Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:26:28 GMT

آموزش مرحله به مرحله پخت شیرینی نوقا

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۳۰۴۶

آموزش مرحله به مرحله پخت شیرینی نوقا

آموزش تهیه این شیرینی محبوب را برای شما گردآوری کرده ایم.

مواد لازم برای نوقا نان میکادو:۲ ورق
شکر:۴۵۰ گرم
گلوکز مایع:۲۵۰ میلی لیتر
عسل یا شیره:۱۲۵ میلی لیتر
وانیل:یک هشتم قاشق چایخوری
سفیده تخم مرغ:۲ عدد
کره نرم:۷۵ گرم
فندق بدون پوست و پسته:۲۵۰ گرم   طرز تهیه نوقا   ابتدا دو عدد تخم مرغ را در کاسه هم زن بشکنید و به همراه 100 گرم شکر خوب بزنید تا ترکیبی سفید و ابری مانند پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در مرحله بعد عسل ، گلوکز و باقی مانده شکر را در قابلمه ای بریزید و روی شعله گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا مواد بجوشد و دانه های شکر بخوبی حل شود.   زمانی که دمای مواد به 130 درجه رسید شعله را خاموش کرده و به تدریج به سفیده فرم گرفته اضافه کرده و وانیل را هم بریزید و مواد را مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود.   کره را از قبل از یخچال خارج کرده و اجازه دهید تا نرم شود و در این مرحله به خمیرتان اضافه کنید و مجدد با لیسک مخلوط کنید ،   در آخرین مرحله مغز فندق و پسته را به خمیر اضافه کرده و تا حدی که خوب پخش شود مخلوط نمایید.   حالا داخل قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی بپوشانید و نان میکادو را داخل آن قرار دهید .   خمیر را بریزید و با قاشق روی آن را صاف کنید و در نهایت یک لایه دیگر نان میکادو را روی آن قرار داده و کمی فشار دهید تا به خمیر بچسبد.   برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود. نوقا را از داخل قالب خارج کرده و روی یک سطح صاف قرار دهید .   سپس با کمک یک چاقوی تیز آن را به شکل مستطیل های یک اندازه برش بزنید و سرو نمایید.   نکات تکمیلی در مورد نوقا   نوقا جزو دسرهای ایرانی است.   زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45دقیقه میباشد .
نوقا را می توانید در وعده دسر - سرو کنید .   توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب میباشد .   منبع: نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نوقا شیرینی پزی سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردهای شیرین مودریچ و کارلتو در شب شیرینی رئالی‌ها

کارلو آنچلوتی و لوکا مودیچ به دستاوردهای ویژه‌ای در شب قهرمانی رئال رسیدند.

به گزارش ایسنا، رئال مادرید سی و ششمین قهرمانی خود را در لالیگای اسپانیا به دست آورد و چند هفته زودتر از موعد قهرمانی در لالیگا را قطعی کرد.

برای کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، این قهرمانی، دوازدهمین عنوان قهرمانی او در رئال بود تا او بالاتر از زین الدین زیدان (۱۱) قرار گیرد و تنها  میگل مونوز (۱۵) بالاتر از او باشد.

لوکا مودریچ هافبک رئال مادرید نیز بیست و پنجمین عنوان قهرمانی خود را با این باشگاه مادریدی به دست آورد و با مارسلو و کریم بنزما رکورددار رئال مادرید برابری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • آموزش گام به گام انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی
  • رکوردهای شیرین مودریچ و کارلتو در شب شیرینی رئالی‌ها
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)