Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی داود بهبودی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه راه آهن میانه – تبریز، با هدف بهبود مسیر ریلی تهران – تبریز، کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیر موجود و صرفه جویی زمان سفر در حدود ۴.۵ ساعت، ارتقاء مشخصات فنی مسیر و بهبود مسیر اصلی کریدور ترانزیت بین المللی شرقی – غربی در قالب طرح «احداث محور جدید راه آهن میانه – تبریز» در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افتتاح مرحله اول فاز یک عملیات اجرائی حدفاصل ایستگاه های میانه تا بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر در آذرماه سال ۹۸ توسط رئیس جمهور افزود: در مرحله دوم مقرر است تا پایان سال جاری، عملیات اجرائی مسیر حدفاصل ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران به طول ۴۴ کیلومتر به صورت یک خطه آماده افتتاح باشد.
بهبودی توضیح داد: عملیات زیرسازی این محور شامل احداث ۶ دستگاه پل خاص به طول ۱۸۵۰ متر و یک دستگاه تونل خاص به طول ۲۸۰۰ متر و انجام عملیات خاکی مربوطه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: پیشرفت فیزیکی زیرسازی در این قسمت حدود ۹۰ درصد بوده و عمده عملیات باقی مانده مربوط به خرید مصالح از قبیل تهیه ورق های فلزی خاص و نئوپون ها است.
وی اضافه کرد: عملیات روسازی نیز  شامل خرید ریل، تجهیزات جانبی آن و ادوات مورد نیاز است؛ در قسمت ارتباطات نیز نیاز به خرید و نصب سیستم انتقال، سیستم پارتی لاین و دیتا سوییچ، فیبر نوری، مرکز تلفن و سیستم رادیویی است. همچنین عملیات ساختمانی ایستگاه ها شامل طراحی و احداث ایستگاه خاوران صورت گرفته است.
بهبودی خاطرنشان ساخت: قرارداد مربوط به روسازی مرحله اول و دوم باهم منعقد شده و در این طرح اولین محموله ریل ملی تولید ذوب آهن اصفهان نصب شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعتبار مصوب طرح «احداث محور جدید راه آهن میانه – تبریز» در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان است، از پرداخت اعتبار نقدی ۱۰۰ میلیارد تومانی این طرح خبر داد. 
لازم بذکر است این پرداخت بدنبال درخواست محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و دستور صریح ریاست جمهوری انجام می گیرد.

48

کد خبر 1392810

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی راه آهن میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: بر اثر برخورد شاخ به شاخ دو خودروی پیکان در محور میانه خلخال، پنج نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی‌نیا صبح امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو خودرو سواری پیکان در محور میانه خلخال با یکدیگر به صورت شاخ به شاخ تصادف کردند و در این حادثه پنج نفر مصدوم شدند.

وی افزود: در پی این تصادف دو خودروی پیکان ساعت ۱۴:۰۰ روز گذشته _دوشنبه سوم اردیبهشت_ که در محور میانه خلخال رخ داد، دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این حادثه پنج مصدوم داشت که توسط دو آمبولانس حاضر در محل پس از اقدامات اورژانسی کارشناسان اورژانس به بیمارستان برکت میانه منتقل شدند.

کد خبر 747126

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • ۵ مصدوم در پی برخورد ۲ پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال