Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: وقتی بین دو فعال اقتصادی مشکل و اختلافی وجود دارد اگر این مسئله به پله‌های دادگاه کشیده شود، مشکلات زیادی به وجود می‌آورد و می‌تواند باعث منع تولید نیز بشود و با وجود شورای حل اختلاف صلحی از حضور فعالین اقتصادی در دادگاه جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی ظهر امروز (پنجشنبه) در آئین افتتاح شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف اقتصادی شهرستان اصفهان، ضمن ابراز امیدواری برای تأثیرگذاری نهادهای حل اختلاف در حل مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: باید ایجاد نهاد حل اختلاف را مقدس دانست و امروز که روز افتتاح این شورای حل اختلاف است یکی از بهترین روزهای کاری ماست و امیدواریم طی سال‌های آینده مواهب ایجاد این شورا را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص لزوم ایجاد شورای حل اختلاف اقتصادی، افزود: یکی از دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان ایجاد شورای حل اختلاف بوده است، زیرا آیت‌الله رئیسی تأکیدی جدی بر ایجاد شورای حل اختلاف صلحی دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: تاکید قوه قضائیه بر ایجاد فرهنگ سازش است و این فرهنگ در حوزه اقتصادی در سال جهش تولید در حوزه‌های اقتصادی اهمیت بالایی دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد شعب حل اختلاف اقتصادی به موجب اینکه از سربازان خط اول مبارزه با تحریم حمایت می‌کند، اهمیت بالایی دارد، از سوی دیگر صلح و سازش در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار دارد.

حبیبی تاکید کرد: اگر امروز قوه قضائیه به صلح و سازش تاکید دارد، نتیجه توصیه شریعت ماست، زیرا هر کجا که صحبت از حقوق افراد می‌شود دین اسلام به سازش و صلح توصیه می‌کند.

شورای حل اختلاف گامی به سوی جهش تولید

وی در خصوص نقش شورای حل اختلاف در کمک به تولید، اظهار کرد: وقتی بین دو فعال اقتصادی مشکل و اختلافی وجود دارد اگر این مسئله به پله‌های دادگاه کشیده شود، مشکلات زیادی به وجود می‌آورد و می‌تواند باعث منع تولید نیز بشود و با وجود شورای حل اختلاف صلحی از حضور فعالین اقتصادی در دادگاه جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص تفاوت شورای حل اختلاف شعبه ۶۰ با سایر شعب، گفت: در این شعبه پرونده‌ها قبل از ورود به دادگاه بررسی و حل

وی در خصوص اهمیت حل مشکلات با صلح و سازش، اظهار کرد: مشکلی که با صلح و سازش تمام و فیصله می‌یابد تأثیرات اجتماعی عمیقی دارد، ولی وقتی این مشکلات در دادگاه توسط قاضی فیصله می‌یابد دو طرف هنوز نسبت به یکدیگر کینه دارند.

حبیبی خطاب به اعضای اتاق بازرگانی، تاکید کرد: پرونده فعالان اقتصادی باید به این شورای حل اختلاف ابلاغ شود تا از حضور آنها در دادگاه‌ها جلوگیری شود و در این راه باید همه افراد تلاش و همکاری کنند.

وی خطاب به اعضای شورای حل اختلاف هم گفت: به کسانی که این مسئولیت مهم را قبول کرده‌اند تبریک می‌گویم و امید است شما با حوصله و صبر خود بتوانید مشکلات و اختلافات اقتصادی را حل کنید و مطمئناً اگر صبر، تلاش و انگیزه شما باشد می‌تواند بسیاری از پرونده‌های اقتصادی قبل از ورود به دادگاه حل شود.

کد خبر 426019

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رييس كل دادگستري استان اصفهان محمدرضا حبیبی شورای حل اختلاف دادگاه فعال اقتصادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای حل اختلاف صلحی صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: ۲۳ سال پیش در دزفول قتلی رخ داده که منجر به ایجاد اختلافات شدید و نزاعی بین ۲ طایفه ساکن استان لرستان شده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف و با ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و همچنین درخواست مکرر خانواده قاتل از شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول برای وساطت برای حل و فصل موضوع، با موافقت رئیس دادگستری این شهرستان، اعضای این شعبه به خرم آباد عازم و با هماهنگی صورت گرفته، چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان اولیای دم برای اخذ رضایت و اقدامات اولیه را انجام دادند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: اولیای دم پس از ۲۳ سال از قاتل فرزند خود گذشت کردند و زندگی دوباره‌ای را به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

کد خبر 6099141

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ