Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای هیأت رئیسه و به خصوص رئیس مجلس نماد و تجلی اراده تمام نمایندگان هستند و باید از تحمیل خواسته های شخصی و جناحی پرهیز کنند.

احمد علیرضا بیگی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز رعایت آیین نامه داخلی و تسهیل امور داخلی را از وظایف هیأت رئیسه و رئیس مجلس عنوان کرد و  اظه: هیات رئیسه مجلس بر اساس سوگندی که یاد کرده اند، تجلی اراده نمایندگان به عنوان وکلای ملت هستند و باید از تحمیل خواسته ها و نظرات شخصی و جناحی خود اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه خاطر نشان کرد: هیأت رئیسه و رئیس مجلس همچنین باید امانت دار آرای نمایندگان و مدافع حقوق ملت باشند، موضوعی که در مجلس دهم متاسفانه چه در مباحث منطقه ای مانند حادثه قطار تبریز - مشهد و چه موضوعات کلان و کشوری مانند گران شدن بنزین و بسیاری دیگر از موارد طرح شده در صحن مجلس به دفعات از سوی رئیس و هیأت رئیسه مجلس نقض شد.
منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو از مجلس یازدهم به عنوان نمودی از نیروهای انقلابی، متعهد و دلسوز کشور یاد کرد و افزود: انتخاب طیف گسترده ای از نمایندگان این دوره نتیجه گله مندی و بی اعتمادی عامه جامعه نسبت به دولت و نمایندگان سابق مجلس بوده و باید در دور جدید مجلس به این موضوع توجه جدی شود که عملکرد ضعیف دولت و مجلس دلیل اصلی مشارکت ۴۲ درصدی در انتخابات اسفند ۹۸ بود و و نحوه ریاست مجلس نیز در این وضعیت بی تأثیر نبوده است، هر چند مردم در بزنگاه هایی مانند تشییع سردار سلیمانی پایبندی خود به نظام و ارزش های انقلاب را به وضوح نشان دادند.
استاندار اسبق آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: به طور حتم با توجه به جهت گیری های نمایندگان مجلس یازدهم و اتفاق نظر اکثریت آنان در نفی شرایط موجود و عدم رضایت از روندهای جاری، سال پیش رو به عنوان آخرین سال دولت، برهه ای مهم و چالش برانگیز برای مجلس و دولت خواهد بود و هیأت رئیسه جدید می تواند از طریق تنظیم دستور کارهای مجلس نقشی مهم در تغییر یا ادامه وضعیت منفعل موجود در امور اجرایی کشور داشته باشد.
وی افزود: با توجه به همین حساسیت و نیز بر زمین ماندن بسیاری از مطالبات رهبری و خواسته های مردم به ویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی، در صورت همراهی هیأت رئیسه مجلس با اکثریت نمایندگان می توان به تحقق چنین مطالباتی امیدوار بود و در غیر اینصورت پرونده مجلس یازدهم با عملکرد ضعیف دوره دهم جمع بسته خواهد شد.
بیگی در پایان گفت: درک شرایط جامعه، داشتن سوابق و تجارب مدیریتی، اجرائی و قانون گذاری و نیز آشنایی با ساختارهای اداره کشور از دیگر ویژگی هایی هستند که نه تنها رئیس و هیأت رئیسه، بلکه همه نمایندگان مجلس باید حائز آنها باشند تا در برهه های حساس و مقتضی، متناسب با نیازهای ملت و کشور تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند.

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس تبریز عملکرد خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی هیات رییسه ت رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان در دیدارش از دانشگاه کلمبیا که آغازگر اعتراضات ضد جنگ اسرائیل در غزه بوده، با گروهی از جمعیت‌ که او را هو می‌کردند، روبرو شد و به سختی توانست چند جمله بگوید. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟