Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه صدای زنجان در گزارشی نوشت: مشکل باغ‌شهرهایی که با عنوان‌های پیشگامان، قائم دژ، باغشهر رضا و خرم ساوالان شناخته می‌شوند از زمانی شروع شد که به گفته یکی از اعضا آب مورد نیاز برای آبیاری درختان تامین نشد و مالکان مجبور به تهیه تانکر شدند که در این حین روستاییان منطقه مدعی شدند که این زمین‌ها زراعی و دیمی بوده و از روستاییان خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که نخواست نامی از او برده شود، ادامه داد: دنبال مسئله رفتیم و در نهایت فهمیدیم که این زمینها توسط فردی به نام هاشمی از روستاییان خریداری شده است که بدلیل وصول نشدن چک‌ها راهی زندان شده است.

وی می گوید: در ابتدا طبق قراردادها آبیاری باغات ۶ ساعت در هفته بود که به ۱.۵ ساعت در هفته کاهش یافت و از سال گذشته آب به طور کامل قطع و باغات خشک شدند و برای همین شکایت کردیم تا مدیران این باغشهرها که کاربری زمین ها را تغییر داده بودند پول اعضا را با در نظر گرفتن ضرر و زیان پرداخت کنند.

به اعتقاد این مالک شکایت‌های اعضا از سال ۹۴ آغاز شد و تا به امروز بدون هیچ نتیجه ای ادامه داشته و هم اکنون با گذشت چند سال رای دادگاه مشخص نشده و چون مدیران این شرکت‌ها می‌دانند که حق با سهام‌داران این شرکت‌ها است؛ تصمیم گرفتند که باغ‌ها را با قیمتی که ۸ سال پیش از آنها خریداری شده بودند به صورت چک سه ماهه از اعضا باز خرید کنند.

یکی دیگر از سهامداران این باغ‌شهرها در گفتگو با صدای زنجان می گوید: سال ۹۱ این باغشهرها را به قیمت ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از شرکت پیشگامان خریداری کرده که هم اکنون فنس‌های این باغات برداشته شده و استخرهای موجود برای آبیاری نیز خالی از آب شده تا اعضا بی‌خیال این اراضی شوند و باغات خود را با قیمت بسیار پایین به شرکت واگذار کنند.

وی می گوید: مدیران شرکتهای پیشگامان، قائم دژ و خرم ساوالان که شرکت‌های خصوصی هستند ادعا می‌کنند که سازمان جهاد کشاورزی استان مجوز لازم برای آبیاری را نمی‌دهد تا با این بهانه بتوانند باغشهرها را با قیمت ۸ سال پیش که به اعضا فروخته بودند، خریداری کنند.

سعید پالیزی رئیس هیئت مدیره شرکت محکم گامان که این زمینها را با کاربری باغشهر به اعضا فروخته است در گفتگو با صدای زنجان ادعا می کند: این باغشهرها از طرحهای سازمان جهاد کشاورزی استان بوده که مجوز آن نیز توسط مدیریت باغبانی وقت صادر شده بود.

سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای استان از شاکیان این پرونده هستند و در شکایت سازمان جهاد کشاورزی استان که در آبان ماه سال ۹۶ بر علیه این شرکت‌ها انجام شده، آمده است که «زمین ۹۸ هکتاری با بررسی‌هایی که انجام شده؛ عرضه مذکور به قطعات یک هزار متر مربعی تقسیم و تحویل اعضا داده شده که این تفکیک توسط شرکت محکم گامان بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی و بدون در نظر گرفتن قانون حفظ کابری و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی انجام شده است.»

دو هفته نامه ندای شهروند در گزارشی به بررسی وضعیت پروژه گاوازنگ زنجان پرداخت و نوشت: گاوازنگ نامی آشنا برای همه زنجانی‌هاست. منطقه‌ای گردشگری که با تمامی نواقص‌اش سال‌هاست علاوه بر محلی برای تفرج شهروندان با چشم‌انداز زیبا و جایگاه برجسته، میزبان آیین‌ها و جشنواره‌های گوناگون استان است.
طبیعت مثال‌زدنی این منطقه و نزدیکی آن با شهر می‌تواند این پتانسیل بزرگ را تبدیل به قطب گردشگری استان و منطقه نماید.
گسترش امکانات و تبدیل آن به مجموعه‌ای کامل سال‌هاست در دستور کار مدیران و مسوولان مختلف در دولت‌های گوناگون قرار دارد اما هنوز این مکان به یک منطقه کامل با امکانات آرسته و تبدیل آن به یک بوستان ملی راه طولانی را در پیش دارد.
منطقه گردشگری باراجین در استان قزوین نزدیک ترین نمونه برای مقایسه آن با مجموعه گاوازنگ است.
باراجین منطقه ای در شمال شهر قزوین با فاصله بیش از ۱۰ کیلومتر از شهر حالا به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده و می‌تواند الگوی مناسبی برای گاوازنگ باشد.
در دی ماه سال گذشته و با همت سازمان همیاری شهرداری های استان، بازدیدی با حضور برخی از اقشار زنجانی و ذینفعان گاوازنگ زنجان از آن طرح صورت گرفت.
باراجین، بوستان ملی ۱۵۰۰ هکتاری هر روزه (پیش از شیوع کرونا) میزبان صدها گردشگر می‌باشد، البته واقع شدن آن در مسیر آزادراه تهران – قزوین و عبور گردشگرانی که از مسیر قزوین به استان گیلان مسافرت می‌کنند یکی از دلایل اصلی پیشرفت این مجموعه است ولی گاوازنگ زنجان بدون شک موقعیت مناسب‌تری دارد و می‌توان با مدیریت چابک‌تر این منطقه را به یکی از بوستان‌های کم نظیر کشور تبدیل کرد.

یک کارشناس شهرسازی گفته است: ایجاد محلی مناسب مانند گاوازنگ نیازمند میلیاردها تومان بودجه است که این منطقه به صورت طبیعی و در مناسب‌ترین موقعیت جغرافیایی شهر در اختیار ما قرار دارد و فقط می توان با مدیریت صحیح و افزایش امکانات آن را به ناحیه‌ای بی نظیر یا حدقال کم نظیر در کشور تبدیل کرد.
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان به عنوان مجری و متولی پروژه گردشگری گاوازنگ درخصوص مشکلات پیش روی این طرح را مشکلات حقوقی منتقل شده از سنوات گذسته و کمبود و در واقع نبود منابع مالی می‌داند.
سعید امیدی پیرامون تفاوت‌های منطقه باراجین و گاوازنگ نیز اینگونه می‌گوید: پروژه باراجین مستقیما از منابع مالی شهرداری قزوین تغذیه می شود و علاوه بر آن نیز منابع مالی و ردیف بودجه ملی برایش تعریف شده که گاوازنگ زنجان از آن بی بهره است، در حال حاضر، طرح گاوازنگ زنجان حتی یک ریال بودجه تعریف شده و مصوب ندارد.
برای پیشبرد پروژه و تکمیل فازهای باقی‌مانده آن به همراهی همه دستگاه‌های استان و از همه مهمتر بازنگری در قرارداد با اداره کل منابع طبیعی، نیاز داریم و این مهم جز با تشکیل کارگروه تخصصی برای پروژه گاوازنگ با همراهی مدیران دستگاه‌های مختلف امکان‌پذیر نیست.

پایگاه خبری همدلی زنجان در خبری از قول سرپرست مخابرات منطقه زنجان، نوشت: مخابرات منطقه زنجان در جهت ارائه خدمات و اینترنت به شهروندان فعالیتهای اثربخشی را انجام داده که در نتیجه آن، ۵۴ درصدسرویس اینترنت مشترکین استان زنجان توسط مخابرات عرضه می شود که نسبت به سال گذشته ۸درصد رشد بازار داشته  که این امر نشان از توان بالای مخابرات در ارائه خدمات اینترنتی است.

همایون دلجویی اظهار کرد: نوسازی شبکه تلفن همراه (Swap) از گام های موثر مخابرات منطقه زنجان در سال ۹۸ بوده که با همت و تلاش کارکنان مخابرات منطقه زنجان به نتیجه ارزشمند رسیده است.  

وی  گفت: اجرای پروژه ی ارتقاء سایت های اتوبان قزوین – زنجان از ۲G به ۳G  و ۴G و همچنین اجرای فیبرنوری در قالب طرح uso در مسیر گرماب به زرین رود، زرین آباد ایجرود تاسجاس، سارمساقلو-سهرین، ارمغانخانه-مشکین و قیطول –قره بوطه بخش دیگری از اقدامات مخابرات منطقه زنجان در سال ۹۸ بوده است.  

برچسب‌ها تارنماهای خبری زنجان باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تارنماهای خبری زنجان باغستان تارنماهای خبری زنجان باغستان مخابرات منطقه زنجان سازمان جهاد کشاورزی گاوازنگ زنجان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه استاندار زنجان برنامه‌های ارتقای بهره‌وری در استان را در سه محور صنعت، آب و کشاورزی عنوان کرده است، گفت: در همین راستا، ساخت سد‌های بزرگ در استان برای تأمین آب شرب، صنعت و حقابه‌های کشاورزی پایین دست آن اهمیت خود را نشان می‌دهد و این سد‌ها می‌توانند کارکرد دیگری همچون جلوگیری از بروز سیلاب و در برخی مناطق تولید برق را نیز به همراه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی و نیاز منطقه به آب پایدار، سد مراش در شهرستان ماهنشان برای تأمین آب آشامیدنی شهر‌های ماهنشان، دندی و ۱۲۲ روستای مسیر و همچنین صنایع مستقر در این منطقه در حال احداث است و پاییز امسال به مرحله آبگیری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تأکید بر اهمیت احداث سد بلوبین برای شهرستان ایجرود، گفت: هدف از احداث سد بلوبین در این شهرستان تأمین آب شرب و صنعت در شهر‌های زرین‌آباد، حلب، سعیدآباد و ۹۲ روستا در منطقه بوده و این سد نیز به مرحله آبگیری رسیده است.

باقری به مطالعه سد‌های کلوچ و جمال‌آباد باکلور در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته به غیر از سال ۹۸ که با ترسالی مواجه شدیم با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از سد آیدوغموش برای باغات شهرستان طارم در ۲ فاز حدود ۱۵ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شد که با احداث دو سد کوچ و جمال آباد باکلور در این شهرستان در زمان پیک مصرف آب کشاورزی که تابستان است، می‌توان باغات زیتون را تأمین آب کرد و این می‌طلبد تا کشاورزان و بهره‌برداران از کشت محصولات پر آب طلب خودداری کنند.


وی ادامه داد: با احداث دو سد کلوچ و جمال آباد باکلور در شهرستان طارم تأمین آب پایدار باغات این شهرستان دور از انتظار نیست، چرا که نیاز آبی این منطقه در پیک مصرف حدود ۳۰ میلیون متر مکعب است که با احداث این دو طرح، موضوع مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در شهرستان خدابنده ۲ سد زرین‌رود و اشراق در دست مطالعه است.

باقری به آغاز عملیات اجرایی پروژه تأمین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای منطقه خدابنده از سد تالوار در مهرماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تأمین آب شرب شهر‌های گرماب، زرین‌رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

دیگر خبرها

  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است