Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@21:33:50 GMT

بازگشايي مساجد بعد از تصويب ستاد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۷۳۲۹

بازگشايي مساجد بعد از تصويب ستاد

خبرگزاری آریا- وزیر کشور: قرار است مساجد را بعد از تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا فقط برای مراسم نماز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بازگشایی کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای عبدالرضا رحمانی فضلی دیروز در حاشیه جلسه کارگروه امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود : در جلسه امروز موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد اما این تصمیمات ، در صورت تصویب در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قابل اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر كشور مساله اجرای طرح ترافیك در کلانشهر تهران را یکی از مهمترین محورهای نشست امروز کمیته اجتماعی و انتظامی بیان کرد و گفت : در مورد طرح ترافیك، دو دیدگاه مطرح است. نظر اول این است كه طرح ترافیك باید اجرا شود زیرا اجرانشدن آن، باعث افزایش ترافیک در مناطق مرکزی شهر، اختلال در تردد خودروها، افزایش آلودگی هوا، بالارفتن میزان سفرهای غیرضروری ، ایجاد بی نظمی در سطح شهر و مشکلات دیگر می شود و این وضعیت و ازدحام جمعیت به نوبه خود می تواند موجب شیوع بیماری کرونا شود.
وی افزود : اما نظر دیگر این است كه اگر ما طرح ترافیك را اجرا كنیم، به خاطر اینكه وسایل شخصی نمی توانند به مناطق مركزی شهر بروند، این وضعیت نهایتا موجب تراكم جمعیت در اتوبوس ها و متروها خواهد شد که زمینه شیوع بیماری را فراهم می کند. به همین دلیل ، قرار شد شهردار تهران پیشنهادات و دستور العمل هایی را به ستاد ملی مدیریت کرونا ارایه کنند كه بتوانیم هم تراكم جمعیت را در داخل مترو و اتوبوس ها به حداقل برسانیم و هم طرح ترافیک را اجرایی كنیم.
رحمانی فضلی ، یكی دیگر از موضوعات مورد بررسی در نشست کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا را تقاضای اتاق اصناف برای افزایش میزان ساعت كار پاساژها و مراکز تجاری با توجه به طولانی شدن روزها بیان کرد و گفت : جمع بندی ما این است كه با رعایت كامل پروتكل ها و قبول مسئولیت از سوی خود صاحبان پاساژ ها و مغازه ها و اصناف و نظارت وزارت بهداشت بتوانیم ساعاتی را به ساعت كار پاساژها اضافه كنیم که در نشست ستاد ملی در این زمینه تصمیم گیری نهایی خواهد شد.
وزیر كشور به روند بازگشایی مساجد اشاره كرد و گفت : مقرر شد مساجد بعد از تصویب در ستاد ملی فقط برای امر نماز جماعت با رعایت پروتكل های بهداشتی بازگشایی شود.
وی به پیشنهاد علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی درباره فعالیت آژانس ها و تورهای مسافرتی اشاره كرد و گفت : با توجه به اینكه كارشناسان این حوزه به خاطر تراكم دستورات به جلسه کمیته اجتماعی و انتظامی دعوت نشده بودند ، قرار شد در نشست بعدی با حضور مسئولان ذی ربط حوزه ، این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
رحمانی فضلی به موضوع اجرای طرح سالم سازی دریا اشاره کرد و افزود : با توجه به حجم مسافرت ها در ایام تابستان به استان های شمالی کشور برای استفاده از دریا، قرار شد از فردا اجرای طرح سالم سازی دریا را اعلام کنیم.
وی گفت : پروتكل های این موضوع باید از سوی وزارت بهداشت تهیه شود و با اجرای کامل آن، فرصت استفاده از دریا را برای مردم فراهم سازیم.
وزیر كشور با تاكید بر اینكه باید بتوانیم با كرونا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم افزود : باید زندگی جاری باشد و فعالیت ها در جامعه انجام شود.
وی گفت : این کار باید با توجه و رعایت كامل پروتکلها و اصول بهداشتی از سوی مردم عزیزمان، مسئولین و همه كسانی كه در این حوزه فعالیت دارند، انجام شود و نظارت دقیقی بر آن صورت گیرد.
رحمانی فضلی افزود : دو امر « نظارت دقیق بر اجرای پروتكل ها و ضمانت های لازم برای این اجرا» و از طرف دیگر، «اطلاع رسانی و آموزش كافی به مردم از طریق رسانه ها به ویژه از سوی رسانه ملی» باید در سرلوحه همه اقدامات مربوط به مدیریت بیماری کرونا در كشور قرار داشته باشد.
وی افزود : همه اقداماتی كه اکنون در زمینه بازگشایی فعالیتها در جامعه انجام می شود مشروط به دو امر رعایت دقیق پروتكل ها و اطلاع رسانی و آموزش درست مردم صورت می گیرد.
او ابراز امیدواری كرد صدا وسیما و دیگر رسانه ها نسبت به تحقق این موضوع اهتمام بورزند تا بتوانیم زندگی را برای مردم در شرایط سهل فراهم كنیم .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وزیر كشور افزود : یكی از پیشنهادات در جلسه امروز کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا، پیشنهاد اقامه نماز جمعه در تعداد دیگری از شهرهای سفید و زرد با رعایت پروتكل های بهداشتی بود که قرار شد در جلسه بعدی با كار كارشناسی مسئولان وزارت بهداشت و متولیان امر نمازجمعه، در مورد این موضوع هم تصمیم گیری شود. .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازگشایی مساجد تصویب کمیته اجتماعی و انتظامی بیماری کرونا رحمانی فضلی طرح ترافیک پروتکل ها وزیر کشور ستاد ملی قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی

الکساندر کینشچاک، رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت که روسیه و لیبی در زمینه بازگشایی کنسولگری روسیه در بنغازی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پروسه توافق با طرف لیبیایی برای ایجاد یک نمایندگی جدید کنسولی روسیه در شرق این کشور هنوز تکمیل نشده است. او توضیح داد که در واقعیت‌های فعلی این امر بسیار دشوار است.

روسیه اخیراً سفارت خود را در طرابلس بازگشایی کرد، سفارتی که قبلاً با شروع جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۴ بسته شده بود. روسیه حضور نظامی در لیبی دارد و از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در طبرق به رهبری مارشال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • پایان مسابقات فوتسال جام مساجد در میامی
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی