Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@22:55:46 GMT

یک واکسن دیگر کرونا وارد مرحله آزمایش انسانی شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۸۰۳

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی،‌ چندی پیش، شرکت زیست فناوری آمریکایی "نواواکس"(Novavax) در یک نشست مطبوعاتی خبر داد که در تلاش‌های خود برای تولید یک واکسن برای "کروناویروس" پیشرفت‌هایی داشته است.

حال این شرکت خبر داد که فاز اول آزمایش بالینی واکسن کرونا ویروس را آغاز کرده و از اولین شرکت کنندگان این آزمایش ثبت نام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"نواواکس" اعلام کرد که نتایج اولیه این آزمایش حدودا در ماه ژوئیه مشخص خواهد شد.

واکسن ساخت این شرکت "NVX-CoV۲۳۷۳" نام گرفته و از مواد کمکی "ماتریکس-ام"(Matrix-M) استفاده می‌کند تا پاسخ سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

مواد کمکی اصولا به این دلیل در واکسن‌ها به کار گرفته می‌شوند که سبب بروز پاسخ قوی سیستم ایمنی بدن شوند و تولید آنتی‌بادی‌ها را افزایش دهند تا محافظت طولانی‌تری در برابر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی به همراه داشته باشند.

شرکت "نواواکس" گفت که پس از اتمام موفقیت‌آمیز فاز یک آزمایش، فاز دوم در چند کشور دنیا از جمله آمریکا انجام خواهد شد.

فاز دوم آزمایش این واکسن، به تعیین ایمنی و کاهش بیماری کووید-۱۹ در دامنه وسیعی از سن‌های مختلف، خواهد پرداخت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه دیشب (پنجشنبه) آتش سوزی انبار کالا در بزرگراه شهید رجایی جنب بیمارستان هفتم تیر اعلام و همکاران ما در اولین فرصت در محل حادثه حضور یافتند.
ملکی افزود: با تلاش چندین ساعته آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش مهار و مراتب جهت بررسی علت حادثه در دستور کار قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه انبار مذکور حاوی مواد و اسپری‌های آرایشی بهداشتی بوده است گفت: این مواد قابل اشتعال، در کنار مجموعه‌ای از وسایل یدکی و لاستیک‌های دوچرخه قرار داشت که باعث سرایت آتش به آن‌ها شد.
آقای ملکی اضافه کرد، خوشبختانه، آتش با تلاش آتش نشانان به سایر کالاها، کانتینر‌ها و انبار‌های کناری سرایت نکرد ولی انبار مواد آرایشی و وسایل دوچرخه به طور کامل در آتش سوختند.
مدیر جانشین کلان اورژانس جنوب استان تهران هم با اشاره به نداشتن مصدوم در این حادثه گفت: در ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه با اعلام حریق همکاران اورژانس تهران در این محل حاضر شدند. آقای داودی افزود: فقط به همکاران آتش نشان که دچار سوختگی سطحی شدند، خدمات رسانی شد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید