Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تا پایان هفته اکثر نقاط کشور خشک و کم بارش است، اظهار کرد: امروز با فعالیت سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و قسمت‌هایی از شرق کشور بارش خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آغاز بارندگی در هفته آتی در استان‌های سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در مابقی مناطق به جز شمال غرب طی این هفته و هفته آتی بارش چشگیر نیست.

حقیقت در توصیه‌ای به نوغانداران بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به نوغانداران استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، خراسان شمالی و خراسان رضوی به سبب گرمای هوا توصیه می‌شود که دما و رطوبت جایگاه را تنظیم کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی ادامه داد: با توجه به شدت گرمای هوا در مناطق جنوبی توصیه می‌شود که از محلول آب و آهک بر روی پوشش گلخانه‌ها استفاده شود تا آسیبی به گلخانه‌ها وارد نشود.

وی در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان گفت: با توجه به شیوع آفت پسیل پسته در مناطق پسته کاری به کشاورزان توصیه می‌شود که برای مبارزه از صابون‌های کشاورزی به نسبت ۳ در هزار استفاده کنند.

به گفته حقیقت، چایکاران شمال کشور این روز‌ها به سهولت می‌توانند علف هرز وجین کنند، ضمن آنکه زنبورداران مناطق جنوبی قبل از کوچ باید چراگاه پیدا کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و گرمای هوا به کشاورزان توصیه می‌شود که دور آبیاری مزارع سبزی و صیفی را کوتاه کنند.

حقیقت در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب بارش طی سال گذشته و امسال در بحث خشکسالی هواشناسی و کشاورزی مشکلی نداریم و تنها از حیث آب‌های سطحی و زیرزمینی در خشکسالی به سر می‌بریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هشدار هواشناسی بارش باران توصیه می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آخوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین افزود: برای امروز وضعیت جوی در استان به نسبت پایدار است و برای بعضی ساعات بعد از ظهر احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده وجود دارد.

وی افزود: برای فردا تا ظهر سه شنبه با توجه به گذر سامانه بارشی از استان افزایش ابر و در برخی ساعات به ویژه بعد از ظهر و شب فردا بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

آخوندی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای این مدت گفت: بارش‌ها در برخی مناطق بیشتر خواهد بود به همین منظور آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

آخوندی افزود: در برخی مناطق هم پدیده مه و بارش تگرگ وجود دارد، اما به لحاظ دمایی تغییرات محسوسی نداریم.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • هشدار زرد هواشناسی برای وضعیت جوی استان قزوین
  • هشدار نارنجی به کشاورزان، گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن ببرید
  • هشدار نارنجی به کشاورزان/ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ هشدار تخلیه روستای کمندان
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد