Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که یکی از مواردی که می‌تواند مورد سوءاستفاده مجرمان سایبری قرار بگیرد ورود تازه‌واردان به بازار بورس است، گفت: این افراد ممکن است اطلاعات کامل و کافی برای ورود به این عرصه را نداشته باشند و یا شاید هم مجبور به فعالیت در این بستر شده‌اند بنابراین در معرض تهدید و آسیب قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از آنجایی‌که عرضه برخی از محصولات، کالاها و سهام‌ها ازجمله سهام عدالت در بازار بورس انجام می‌شود و به هم‌وطنان این امکان داده‌شده است که خودشان سهام خود را مدیریت کنند بنابراین برخی از هم‌وطنان با مراجعه به کارگزاری‌ها و دریافت کد بورسی اقدام به فعالیت در این فضا می‌کنند و احتمال دارد اطلاعات چندانی هم در این زمینه نداشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان البرز در ادامهرگفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که این افراد باید رعایت کنند این است که نام کاربری و رمز عبور بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چراکه در غیر این صورت ممکن است برخی از افراد سودجو با در اختیار داشتن رمز عبور اقدام به خرید و فروش سهام کرده و زمینه زیان دیدن قربانی را فراهم کنند.

او افزود: بنابراین لازم است هم‌وطنان، نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار نداده و برای فعالیت در بازار بورس، حتما ابتدا آموزش‌های لازم برای فعالیت در این فضا را دریافت کنند.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار بورس مجرمان سایبری جرایم سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار " وحید مجید " با تشریح اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت آزمون های کنکور سراسری نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار داشت: پرداخت و خبر داد : تعداد بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است .

وی افزود: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته، از ابتدای امسال پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی همه رده های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

این مقام ارشد پلیس سایبری ادامه داد : با انجام اقدامات اطلاعاتی ، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات ، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر و پرونده آنها به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود: برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است .

رئیس پلیس فتا فراجا خبر داد: تاکنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار ، کشف و ضبط شده است.

سردار مجید با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچ گونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، یکی از شگردهای این افراد را واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته عنوان نمود.

رئیس پلیس سایبری کشور خاطر نشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع نموده اند لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

این مقام مسئول گفت : در صورت مشاهده موارد مشکوک ؛ افراد می توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند .

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!