواهند بود که این اتفاق مبارک می‌تواند کمکی در این راستا باشد.

وی با اشاره به اینکه بیمه دانشجویان دستیاری مقدمه‌ای برای ایجاد پوشش بیمه‌ای برای سایر دانشجویانی است که فاقد پوشش بیمه هستند، بیان داشت: همه هدف ما این است بتوانیم شرایط خوبی برای دانشجویان خود از نظر رفاهی، فرهنگی و دانشجویی ایجاد کنیم به خصوص این‌که از ابتدا در جریان مشکلات دانشجویان دستیاری و ph.D بودیم و می‌دانستیم این عزیزان در ماه ۱۲ شب کشیک می‌مانند و در بحران کرونا این حجم از فشار، خود را نشان داد. این عزیزان همواره در معرض خطر قرار داشته و دارند و اکنون پوشش بیمه سلامت، آرامش خاطری به این عزیزان و خانواده‌هایشان تسری خواهد داد.

لاری با بیان این‌که ما تمام هم و غم خود را در ایجاد شرایط مناسب برای دانشجویان به کار می‌بریم، گفت: اکنون به دنبال شناسایی دانشجویانی خواهیم بود که بیمه نیستند تا در گام بعدی خود این عزیزان را نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم و به دنبال بیمه تکمیلی دانشجویانی هستیم که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص بیمه تکمیلی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، توضیح داد: در این خصوص با توجه به قول مساعد سازمان بیمه سلامت ایران تلاش خواهیم کرد تا به نتیجه برسد. من در هنگام انعقاد تفاهمنامه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و ph.D با خود اندیشیدم که ایجاد بیمه تکمیلی برای دانشجویان و عزیزان ما که در شرف ازدواج هستند، شاید در بحث فرزند آوری و سیاست‌های جمعیتی کشور نیز تاثیر گذار باشد و به تشکیل خانواده دانشجویان نیز کمک کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا نماز عید فطر عید فطر فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر بیمه دانشجویان دستیاری دانشجو ونزوئلا نماز عید فطر عید فطر فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دانشجویان دستیاری و ph D دسته از دانشجویان بیمه تکمیلی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ گفت: افراد کم توان دارای اختلال عملکردی بر اثر سکته مغزی، اوتیسم و اس ام ای(sma) از پوشش صندوق‌های بیماری خاص و سخت درمان بهره مند می‌شوند.
وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار سخت درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۱۱ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شد.
شباهنگ اضافه کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز به میزان ۷۰ درصد تعرفه بخش مربوطه در تعهد سازمان بیمه سلامت قرارگرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیکی برای کلیه مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان فراهم است. شباهنگ افزود:  ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و خدمت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت می‌باشد. وی عنوان کرد: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت، ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی مربوط به ناباروری در مراکز دولتی از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. وی بیان کرد:همچنین محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت. سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۳۰۴ مادر باردار در استان از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کردند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت