Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@11:31:47 GMT

جزئیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تهران

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۱۲۰۲

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی ارشدی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: مشاهده شده برخی افراد به خبازی‌ها مراجعه  کرده و با معرفی خود به عنوان بازرس تذکراتی به خبازان در مورد مسائل بهداشتی، قیمت نان وزن چانه می دادند و از آن ها اخاذی می‌کردند.

ارشدی افزود: به خبازان توصیه می‌کنیم هر فردی که خود را به عنوان بازرس معرفی کرد ابتدا از او کارت شناسایی درخواست کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با خرید تضمینی گندم در استان تهران گفت: ما هر سال خرید تضمینی گندم را از کشاورزان داخلی در دستور کار خود داریم امسال نیز از چندین ماه قبل برنامه ریزی‌ها را برای خرید تضمینی گندم انجام داده ایم.

این مقام مسئول گفت: در ابتدا به تمام مراکز ذخیره گندم و مراکزی که توان نگهداری گندم را دارند اطلاعیه دادیم و بعد از پالایش ،گروه‌هایی که توان کمک در کار خرید گندم را دارند شناسایی کردیم و کد شناسایی از تمام مراکز گرفته و در سامانه شرکت بازرگانی دولتی (سیفا) و سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: بر اساس این دسته بندی کشاورزان استان تهران می‌توانند در کوتاه‌ترین فاصله مکانی گندم خود را تحویل انبار‌های ذخیره سازی و خرید بدهند.

وی بیان کرد:در تهران یازده مرکز خرید گندم و دو مرکز خرید دانه‌های روغنی و کلزا داریم.

ارشدی افزود: از ۱۱ مرکز خرید گندم ۳ مرکز دولتی، ۵ مرکز کارخانه تولید آرد و ۳ مرکز انبار ذخیره سازی هستند که مبادرت به خرید گندم کشاورزان می‌کنند.

خرید تضمینی گندم در تهران از نیمه دوم خرداد

وی گفت: خرید گندم از نیمه دوم خرداد شروع و با توجه به شرایط آب و هوا در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه خرید گندم تا پایان مهرماه ادامه داد.

ارشدی بیان کرد: خرید گندم در مراکز ذخیره سازی از کشاورزان ثبت شده در سامانه جهاد کشاورزی است در نتیجه کسانی می‌توانند گندم بفروشند که اطلاعات زمین کشاورزی و نام کشاورز و نوع گندم تولیدی در سامانه پهنه بندی ثبت شده باشد تا از حضور دلالان در این بازار جلوگیری کنیم.

وی گفت: هر نوع گندمی هم از کشاورزان خریداری نمی‌شود و گندم‌های خریداری شده باید استانداری جداول پاکی را کسب کند و گندم‌ها براساس میزان سن زدگی، رطوبت و میزان پاکی درجه بندی می‌شود.

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران افزود:در هر مرکزی ۴ عضو حضور دارد که یک نفر عامل تشخیص پاکی گندم، یک عضو مسئول ذی حساب، یک نفر ناظر و یک نفر نماینده مستقیم وزارت جهادکشاورزی است که مبادرت به کنترل و نظارت می کنند.

این مقام مسئول گفت: قیمت خرید هر کیلو گندم تضمینی ۲۵۰۰ تومان بر اساس جداول پاکی است که حداکثر افت در این جدول‌ها ۸ درصد و حداقل ۵ درصد است.

وی گفت: پول گندم در حداقل زمان بعد از تحویل گندم و حداکثر یک هفته به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

ارشدی درباره فروش گندم صادراتی به عنوان گندم تولید داخل گفت:ما گندم را براساس میزان افت خریداری می‌کنیم. افت براساس ناخالصی‌های موجود در گندم سنجیده می شود که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و هیچ دوره زمانی در تهران گندم با میزان افت بالا خریداری نکرده ایم.

وی افزود: میزان گندم در تهران زیاد نیست به همین دلیل نظارت‌ها بسیار بالا است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سال گذشته کیفیت گندم تولید در تهران بسیار بالا و میزان سن زدگی زیر یک درصد بود و میزان افت یک و نیم تا ۲ درصد بود که استاندارد است.

وی درباره نظارت بر بخش تولید آرد گفت: بازرسان ما در کارخانه‌های تولید آرد حضور دارند و آرد تولیدی را روزانه آزمایش می‌کنند حتی آرد در نانوایی‌ها نیز آزمایش می‌شود که اگر استاندار‌دها رعایت نشود تذکر داده می‌شود.

ارشدی بیان کرد:خبازی‌ها نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتی افرادی که در نانوایی‌ها کار می‌کنند باید کارت شناسایی داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر تمام بازرسان کارت شناسایی دارند و در زمان مراجعه به خبازی‌ها باید کارت ارایه دهند.

وضعیت ذخائر کالاهای اساسی در استان تهران

وی افزود: استان تهران بزرگترین مراکز ذخیره سازی کشور را دارد. ما دو مرکز بزرگ ذخیره سازی مدرس و امین زاده را داریم که مجتمع مدرس محل ذخیره سازی گندم و مجتمع امین زاده مرکز نگهداری کالا‌های اساسی است که سردخانه ۴۵ هزار تنی مواد غذایی دارد و هر زمانی که شورای تنظیم بازار تصمیم بگیرد کالا‌ها وارد بازار می‌شود.

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران بیان کرد: به عنوان مثال در ماه رمضان در قالب طرح ضیافت۱۴ هزار برنج و ۸ هزار تن شکر در بازار تهران توزیع شد و توانستیم بازار را کنترل کنیم.

وی گفت: وضعیت کالا‌های اساسی در انبار‌ها مناسب است و کالا‌های اساسی که در انبار‌های استان تهران ذخیره شده تنها مختص این استان نیست و به استان‌های مجاور هم ارسال می شود.

ارشدی افزود: عمده کالای ذخیره شده در انبار‌ها برنج و شکر و روغن است. با توجه به تصمیم ستاد تنظیم بازار، شرکت بازرگانی استانی اقدام به تامین کالا‌های اساسی کرده است و هیچ مشکلی درباره تامین کالا‌های اساسی نداریم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم کالا های اساسی ذخیره سازی خرید گندم انبار ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و بیش از ۸۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

وی افزود: امسال ۴۰ هزار هکتار از گندم کشت شده در مزارع استان، گندم دوروم بوده که پیش‌بینی می‌شود ۱۳۵ هزار تن از محصول تولیدی استان گندم دوروم که گندم مورد نیاز کارخانجات ماکارونی است، باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال‌شدن ۷۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه، گفت: کار برداشت گندم در استان توسط ۱۵۰۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد که ۸۰۰ کمباین آن بومی استان است.

وی گفت: تا این لحظه قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و نرخ خرید تضمینی گندم دوروم هم ۱۸ هزار تومان است.

چاله چاله افزود: برداشت گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه از امروز (یازدهم اردیبهشت) در مناطق گرمسیر استان در شهرستان قصرشیرین شروع شده و تا حدود شهریور ماه در مناطق سردسیر استان در شهرستان سنقروکلیایی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749512

دیگر خبرها

  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد