Web Analytics Made Easy - Statcounter

مورخ، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان را مزید بر علت شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: این موضوع زنگ خطر جدی برای سلامت شهروندان مینابی می تواند به همراه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز، محمد احمدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، طی تماس تلفنی با رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع)، آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و تعداد مبتلایان را جویا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان میناب در این گفتگوی تلفنی اظهارات کرد:متاسفانه ظرفیت بیمارستان در بخش کرونا تکمیل شده است.

دکتر مورخ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان را مزید بر علت شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این موضوع زنگ خطر جدی برای سلامت شهروندان می تواند به همراه داشته باشد.

محمد احمدی فرماندار ویژه میناب ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان گفت:چنانچه شهروندان پروتکل های بهداشتی (استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون ) و فاصله اجتماعی (حداقل ۱ و نیم متر ) را رعایت نکنند در روزهای آتی با شرایط سختی روبرو خواهیم شد.

فرماندار ویژه میناب مشارکت و همراهی کلیه شهروندان در جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا امری ضروری دانست و اذعان داشت:کرونا در کمین همه شهروندان است و چنانچه به هشدارها توجه نشود، سلامت همگان به خطر خواهد افتاد.

وی با تاکید بر عدم شرکت شهروندان در تجمعات و مراسمات بویژه مراسمات عروسی گفت:متاسفانه تعداد بیماران بدون علائم در شهرستان رو به افزایش بوده ، که امکان شناسایی همه آنها وجود ندارد (همه را کرونایی ببینیم.) و تنها آمار اعلامی مبنی بر تعداد واقعی بیماران نیست.

فرماندار ویژه میناب تاکید کرد: از اجتماعات خانوادگی خودداری نموده و برای سلامتی خود و خانواده هایتان بخصوص بزرگسالان اعم از پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها)، فاصله اجتماعی را رعایت و دید و بازدیدها را به حداقل برسانید.

این مقام مسئول یادآور شد: متاسفانه فصل گرما و تابستان، تاثیری بر کاهش مبتلایان نداشته، و تنها راه پیشگیری ، رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

احمدی تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت شهروندان، پیش بینی می گردد هفته‌ های سخت و نگران کننده ای پیش رو باشد که امیدواریم به یاری خدا و با رعایت پروتکل ها، این امر محقق نگردد.

وی تاکید کرد: متاسفانه بازارها و فروشگاهها وضعیت خوبی از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته و چنانچه اصناف و بازاریان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیلی یک ماهه در انتظار آنان خواهد بود.
فرماندار ویژه میناب عنوان کرد: همه شهروندان مدنظرشان باشد بیماری زمینه ای داشته باشید یا نداشته باشید کرونا تفاوتی بین آن قائل نیست همه و همه در خطر ابتلا به این ویروس منحوس قرار دارند.

احمدی استفاده از ماسک برای خروج از منزل مورد تاکید قرار داد و گفت:کرونا سن و سال ، قوی یا ضعیف نمی شناسد به فکر سلامتی خود باشید،مردم همچنان در خانه بمانند و در صورت ضرورت با رعایت پروتکل های بهداشتی از خانه خارج شوند.

شهرستان میناب طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۱ بیمار با علائم کوید ۱۹ به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ز

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی فرماندار ویژه میناب رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه

سازمان‌های مختلف وابسته به سازمان ملل با اشاره به وضعیت روانی و جسمی بسیار وخیم کودکان غزه در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی، بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در گزارشی نسبت به آسیب‌های روحی و روانی شدیدی که در نتیجه تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه به کودکان فلسطینی در این منطقه وارد شده است هشدار داده و اعلام کرد که کودکان غزه از سطوح ویرانگر و بالایی از اضطراب رنج می‌برند.

در بیانیه این آژانس آمده است که تیم آنروا با کودکان و نوجوانان در نوار غزه برای کاهش تاثیرات وحشتناک جنگ روی آنها کار می‌کند اما این کودکان وضعیت بسیار اسفباری دارند.

از سوی دیگر «سندی ماکین» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد با اشاره به وقوع قحطی گسترده در شمال نوار غزه اعلام کرد که غزه از قحطی فراگیر رنج می‌برد و بعد از گذشت 7 ماه از این جنگ ویرانگر، مردم غزه دچار کمبود شدید مواد غذایی و ناامنی غذایی هستند. آنچه که ما در واقعیت روی زمین در نوار غزه می‌بینیم بسیار وحشتناک است و حتی نگاه کردن و یا شنیدن درباره آن هم بسیار سخت می‌باشد و باید هرچه سریعتر آتش بس در این منطقه برقرار شود.

همچنین آنروآ گزارش داد که 90 درصد از مردم نوار غزه به طور کامل برای تامین منابع غذایی خود به ورود کمک‌ها نیاز دارند. در این میان وضعیت کودکان بسیار بد بوده و آنها از کم آبی و سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

از سوی دیگر «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی به توصیف وضعیت فوق بحرانی کودکان در نوار غزه اشاره و اعلام کرد که جنگ غزه بسیاری از کودکان را مجبور کرده چشمان خود را ببندند و گورستان‌هایی در رفح وجود دارد که پر از کودکان است‌. حملات هوایی شدید طی این هفته موجب قتل عام شمار زیادی از غیرنظامیان بزرگسال و کودک در رفح شده است. بیش از شش ماه از جنگ در نوار غزه می‌گذرد و این جنگ در حال شکستن سیاه‌ترین رکوردها در جنایت علیه بشریت است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که طبق آمار رسمی بیش از 14هزار کودک در نوار غزه قتل عام شده‌اند و با توجه به تهدیدات برای ادامه تجاوزات این اوضاع بدتر می‌شود.

سخنگوی یونیسف هشدار داد که حمله به رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت؛ زیرا رفح در واقع شهر کودکان است، جایی که حدود 600 هزار کودک در آن زندگی می‌کنند. همچنین وضعیت بزرگترین بیمارستان باقیمانده در غزه یعنی بیمارستان اروپایی هم بسیار وخیم است.

وی گفت که من در ماه آوریل گذشته به این بیمارستان سر زدم و جراح کودکان بالای سر کودک کوچکی به نام محمود خم شده بود که بر اثر انفجار موشکی که به خانه‌شان اصابت کرده بود، در سرش احساس درد می‌کرد. این جراح در حالی که داشت اشک می‌ریخت از من پرسید: مگر این پسربچه چه کار کرده است؟ امروز از 36 بیمارستان غزه تنها 10 بیمارستان هنوز فعال هستند که آنها هم به طور جزئی کار می‌کنند و این در حالی است که همه کودکان غزه نیاز به مراقبت‌های بهداشتی دارند.

یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل استیونیسف: 600 هزار کودک در رفح گرسنه و وحشت‌زده هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد