Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:26:25 GMT

هجوم ملخ‌های صحرایی نابالغ به سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۲۹۰۶

هجوم ملخ‌های صحرایی نابالغ به سیستان و بلوچستان

غلام حیدر زورقی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این ملخ‌ها برای رسیدن به بلوغ خود نیاز به تغذیه فراوان دارند که این امر می‌تواند زیان‌های جبران ناپذیری را به مراتع و مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد کند.

وی ادامه داد: به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان تاکید شده تا امکانات ضروری را فراهم کنند و با مشارکت کشاورزان در سریعترین زمان ممکن با این آفت خطرناک مبارزه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: به دلیل تحرک بالای ملخ صحرایی مبارزه شبانه روزی می‌تواند در افزایش میزان تلفات آن نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد:مبارزه با ملخ صحرایی از آبان سال گذشته تاکنون در سطح ۱۳۶ هزار و ۴۰۷ هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شده است.

زورقی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیر همچنان مبارزه با این آفت در سیستان و بلوچستان تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه