Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@10:50:21 GMT

کولر تاثیری در انتشار کرونا ندارد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۶۳۰۴

حمیدرضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه «ویروس‌ کرونا از طریق قطره‌های ریز سرفه و عطسه فرد مبتلا قابلیت انتقال دارد»، بیان کرد: کولرهای آبی و یا گازی هوا را به جریان می‌اندازند و نمی‌توانند عامل انتشار این ویروس باشند، کمااینکه نفس کشیدن در هوای معمولی نیز خطرناک نیست و انجمن‌های علمی عفونی نیز بیان می‌کنند که خود هوا صرفا آلوده نیست و باعث انتقال و یا انتشار کرونا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان این موضوع که «در شرایط آنفلوآنزا نیز اسپیلت‌ها که هوا را گرم می‌کنند، راه انتقال محسوب نمی‌شود»، ادامه داد: مهمترین عامل  انتقال تماس مستقیم با فرد بیمار بدون داشتن ماسک و ارتباط نزدیک با فرد است که از طریق حرف زدن و قطرات تنفسی خارج می‌شود و فرد دیگر استنشاق می‌کند و مبتلا می‌شود. راه دیگر نیز ارتباط با سطوح آلوده و انتقال آن به وسیله مخاط‌های دهان، چشم، گوش و بینی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: با توجه به‌اینکه هوای محبوس می‌تواند مشکلات تفسی را در بیماران ریوی تشدید کند و تنگی نفس بیشتری داشته باشند، در استفاده از کولر، در و پنجره‌ها را باز بگذارند تا تهویه‌ هوا صورت گیرد.

نادری با اشاره به اینکه «ممکن است مردم در اماکن شلوغ حضور داشته باشند و فرد ناقل یا مبتلا سرفه و عطسه کند»، گفت: یک ماسک ساده می‌تواند از برخورد دست‌های آلوده با صورت و بینی جلوگیری کند و باعث شود به راحتی دست آلوده فرد با مخاط ارتباط نداشته باشد و از انتقال جلوگیری کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ عیسی روشن‌قلب با بیان اینکه ماموران یگان امداد حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور مواصلاتی شمال به جنوب به یک دستگاه خودرو باری نیسان که در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، گفت: در بازرسی از این خودرو، ۱۰ دستگاه کولر گازی قاچاق کشف شد.
وی ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: متهم ۲۴ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس