Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم کارگردان تئاتر از افزایش نمایش‎های شاد در دوران پساکرونا برای افزایش روحیه اجتماعی و جبران مالی عدم فعالیت گروه‌های تئاتری در دوران پساکرونا خبرداد.

حبیب مقیمی کارگردان و نویسنده تئاتر در گفت و گو با ایسنا گفت: کرونا و شرایط حاضر جامعه به یک دوران تبدیل شده است و در آینده نیز با مشخصه‌های تاریخی خاص خودش از آن یاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوران گروه‌های نمایشی بسیار تحت تاثیر قرار گرفتند. تئاتر نیازمند صحنه و تماشاگر زنده است. گروه‌های نمایشی از ماهیت اصلی خودشان فاصله گرفتند و این امر قطعا دارای تبعات است.

وی ادامه داد: گروه‌های نمایشی در این دوران تهدید را به فرصت تبدیل کرده‌اند. اجراهای آنلاین برگزار شد و صفحه‌هایی در فضای مجازی به این کار اختصاص داده شد.

این سرپرست گروه نمایشی گفت: گروه نمایشی ما نیز، اجراهای رادیویی خود را در صفحه فضای مجازی که به این کار اختصاص یافته است، منتشر کرده است.

مقیمی ادامه داد: قشر هنرمند به خصوص تئاتری‌ها افراد ثروتمندی نیستند. منبع درآمدشان از محل همین فعالیت‌های هنری است. در این دوران منبع درآمد آنان حذف شده است و کسی به فکر این گروه از جامعه نیست.

وی اظهارکرد: پس از دوران کرونا کارهای بسیاری را شاهد خواهیم بود که برای بیشتر برای جبران خسارت های مالی خواهد بود. این آثار نمایشی ممکن است کارهای فاخری نباشد؛ چون دغدغه مالی مطرح است.

مقیمی گفت: تمام کارها به روال سابق خود بازخواهندگشت هر چند با کمی تغییر، نمایش‌ها به روی صحنه خواهند رفت و تماشاگران حضور خواهند داشت اما باید فعلا همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی اظهارکرد: بازگشایی امکان هنری باید در اولویت دوم و بعد از بازگشایی امکان مذهبی قرار بگیرند. تا اهالی تئاتر هم بتوانند به درآمد سابق شان بازگردنند.

مقیمی، کارگردان تئاتر، در رابطه با دوران پساکرونا گفت: در آثار پسا کرونا رگه‌هایی از نفوذ این بیماری را خواهیم دید. متلک‌های اجتماعی کرونایی و شوخی‌های بهداشتی کرونایی، مزه کارهای نمایشی خواهد شد.

وی ادامه داد: قرنطینه و خالی شدن فضای هنری جامعه انتظار مردم را به سمت و سوی کارهای شادتر می برد. این نمایش ها بیشتر مورد استقبال عموم قرارخواهد گرفت.

مقیمی یادآورشد: در دوران سختی به سر می‌بریم. استرس، نگرانی و شنیدن اخبار ناگوار باعث شده اند ما به دنبال جایگاهی برای رهایی از این احساسات منفی باشیم. خنده بهترین راه درمان برای این نگرانی هاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تئاتر پساکرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، از ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

محمدرضا عطایی‌فر کارگردان نمایش به همراه حسین کشفی‌اصل و آناهید ادبی بازیگران کمدی-درام «توقف اتانازی» عصر روز گذشته (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاترشهر مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

این هنرمندان در تازه‌ترین برنامه رادیویی «تئاترشهر» ضمن معرفی بیشتر نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به پرسش‌های مخاطبان و مجری برنامه درباره دیگر جزییات این تئاتر پاسخ دادند.

یعقوب صباحی، حسین کشفی‌اصل، علی خازنی، سامان تیرانداز، آناهید ادبی، علی حیدری، محمد مغانی، محمدرضا معصومی، سارا واحدنوعی، سهراب گلدره، علیرضا عرب، فاطمه ساکتی، پیام شیخ نوازجاهد و امیرحسین امیری، بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«توقف اتانازی»، یک کمدی-درام است که زندگی پنج نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.

برنامه رادیویی «تئاترشهر» به تهیه‌کنندگی و سردبیری علی بهرامی روز‌های پنجشنبه هر هفته به صورت زنده و مستقیم از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بعداز ظهر از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد