Web Analytics Made Easy - Statcounter

فائو در چارچوب پروژه همکاری فنی اضطراری خود با ایران، و در راستای کمک به تلاش‌های جاری در زمینه کنترل هجوم بی‌سابقه ملخ‌های صحرایی به کشور، اولین بخش از کمک‌های تجهیزاتی خود شامل سم‌پاش‌ها را به سازمان حفظ نباتات کشور تحویل داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سازمان خوار و بار جهانی، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به عنوان بخشی از کمک‌ها و پشتیبانی‌های ارائه شده به ایران جهت کنترل ریزش ملخ صحرایی، اولین محموله از تجهیزات لازم برای کنترل این آفت را به سازمان حفظ نباتات ایران تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه مطبوعاتی دفتر نمایندگی فائو در ایران، این محموله شامل ۲۵ سم‌پاش خودرویی (ULV) به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد ریال (۱۲۵ هزار دلار آمریکا) است.

ایران هم‌اکنون در معرض شدیدترین ریزش ملخ‌های صحرایی طی نیم قرن اخیر قرار دارد و بر این اساس ضروری است که گستره اجرای عملیات کنترل آفت ملخ صحرایی در کشور وسیع‌تر شده و دستکم ۱ میلیون هکتار مورد سم‌پاشی قرار گیرد.

در این راستا، فائو با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ هزار دلار، پروژه‌ای را در قالب «برنامه همکاری‌های فنی اضطراری» در ایران اجرایی کرده است. این پروژه از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های دانش/مهارت‌افزایی برای مجموع ۳۲۰ نفر از کارشناسان حفظ نباتات و کشاورزی در استان‌های در معرض تأثیر، به ارتقای ظرفیت فنی سازمان حفظ نباتات (وزارت جهاد کشاورزی) کمک می‌کند.

به عنوان بخشی دیگر از فعالیت‌های در نظر گرفته شده در این پروژه، فائو همچنین شمار دیگری از سم‌پاش‌های دستی و رو دوشی، تجهیزات حفاظت شخصی، مواد شیمایی (آفت‌کش) و همچنین نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌های مدیریت داده و ارتباطی را در اختیار کشور قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فائو کنترل آفت ملخ صحرایی حفظ نباتات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

در دیدار معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه بر نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه تاکید شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه