Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شبکه تلویزیونی ایالات متحده آمریکا با انتشار گزارشی به روند پیشرفت بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سایت شبکه تلویزیونی ESPN ایالات متحده آمریکا با انتشار گزارشی تحت عنوان «رشد باورنکردنی علیرضا جهانبخش، ایرانی که شروع به درخشش در لیگ برتر کرده» به بررسی روند پیشرفت بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از سایت شبکه تلویزیونی ESPN، علیرضا جهانبخش عالی است، نه فقط به اسم. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد؛ ترک خانه و تغییر قاره برای بازیکن جوان ۲۰ ساله فوتبال کار آسانی نیست. خارج شدن از کوهستان‌های ایران، جایی که بودن در کنار خانواده امری معمول است و رو به رو شدن با زندگی جدید و متفاوت در هلند، می‌تواند بسیار پیچیده باشد.

جهانبخش در شهری کوچک در شمال ایران به دنیا آمد و فرهنگ محلی و آثار ادبی را با شور و شوق فراوانی دنبال می‌کرد.

جهانبخش سنت‌ها را می‌دانست و در ورزش سرآمد بود. خیلی زود، فوتبال جای خود را در زندگی او پیدا کرد. داماش به اولین باشگاه حرفه‌ای او تبدیل شد. از آنجا به داماش گیلان رفت. گام‌های جهانبخش کوچک بود، اما نوع عملکرد او مورد توجه قرار گرفت.

او حتی بازوبند کاپیتانی تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران را نیز بر بازو بست.

برخی از تیم‌های خارجی کم کم او را زیر نظر گرفتند و حالا زمان تصمیم گیری درباره ادامه فوتبال حرفه‌ای در خارج از کشور بود. جهانبخش به توصیه پدر و مادرش، نزدیکترین دوستانش و حتی به سخنان حکیمانه حافظ که روزی آن‌ها را می‌خواند، گوش کرد.

او تصمیمش را گرفت، فرصت بازی در NEC نایمخن هلند بهتر از سایر پیشنهادها بود. این جوان ایرانی در آنجا علاوه بر دشواری طبیعی در تغییر زندگی، زبان و خانه خود، مشکل رویارویی با فوتبال سرعتی را نیز داشت. این باشگاه که به پذیرش جوانان از سراسر جهان مشهور است، در جدول رده بندی عملکرد خوبی نداشت.

روز بزرگ فرا رسید. NEC برای فرار از سقوط، حداقل باید مقابل آژاکس قهرمان یک تساوی می‌گرفت. جهانبخش در ابتدای نیمه دوم وارد بازی شد و ۲ گل تساوی بخش تیمش مقابل آژاکس قدرتمند را به ثمر رساند.

این بازی برای مربی آن زمان تیم ملی ایران، یعنی کارلوس کی روش پرتغالی، نمایشی آشکار بود که با خود فکر کرد ارزش دارد این پسر جوان را به تیم ملی دعوت کند. باور کردنش برای خانواده و دوستانش سخت بود، اما جهانبخش در جام جهانی برزیل مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی حضور داشت.

 

زمان برداشت محصول بود. این بازیکن ایرانی با عملکردی بی، چون و چرا در NEC، وقتی به آلکمار پیوست حتی عملکرد بهتری داشت. برایتون از دور او را زیر نظر داشت و امکان بازی در لیگ برتر به وجود آمد.

جهانبخش چهارمین ایرانی است که در لیگ برتر، یکی از برترین مسابقات باشگاهی جهان، بازی می‌کند. او می‌داند دستیابی به این امر چقدر دشوار است.

شروع کار آنطور که این بازیکن ایرانی انتظار داشت، نبود. بازی در تیم ذخیره‌ها و مصدومیت کار جهانبخش را خراب کرد. فصل دوم با تغییر کادر فنی تیم همراه بود. با آمدن گراهام پاتر جهانبخش کمی آسوده خاطر شد و گلی که برابر چلسی زد نشان داد که او از چه قابلیت‌هایی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لژیونر فوتبال ایران بازیکن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر چند رای سنگین صادر کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در شرایطی که همه با هم بام تا شام در حال تاکید بر ضرورت بهبود فرهنگی فوتبال ایران و نزدیک شدن آن به یک پدیده «حال خوب کن» هستیم، متاسفانه این اتفاق به دلایل مختلف رخ نمی‌دهد؛ حالا گاهی عوامل تیم‌ها به رفتارهای آماتورشان ادامه می‌دهند و گاهی خوانش فدراسیون فوتبال از بعضی اتفاقات طوری است که موجب دلسردی می‌شود.

از این مقدمات که بگذریم، بد نیست بدانید تنها ۳ پرونده ملتهب این روزهای فوتبال ایران درآمدی ۴۵۰ میلیون تومانی را برای فدراسیون به همراه آورده است. داستان عجیب حسین حسینی و آن هوادار خانم ابتدا جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی او را به دنبال آورد، بعد که گلر استقلال به موضوع واکنش نشان داد، فدراسیون ضمن محروم کردن او به مدت یک جلسه، ۳۰ میلیون تومان دیگر هم به این جریمه افزود.

همچنین باشگاه استقلال هم به خاطر همین پرونده ۶۰میلیون تومان جریمه شد. در حاشیه بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین هم فیلمی از فحاشی کیانوش رحمتی منتشر شد و حالا مربی استقلال علاوه بر تحمل یک جلسه محرومیت، ۲۰ میلیون تومان جریمه شده است. در بازی پرسپولیس با نفت آبادان هم دانیال اسماعیلی‌فرد مرتکب شادی بحث‌برانگیزی شد که نتیجه آن هم یک جلسه محرومیت و ۴۰ میلیون تومان جریمه بود.

ارقام همین سه پرونده را که جمع ببندید، به رقم چشمگیر ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسید و البته که در طول فصل ده‌ها پرونده دیگر هم روی میز کمیته انضباطی قرار دارد. به عنوان مثال می‌توانید جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی امید عالیشاه بابت مصاحبه‌اش بعد از بازی با گل‌گهر را به یاد بیاورید. خدا بدهد برکت!

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898846

دیگر خبرها

  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • مربی لژیونر ایرانی در راه لیورپول
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • بدترین روزهای لژیونر ایرانی در اروپا
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!
  • واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران/ تمجید از عملکرد لژیونر ایرانی
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • لژیونر ایرانی؛ نامزد بهترین بازیکن سال در لیگ اروپایی