Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:17:11 GMT

گرگان صاحب پارک گردشگری می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۸۱۷۸

گرگان صاحب پارک گردشگری می‌شود

عبدالرضا دادبود روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پارک گردشگری به صورت فازبندی انجام خواهد شد و پس از افتتاح فاز اول شامل دیواره با فضای سبز در دور میدان، ایجاد پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، فازهای دوم و سوم این پروژه شامل رستوران، فضای بازی، کافی شاپ، کلبه‌های اقامتی، آبنما و آمفی تئاتر روباز با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت که ایجاد بخشی مجزا برای معرفی اقوام، یکی دیگر از قسمت های این پارک گردشگری است.

به گفته شهردار گرگان فاز اول این پارک با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت امسال آماده بهره برداری است.

شهرداری گرگان با یادآوری بهره برداری از نورپردازی خیابان شهید بهشتی در شب گذشته گفت: گرگان دارای یکی از سه بافت تاریخی بزرگ کشور و اولین بافت تاریخی شمال ایران است و به همین منظور احیا این بافت، در خیابان امام خمینی (ره)، کف‌سازی و جداره‌سازی به همراه ایجاد پیاده‌راه در دستور کار قرار دارد.

دادبود به ساخت خیابان غذا در گرگان اشاره کرد و گفت: این خیابان در بافت تاریخی خیابان امام (ره) پیش بینی شده و به زودی هفت کانکس با طراحی سنتی و قدیمی در این خیابان نصب و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها شهرداری گرگان گلستان جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری گرگان گلستان جهانگردی شهرداری گرگان گلستان جهانگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛   رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان با اشاره به پایش کامل بافت تاریخی زواره از سیل اخیر گفت: با ورود سامانه بارشی در روز سه‌شنبه به استان اصفهان، شهرستان اردستان بارش فراوانی را تجربه کرد به‌گونه‌ای که میزان بارش در زواره در کمتر از یک روز به ۲۷ میلی‌متر رسید
نرگس بهشاد ادامه داد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی زواره، این حجم سنگین بارندگی در کوچه‌ها و معابر زواره روان و باعث وقوع سیل و آب‌گرفتگی در بخش‌هایی از این شهر شد.


به گفته وی بررسی‌ها حاکی است تنها دو مورد تخریب در بافت تاریخی زواره اتفاق افتاد که خوشبختانه این خانه‌ها بدون ارزش تاریخی بوده است.
بارندگی روز گذشته باعث شده دریاچه وسیعی در کویر دق سرخ زواره تشکیل شده است.
شهر زواره با بیش از هشت هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۴ کیلومتری شمال شرقی اردستان قرار دارد.
شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۷۸ محوطه باستانی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

دیگر خبرها

  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه