Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی گفت: ردیابی افراد از طریق کار گذاشتن تراشه یا چیپ در گذرنامه‌ها شیطنت در فضای مجازی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت پلیس، چندی پیش کلیپی در فضای مجازی دست به دست شد که در ظاهر نشان می دهد در داخل جلد گذرنامه‌ها یک چیپ کار گذاشته شده و ادعا می شد برای شناسایی اتباع ایرانی در سفرها و حتی شنود اطلاعات موبایل ها به کار می رود، سرهنگ صادق رضا دوست در واکنش به این فضا سازی، اظهار کرد: این موضوع  از دو حدود سال پیش هم مطرح بود که همان زمان در این‌خصوص بحث شد و توضیح لازم داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران همانند ۹۰ درصد از کشورهای دنیا گذرنامه‌اش الکترونیکی است و براین اساس تراشه‌ای الکترونیکی در آن نصب شده که در روی جلد گذرنامه نیز علامتی شبیه دوربین حک شده که قابل رویت و در واقع بیانگر نوع گذرنامه و الکترونیکی بودن آن است.

سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اعلام عضویت جمهوری اسلامی ایران در PKD که مرکز آن در کانادا است، خاطرنشان کرد: بر این اساس گذرنامه‌های صادره در جمهوری اسلامی ایران، از نوع و نسل گذرنامه الکترونیکی بوده که در واقع  نشانه‌ای از استاندارد بودن این نوع از گذرنامه‌ها در مجامع بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: این تراشه در واقع به منظور افزایش ضریب ایمنی گذرنامه ها و جلوگیری از جعل  آنها استفاده می شود.

 سرهنگ رضادوست در پاسخ به این سوال که گفته می شود از طریق این تراشه، صاحبان گذرنامه شنود می شوند، گفت: همانگونه که پیشتر گفته شد، این تراشه ها بر پایه استانداردهای بین المللی بوده و چنین عملکردی ندارند. انتشار این مطالب در فضای مجازی از سوی افراد غیر متخصص و ناآگاه صورت می‌گیرد و در واقع می توان گفت که یک شیطنت در  فضای مجازی است؛ در حالی که این مسئله دو سال پیش نیز مطرح شد و شفاف سازی لازم در این زمینه صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهاجرت و گذرنامه فضای مجازی گذرنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختربچه تازه عروس برای تبلیغ آرایشگاه زنانه ! + ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس گفت: انتشار این ویدیو موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت. در همین راستا نیز پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داد و ابتدا تیم رصد و پایش این پلیس مبدا اصلی انتشار این ویدیو را مورد شناسایی قرار دادند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج این کودک، سناریو تبلیغاتی مدیر این آرایشگاه برای جذب مشتری و دنبال کننده در اینستاگرام بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد، گفت: این زن پس از مواجهه با ماموران اعلام کرد که از عواقب کار خود بی اطلاع بوده و ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود، گفت که دختربچه نوجوان فرزند یکی از مشتریان آرایشگاهش بود و چون قصد داشته اقدام به ایجاد تبلیغ در فضای مجازی کند، این کودک را به عنوان یک عروس معرفی و آرایش کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستورقضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید:

دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری کد خبر 848745 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آرایشگاه حوادث ایران

دیگر خبرها

  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • دختربچه تازه عروس برای تبلیغ آرایشگاه زنانه ! + ویدئو
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود