Web Analytics Made Easy - Statcounter

داگلاس روس در استعفانامه خود به نخست وزیر انگلیس یادآور شد که بسیاری از شهروندان حوزه انتخابیه او به دلیل محدودیت‌های قرنطینه از حضور در مراسم خاکسپاری عزیزان خود  بازماندند. وی افزود: اینک نمی‌توانم آنها را توجیه کنم که برداشت آنها غلط و اقدام یک مشاور ارشد دولت درست است.

دومینیک کامینگز بعد از اینکه مشخص شد برخلاف مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه صدها کیلومتر رانندگی کرده و به شمال شرقی انگلستان رفته، با فشار روزافرونی برای استعفا روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که او پس از ابتلای همسرش به «ویروس کرونا»، فرزندانش را به والدینش در شهر «دورهام» سپرده است.        

 در همین حال نخست وزیر انگلیس یکشنبه گذشته (۴ خرداد) با حمایت از کامینگز گفت؛  او "چاره‌ای" جز این سفر نداشته و کارش "قانونی" و در حمایت از خانواده‌اش بوده است. "او از هر نظر مسئولانه و قانونی و سالم عمل کرده است. "

تصمیم بوریس جانسون، به پشتیبانی از مشاور ویژه‌اش در رابطه با اتهام نادیده گرفتن مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه، سبب نگرانی از تضعیف پیام و خواست دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا شده است.

شماری از نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار از کامینگز، خواسته‌اند با استعفایش اعتماد عمومی به تدابیر آتی دولت را تضمین کند. این خواسته همزمان با برنامه‌هایی است که قرار است برای لغو محدودیت‌ها در هیات دولت بریتانیا به بحث و بررسی گذاشته شود.

با این حال کامینگز دیروز در نشستی با خبرنگاران گفت که از اقدامش "پشیمان" نیست و براساس شرایطی که با آن روبرو بوده بهترین تصمیم را گرفته است.

کامینگز در این نشست با بیان اینکه‌ که حرف‌ها و توضیحاتش از طرف دولت یا نخست وزیر نیست دلیل سفرش را در دوران قرنطینه تشریح کرد.

وی به گزارش‌ و انتقادهای رسانه‌ها درباره خود واکنش نشان داد و آن را "نادرست" عنوان کرد. وی به خبرنگاران گفت که در سفر به دورهام از والدینش فاصله گرفته بوده و از زمان بازگشت به لندن به در کنار همسرش بوده است.

مشاور نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که "مسوولانه و قانونی رفتار کرده‌ام. "

کامینگز کسی بود که ابتدای شیوع ویروس کرونا در انگلیس سیاست مثال‌زدنی و بدنام ایمنی گله‌ای را پیشنهاد کرد و به اجرا گذاشت. در این سیاست که گفته می‌شود محصول ذهنی کامینگز بوده است، قرار بود با بازگذاشتن راه ویروس، زمینه ابتلای بین ۶۰ تا ۸۰ درصد جامعه فراهم شده تا بدین ترتیب ایمنی همگانی ایجاد شود.  

در مراحل اولیه گسترش بیماری، کامینگز در برابر سیاست‌های سختگیرانه کنترلی مقاومت و استدلال می‌کرد که مرگ تعدادی از افراد سالمند و مستمری‌بگیر چندان مهم نیست. اما زمانی که گروه مشاوره راهبردی دولت درباره افزایش آمار مرگ و میر در صورت عدم اجرای مقررات قرنطینه هشدار داد، کامینگز و به تبع او جانسون موضع خود را به طور کلی تغییر دادند. کامینگز در این لحظه متوجه شد نقش مهمی در ایجاد یک فاجعه ملی داشته است.  

میراث سیاست بدنام کامینگز سبب شده تا انگلیس با ثبت ۳۶ هزار و ۹۱۴ نفر مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا دارای بالاترین آمار جان‌باختگان پس از آمریکا در جهان باشد.  

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلستان ویروس کرونا انگلستان ویروس کرونا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس

شبکه خبری سی ان ان نوشت: دانشجویان در مقابل دانشگاه کالج لندن (UCL) در اعتراض به ارتباط این دانشگاه با مؤسسات دانشگاهی رژیم اسرائیل تجمع کردند.

یک ویدئو، جمعیتی از دانشجویان را در خارج از محوطه اصلی این دانشگاه در خیابان «گوور» واقع در مرکز لندن نشان می‌دهد که پلاکارد‌هایی را در حمایت از فلسطین حمل می‌کردند.

گروه «اقدام برای فلسطین» دانشگاه کالج لندن سازماندهی این اعتراضات را برعهده داشت.

امناغفار (Amna Ghaffar) سخنگوی این گروه در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز گفت دانشگاه‌های انگلیس بیشتر رویکرد «سرکوب» اعتراضات را تاکنون بکار بسته اند.

این فعال حامی فلسطین افزود: گروه متبوعش تاکید دارد که همکاری تحقیقاتی دانشگاه با شرکت‌های تسلیحاتی در تامین نظامی ارتش رژیم اسرائیل مسئول است.

وی همچنین از همکاری دانشگاه کالج لندن با دانشگاه تل آویو که رابطه نزدیکی با ارتش اسرائیل دارد، انتقاد کرد.

دانشجویان دانشگاه وارویک (Warwick) انگلیس نیز امروز جمعه در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند. مسئولان این دانشگاه مدعی اند از تظاهرات سازمان دهی شده توسط ائتلاف «حمایت از فلسطین» دراین دانشگاه که متشکل از ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی و پرسنل دانشگاه است، مطلع بوده اند.

این گروه تصاویری از چادر‌های برپا شده در محوطه بیرون دانشگاه را منتشر و از بی توجهی دانشگاه به خواسته‌های آنها انتقاد کرد.

این گروه در پیام رسان اینستاگرام اعلام کرد: درهمبستگی با دانشجویان سراسر جهان از کلمبا تا نیویورک تا پاریس و سیدنی به پا خواسته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند