Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:20:04 GMT

اجرای ۲۳۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه کرونا در ایران

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۲۵۷۷

اجرای ۲۳۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه کرونا در ایران

دکتر حسین قناعتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۰ هزار مقاله در سطح دنیا در حوزه کرونا منتشر شده که از این تعداد ۲۸۰ مقاله متعلق به محققان ایرانی است.

وی به انجام کارآزمایی های بالینی در زمینه روش های درمانی کرونا در کشور در ماه های اخیر اشاره کرد و افزود: ۲۱۵ کارآزمایی بالینی در حوزه کرونا هم اکنون در حال انجام است تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قناعتی همچنین در خصوص سایر دستاوردهای محققان ایرانی در مقابله با بیماری کرونا گفت: محققان ایرانی در قالب شرکت های دانش بنیان یا مراکز تحقیقاتی دانشگاهی دستاوردهای خوبی تاکنون در این زمینه به دست آورده اند که ساخت کیت های تشخیصی سرولوژی برای انجام تست الایزا، مواد ضدعفونی کننده و دستگاه ونتیلاتور از جمله آنها است.

وی ادامه داد: متاسفانه در همه کشورهای جهان از جمله کشور ما خبرهای کذب و سوءاستفاده از فضای مجازی در حد قابل توجهی وجود دارد. بر همین اساس است که تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی خطر Infodemy را کمتر از خطر خود ویروس نمی داند.

Infodemy (اینفودمی) پیش آمدن وضعیتی است که طی آن افراد فعال و کاربران فضاهای مجازی دوشادوش ویروس به تبادل اطلاعات درباره این بیماری می‌پردازند به طوری که جامعه قربانی ویروس کرونا، با یک شبه‌ویروس دیگری نیز روبه‌رو می شود. در این شرایط است که شفافیت اطلاعات پزشکی و سرعت انتشار اطلاعات دقیق و ثبات و پایداری آن‌ها اهمیت می‌یابد.

رئیس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: برای مقابله با خطر اینفودمی راهکارهایی وجود دارد؛ مردم باید اطلاعات خود را از منابع رسمی پیگیری کنند و مسئولان نیز باید از پراکنده گویی و ناهماهنگی خبری به جد بپرهیزند.

برچسب‌ها کرونا واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان

به گزارش «تابناک» به نقل از جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق این گزارش، احتمال بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد برای امروز شنبه و در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و در دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین، پیش‌بینی شده است. 

وی به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آبگرفتگی از ١٢ تا ١٥ اردیبهشت ماه پرداخت و گفت: در این مدت زمان، ٢٠ استان شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۹۴ مورد عملیات امدادی انجام شده، ادامه داد: امدادگران به ۲۳۰۰ نفر امدادرسانی کردند، ۳۴ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۱۷ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۷۱ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وی افزود: ۱۴۸ تیم عملیاتی شامل ۵۱۸ نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ٢٢ دستگاه چادر، ٥٧٥ تخته پتو، ٣٣٥ تخته موکت، ١٣٦٤ کیلوگرم نایلون، ٢٠٩ بسته غذایی، ٢٨٠ قوطی کنسروجات، ١٠٠ قرص نان و ٤٢ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

بر اساس گزارش سایت هلال احمر، رییس سازمان امداد و نجات با اعلام آماده باش هلال احمر، به هموطنان توصیه کرد که به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و در صورت بروز حادثه با شماره تماس ندای امداد، ۱۱۲، تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • محققان حوزه ریاضی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی