Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی یوسفی‌منش ناظر گمرکات مازندران با اشاره به روند روبه رشد واردات و صادرات ،گفت: در ۲ ماه نخست امسال ۶۱۳ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال درآمد در گمرکات استان کسب شد.

او با بیان اینکه ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از مرز ۱۹۹ میلیون و ۳۰۷ هزار دلار گذشت افزود: طی دو ماهه امسال بیش از ۲۹ میلیون و ۲۶۷ هزار دلار کالا از طریق گمرکات مازندران از استان خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی‌منش گفت: واردات انواع کالا به مازندران نیز امسال از مرز ۱۷۰ میلیون و ۴۰ هزار دلار گذشت.

ناظر گمرکات مازندران ادامه داد: در این مدت بیش از ۵۴۰ هزار تن انواع کالا از کشور‌های روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان وآلمان وارد گمرکات استان مازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنـار) شده است. فهرست کالاهای وارداتی در گمرکات مازندران یوسفی منش افزود: اقلام عمده کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران شامل جو دامی به ارزش ۵۵ میلیون و ۹۸۱ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۳ درصد، ذرت دامی به ارزش ۴۶ میلیون و ۳۵۷ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۷ درصد، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی به ارزش ۳۴ میلیون و ۷۱۲ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۰ درصد، دانه‌های روغنی به ارزش۶ میلیون و ۴۳۸ هزار دلار و سهم ارزشی۴ درصد و گندم به ارزش ۵ میلیون و ۱۹۹ هزار دلار و سهم ارزشی یک درصد بوده است. بیشتر بخوانید: افزایش ۴۴ درصدی صادرات از مازندران
او گفت: همچنین در دو ماهه امسال ۱۲۵ هزار و ۶۱۷ تن انواع کالا از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار به کشور‌های قزاقستان، فدراسیون روسیه، عراق، ترکمنستان، امارت متحده عربی، افغانستان و سوریه صادر شد. کالاهای صادراتی از گمرکات مازندران ناظر گمرکات مازندران افزود: اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندان در این مدت به ترتیب فرآورده‌های لبنی به ارزش ۱۶ میلیون و ۷۸۹ هزار دلار و سهم ارزشی ۵۷ درصد، سایر مواد غذایی به ارزش ۲ میلیون و ۶۹۳ هزاردلار و سهم ارزشی ۹ درصد، سیمان به ارزش ۲میلیون و ۲۵۷ هزار دلار و سهم ارزشی ۸ درصد، بستنی به ارزش یک میلیون و ۲۰۷ هزاردلار و سهم ارزشی ۴ درصد و آب میوه به ارزش یک میلیون و ۸۵ هزار دلار و سهم ارزشی ۴ درصد بوده است.

او گفت: طی همین مدت ۲۹۳ تن ریل کانتینر خالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی به ارزش ۲ میلیون و ۱۰۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران به مقصد عراق و امارات ترانزیت خارجی صادر گشته است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرکات مازندران واردات و صادرات تجارت خارجی هزار دلار و سهم ارزشی گمرکات مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مرتضی سوری با اشاره به آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری خوزستان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از شهریورماه پارسال، گفت: هدف از اجرای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان، ارتقای بهره‌وری در رسته ماهیان گرمابی و خاویاری، افزایش تولید با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبزی‌پروری، کشف و توسعه بازار‌های داخلی و خارجی با رویکرد تنوع گونه‌ای است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای این طرح، افزود: تدوین طرح مطالعاتی زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری و صدور ۹۴ پروانه بهره‌برداری واحد‌های شیلاتی به ظرفیت ۷۷۰ تن در سال از جمله اقدامات انجام شده در راستای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری است.

سوری ادامه داد: هدایت منابع مالی و تسهیلاتی به ۱۲ طرح زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری به مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال و تدوین ۶ فرصت سرمایه‌گذاری با مطالعات کامل امکان‌سنجی به زبان انگلیسی و فارسی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات در راستای این طرح بوده است.

مدیر کل شیلات خوزستان اضافه کرد: همچنین ۲ واحد راکد مرتبط با زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری با اختصاص ۱۲۵ میلیارد ریال سرمایه احیا شد.

دیگر خبرها

  • گازوئیل قاچاق زیر بار آهک
  • اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • ریزش بیش‌از هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند