Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح روز پنجشنبه در آیین رونمایی از طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال به صورت ویدئوکنفرانس گفت: در مسیر کاروان هر پنجشنبه یک افتتاح بزرگ، امروز به مقصد اقتصاد دیجیتال رسیدیم، البته بخش بزرگی از اقتصاد ما به نحوی دیجیتال است، اما اقتصاد دیجیتال به آن مفهومی که در دنیا مطرح است، یک فضا و فرصت بسیار مهمی برای مردم عزیز کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمهوری بیان کرد: در مورد اقتصاد سنتی که اینجا «اقتصاد نفتی» به آن گفته شد، می‌خواهم به مفهومی فراتر اشاره کنم؛ اصولا اقتصاد سنتی در حال تغییر و تحول به اقتصاد دیجیتال است و کشاورزی کشور ما نیز یک تحول بزرگ در اقتصاد دیجیتال خواهد داشت.
روحانی افزود: اگر خدماتی که در اختیار مردم قرار می‌دهیم، بخشی از آن را خدمات فضاپایه در نظر بگیریم، شامل این می‌شود که بدانند شرایط آب سدها، رودخانه ها، خشکسالی و حوادث غیرمترقبه چگونه است؛ یک کشاورز از منزل خود و با استفاده از تلفن همراه، شرایط محیطی کسب وکار خود بداند و برنامه ریزی کند و از شرایط جوی محل کسب وکارش آگاه شود.
رییس جمهوری با اشاره به مشاغل دامداری آزاد که دام‌ها در صحرا و مراتع حرکت می‌کنند، گفت: امروز بخش بزرگی از این حرکت دیجیتال صورت می‌گیرد، فرد با امکانات در دسترس خود جایگاه چرای دام‌های خود را نظارت و بررسی می‌کند؛ لذا اساسا تحول کشور ما و همه جهان به سمت یک اقتصاد دیجیتال است.
روحانی افزود: در یکی از کشور‌های پیشرفته در یک کارخانه ماشین سازی که برای بازدید رفته بودم، این کارخانه عظیم و بزرگی که ماشین‌های بسیاری تولید می‌کرد، در آن سالن فردی برای انجام کار یدی حضور نداشت و افراد متخصص در یک اتاقکی بودند و از راه دور امور را کنترل می‌کردند. هدایت اینترنتی و دیجیتالی در اختیار آن‌ها بود و با هوش مصنوعی کار ساخت ماشین‌ها انجام می‌گرفت.
رییس جمهوری گفت: در آن طرح ربات‌ها همه کار می‌کردند و با یک هوش مصنوعی ساخت ماشین را اداره می‌کردند که خودرو هم ارزان‌تر و هم سریع‌تر و هم دقیق تولید می‌شد، زیرا ربات مانند کارگری نیست که خسته بشود در جوشکاری کمتر و بیشتر بزند یا یادش برود پیچی را محکم‌تر کند و این مدل برای انجام کار دقیق و سریع اطمینان بخش‌تر است.   روحانی با اشاره به نقش فناوری دیجیتال در صنعت، کشاروزی و بخش خدمات گفت: در روز‌های کرونا که روز‌های سختی برای مردم بود فرصت فناوری اطلاعات و نمود و بروز آن برای مردم بیشتر شد، این که توانستیم به ۷۷ میلیون نفر بدون مراجعه افراد به بانک‌ها و بوسیله سیستم الکترونیک و دیجیتال و از طریق بانک‌ها وام پرداخت کردیم.
رییس جمهوری افزود: در واقع این فناوری اطلاعات و تلفن‌های همراه هوشمند بود که مردم به راحتی توانستند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در همین ایام که توصیه میشد برای خرید مایتحتاج خود کمتر به خیابان‌ها و فروشگاه‌ها بروند، می‌توانستند از طریق فضای مجازی جنس خود را سفارش دهند و ان کالا از طریق پست در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت.
وی تصریح کرد: تحرک پست کشور و همچنین شرکت‌های دیجیتالی می‌تواند یک حرکت بزرگ و ارزشمند را در جامعه ایجاد کند، البته این حرکت بزرگ را در همه زمینه‌ها به خصوص در بخش سلامت می‌بینیم که تا حد زیادی الکترونیک شده است.
روحانی با اشاره به تاثیر و کمک فناوری‌های الکترونیک در فرایند مقابله با کرونا گفت: در بخش بهداشت و سلامت، پرونده‌های الکترونیکی سلامت داریم و در دوران کرونا در غربال گری کمک بسیار زیادی انجام شد و نیاز نبود متخصصان به منزل افراد مراجعه کنند بلکه به پرونده الکترونیکی افراد مراجعه می‌کردند و بر همان مبنا با مردم تماس تلفن با اینترنتی برقرار می‌کردند.
وی افزود: در بخش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بسیاری از تحصیلات نوجوان‌ها و جوانان ما به خاطر این بیماری متوقف شد، اما یک بخش بزرگی از همین طریق فناوری اطلاعات و دیجیتال جبران شد.
رییس جمهوری اظهار داشت: اگز این زیر ساخت‌ها نبود و لایه‌های مختلف خدمات وجود نداشت چگونه می‌توانستیم این اقدامات و همین ویدیو کنفرانس‌ها و فضای مجازی با ما در تماس هستند را چه اکنون و یا در‌ای ایام کرونا اطلاع رسانی کنیم.
روحانی به نقش فناوری اطلاعات در رویداد‌های سیاسی اشاره کرد و افزود: این سیستم در روند سیاسی کشور و در تبلیغات انتخاباتی نقش افرین است وآرام آرام دیوار‌های شهر از دست تبلیغات کاغذی راحت می‌شوند و افراد و کارگرانی که باید آن‌ها را بچسبانند و فردا صبح عده‌ای دیگر باید ان‌ها را بکنند و دیوار‌ها را تمیز کنند.
رییس جمهوری بیان کرد: اکنون بیشتر تبلیغات (انتخاباتی) از طریق اینترنت انجام می‌شود که هم به نظافت و سلامت شهر و هم به سرعت کار کمک می‌کند و هم در انتخاب مردم تاثیرگذار است و برنامه‌ها و نرم افزار‌ها و شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی کمک می‌کنند تا مردم بتوانند از طریق تلفن همراه هوشمند خود بتوانند تبلیغات را ببیند اطلاعیه و سخنرانی‌ها را مستقیم گوش کنند و در نهایت نامزد مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
ادامه دارد... لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، روحانی ، اقتصاد دیجیتال سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 روحانی اقتصاد دیجیتال اقتصاد دیجیتال فناوری اطلاعات رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد

 ملک رئیسی دستیار فرماندار در امر مردمی سازی در شورای مردمی سازی فرمانداری سرباز  سخنان خود را با  فرمایشات مقام معظم رهبری شروع کردند و گفتند اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که ... بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.

ملکرئیسی  گفت: جلسات شورای مردمی با دستور کار تبیین شعار سال و بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان می باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری سال« جهش تولید با مشارکت مردم» نشان از آن دارد که اقتصاد کشور بیمار است و انتخاب شعارهایی با موضوع تولید و اقتصاد در ۱۶ سال گذشته مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال که ضعف اساسی کشور را در حوزه اقتصادی دانستند.

دستیار فرماندار شهرستان سرباز در امر مردمی سازی عنوان کرد طبق گفته مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات و نجات کشور  رونق تولید و اقتصاد می باشد و تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمارگونه کشور، تغییر و تحول اساسی و  ورود انقلاب جهادی در اقتصاد می باشد.

ملک رئیسی در ادامه اشاره به مشکلات، معضلات و مطالبه ی مردم شهرستان سرباز  بیان کردند اگر  در دو حوزه  آب شرب بهداشتی و کشاورزی  بصورت برنامه ریزی اصولی و هدفمند  ورود کنیم و مشکلات این دو حوزه را با مشارکت مردم و دولت بصورت جهادی مرتفع کنیم  بار سنگینی از دوش ملت و دولت برداشته می شود و رضایت عمومی مردم در شهرستان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی درستی جهت برند نمودن محصولات انحصاری شهرستان و فرآوری محصولات کشاورزی بخصوص خرمای شهرستان و بهبود اقتصاد کشاورزان  می تواند نقطه عطفی در تحقق شعار سال در شهرستان باشد.

اربابی معاون فرماندار ضمن تشکر از نگاه امیدبخش دستیار مردمی در حوزه های مختلف، مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها و خیرین شهرستان را در تحقق اهداف کلان شهرستان تشویق نمود و بحث کشاورزی را از مهمترین و بهترین پتانسیل های مردم شهرستان دانست و در برنامه ریزی جهت رفع مشکلات این حوزه نیز تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان