Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:57:21 GMT

300 نفر بیکار در زرندیه مقرری بیکاری دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۳۶۳۷

300 نفر بیکار در زرندیه مقرری بیکاری دریافت می‌کنند

رئیس تامین اجتماعی زرندیه گفت: با اشاره به این که ماهانه 80 میلیارد ریال دستمزد به مستمری بگیران این شهرستان (تعهدات بلند مدت) پرداخت می شود، افزود: در حال حاضر 300 نفر بیکار در زرندیه مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.

مصطفی اروجی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به این که هم اکنون 20 هزار نفر بیمه شده اصلی (در مجموع با افراد تحت تکفل 50 هزار نفر ) زیر پوشش خدمات مختلف این سازمان دارند، اظهار کرد: این میزان کارگران، حرف و مشاغل آزاد، مستمری بگیران و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را شامل می شود.
وی با اشاره به این که ماهانه 80 میلیارد ریال دستمزد به مستمری بگیران این شهرستان (تعهدات بلند مدت) پرداخت می شود، افزود: در حال حاضر 300 نفر بیکار در زرندیه مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.
وی اظهار کرد: همچنین ماهانه حدود 10 میلیارد ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ، کمک هزینه ازدواج ، کمک بارداری ، اروتز وپروتز به بیمه شدگان این شهرستان پرداخت می شود.
وی در خصوص این که مستمری بگیران می توانند با هماهنگی و مر اجعه به کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی این شهرستان از بیمه تکمیلی (انعقاد با شرکت های بیمه گر تعیین شده ) اقدام کنند.
اروجی در بخشی دیگر از این گفت و گو با اشاره به شرایط شیوع کرونا گفت: توصیه ما به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان این است که به جای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ این شهرستان از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی استفاده کنند.
وی ، ثبت و پیگیری درخواست‌های برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر موضوعات مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی برشمرد و گفت: درحال حاضر بسیاری از خدمات کوتاه مدت از قبیل کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، کمک هزینه اروتز و پروتز و کمک هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیرحضوری قابل انجام است.
وی، دریافت لیست و حق بیمه را نیز از مهمترین موضوع مربوط به کارفرمایان برشمرد و گفت: درحال حاضر تمامی لیست و حق بیمه کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌  تأمین اجتماعی نیست.
اروجی افزود: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری سازمان تأمین اجتماعی این شهرستان است و با توجه به شیوع ویروس کرونا به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم حتی الامکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.
رئیس تامین اجتماعی زرندیه با اشاره به این که سامانه غیر حضوری خدمات سازمان تامین اجتماعی در این شهرستان فعال و به افراد خدمات ارائه می دهد، اظهار کرد: ارتقای سطح خدمات ذینفعان سازمان تامین اجتماعی شامل کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران برای رعایت حقوق شهروندی در بسترهای الکترونیک رویکرد مهم این سازمان است.
وی، افزایش سرعت در ارائه خدمات، صرفه جویی در وقت و هزینه، سهولت دسترسی به مزایا و تعهدات سازمان تامین اجتماعی و تسهیل در دسترسی به سوابق و اطلاعات جامعه هدف سازمان را از جمله مزایای اجرای این طرح بیان کرد و افزود: بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران می توانند از طریق ورود به سامانه تعریف شده سازمان تامین اجتماعی نسبت به دریافت خدمات با توجه به درخواست مطرح شده اقدام کنند. 
وی به عمده خدماتی که در این سامانه ارائه می شود اشاره کرد و افزود: دریافت کلیه سوابق بیمه شدگان به تفکیک روز، ماه و سال، مشاهده عناوین شغلی و ریز دستمزد، درخواست ثبت دفترچه درمانی تامین اجتماعی در سامانه با انتخاب دفاتر کارگزاری، ثبت درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه بارداری، کفن و دفن، ثبت درخواست کارفرمایان برای بیمه کردن نیروی انسانی شاغل در کارگاه و یا درخواست بازرسی از سوی کارگران برای بازدید بازرسان از محل کار افرادی که با وجود اشتغال از خدمات بیمه ای محروم هستند از جمله خدماتی است که در این سامانه ارائه می شود. 
وی بیان داشت: بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان، از خدمات ارزشمند و منحصر به‌ فرد، دولت تدبیر و امید در حوزه تامین اجتماعی است.
وی اظهار کرد: بیمه شدگان مرد با  60 سال سن و بانوان با 55 سال سن و حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند از مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی بهره مند شوند. 
اروجی افزود: تمامی قوانین این سازمان  در خصوص کارگران و کارفرمایان و نحوه بهره‌مندی آنان از تعهدات مربوطه و پرداخت حق بیمه آنان است و در این خصوص مشکلی در این شهرستان وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیکاری تامین اجتماعی دستمزد بیمه سازمان تامین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی خدمات غیرحضوری مستمری بگیران بیمه شدگان کمک هزینه حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان‌دار یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان و استفاده از خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت جهت دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار شده‌اند و ۳۰۴ مادر باردار از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کرد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری شامل ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

وی نداشتن قرارداد پزشکان متخصص نازایی با بیمه‌های پایه را مشکل زوجین دانست و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان شد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت است‌.

کد خبر 747490

دیگر خبرها

  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند