Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز از پاریس، این تصمیم پس از اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر توقف آزمایش داروی ضد مالاریایی هیدروکسی‌کلروکین بر روی بیماران مبتلا به کرونا، اتخاذ شد.

فرانسه چندی پیش تصمیم گرفت مجوز استفاده از این دارو را صادر کند، دارویی که علاوه بر مداوای مالاریا برای درمان لوپوس و آرتریت روماتوئید نیز به کار می‌رود و در شرایطی خاص و فقط در بیمارستان‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا مورد مصرف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه پزشکی «لنست» انگلیس گزارش داد نرخ مرگ و میر در بیمارانی که داروی هیدروکسی‌کلروکین مصرف می‌کنند و همچین ضربان قلب نامرتب این افراد، افزایش می‌یابد.

در گزارش نشریه لنست آمده است که در تحقیقات نتایج استفاده از این داروها با ردگیری وضعیت چهار گروه از بیماران، ارزیابی شد. گروه اول تنها با هیدروکسی‌کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، گروه دوم تنها با کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، ۲ گروه دیگر نیز با استفاده از این داروها به همراه آنتی‌بیوتیک تحت درمان قرار گرفتند. یک گروه کنترل نیز تحت نظر قرار گرفت که هیچ ‌کدام از این داروها را مصرف نکردند.
در پایان مطالعه حدود ۹ درصد از اعضای گروه کنترل جان خود را از دست دادند. در گروه‌هایی که تنها با کلروکین یا هیدروکسی کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، به ترتیب ۱۸ درصد و ۱۶.۴ درصد جان خود را از دست دادند.

در گروه‌هایی که داروها را به همراه آنتی‌بیوتیک دریافت کردند، ‌وضعیت بدتر بود. در واقع ۲۲.۸ درصد از گروهی که کلروکین و آنتی‌بیوتیک دریافت کردند و ۲۳.۸ درصد از اعضای گروهی که با هیدروکسی‌کلروکین و آنتی‌بیوتیک تحت درمان قرار گرفتند، جان خود را از دست دادند.
به گفته محققان، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کلروکین و هیدروکسی‌کلروکین نه تنها موجب بهبود بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ نمی‌شود، بلکه خطر ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ را نیز افزایش می‌دهد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و برخی مقام‌های دیگر کشورها در ماه‌های اخیر استفاده از این دارو به عنوان درمان احتمالی کرونا را ترویج کرده‌اند.

ترامپ در دیدار با جمهوری‌خواهان از تصمیم خود برای مصرف داروی هیدروکسی‌کلروکین به عنوان اقدام پیشگیرانه علیه کرونا دفاع کرد و گفت: این تصمیم شخصی است اما معتقدم این دارو سطح ایمنی را افزایش می‌دهد.  

هنوز واکسن یا دارویی برای مداوای کووید – ۱۹ تائید نشده، بیماری که بیش از ۳۵۰ هزار نفر را در سراسر جهان کشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه دونالد ترامپ سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه دونالد ترامپ سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا فرانسه دونالد ترامپ سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا تحت درمان قرار گرفتند هیدروکسی کلروکین آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند