Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@19:21:03 GMT

نقش مصوبات مجلس در حرکت چرخ انقلاب

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۸۰۴۳

نقش مصوبات مجلس در حرکت چرخ انقلاب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر گفت: «مصوبات مجلس می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و یا باعث کندی چرخ انقلاب در مسائل مختلف و یا حتی توقف آن شود.»

احمد ابراهیمی به مناسبت آغاز کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: «مجلس شورای اسلامی؛ به‌عنوان مهم‌ترین رکن قانون‌گذاری در کشور جایگاه ویژه‌ای بین قوای سه‌گانه در کشور دارد به‌طوری که مصوبات آن می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و یا باعث کندی چرخ انقلاب در مسائل مختلف و یا حتی توقف آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «با توجه به اهمیت این رکن قانون‌گذاری در کشور حضور نمایندگان اصلح با روحیه جهادی و انقلابی در مجلس می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور باشد. مجلس دهم با همه فراز و نشیبش به پایان رسید و امروز این مسئولیت سنگین به منتخبان ملت در مجلس یازدهم سپرده می‌شود، مجلسی که انتظار می‌رود با روحیه ولایت‌مداری و ولایت‌محوری و با عزمی جزم در پی پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی و تسریع آن تا سرمنزل مقصود باشد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر درباره خواسته جامعه دانشگاهی از نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: «نمایندگان منتخب مجلس باید اصل ولایت‌مداری را سرلوحه همه تصمیمات و دستورات قرار دهند و در این مسیر از بصیرت کافی و وافی برخوردار باشند و با وضع قوانین شفاف و روشن در پی حل مشکلات مردم شریف و صبور ایران بوده و از وضع قوانین دست و پاگیر پرهیز کنند.»

جهش تولید در رأس مصوبات و قوانین مجلس قرار گیرد

ابراهیمی اضافه کرد: «حضور در مجلس شورای اسلامی را مسئولیتی سنگین و امانتی الهی بدانند و خدمت به مردم و انقلاب اسلامی را توفیقی الهی و با تلاش جهادی و روحیه‌ای انقلابی؛ راه‌حل مشکلات را تنها و تنها در داخل ببینند و چشم‌داشتی به خارج از کشور نداشته باشند.»

وی با تأکید بر اینکه مجلس را خانه ملت بدانند و نه سرای مکنت ادامه داد: «گوش به‌فرمان مقام معظم رهبری در پی تحقق منویات رهبر انقلاب و شعائر سال بوده و با پرهیز از حزب‌گرایی و جناح‌گرایی به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب نه اصولگرا و نه اصلاح طلب، فقط انقلابی و حزب‌الهی باشند.جهش تولید را که خود منجر به حل مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی حداکثری می‌شود را در رأس مصوبات و قوانین مجلس قرار دهند.»

انتهای پیام/4121/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی احمد ابراهیمی مصوبات مجلس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب در خراسان‌رضوی آخرین اخبار انتخاباتی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، حجت‌السلام امیرحسین قناد، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان‌رضوی در خصوص آخرین اخبار برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مشهد و کلات اظهار کرد: مجموعه‌های قضائی سراسر کشور همت کردند تبیین حقوقی مناسبی از قانون انتخابات با توجه به جدیدالتاسیس بودن آن (مصوب مرداد ۱۴۰۲) صورت بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر تبیین حقوقی قانون انتخابات، کاربردها، چالش‌ها و مشکلات آن را در کتابی جمع‌آوری کرده‌ایم که هزار نسخه از آن و در دسترس همه عوامل اجرایی انتخابات قرار گرفت.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب در خراسان‌رضوی گفت: مجموعه قضائی استان باتوجه به نوآوری جدید این قانون کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی را در بیش از شش جلسه با حضور همه عوامل انتخابات برگزار کرد.

قناد با بیان اینکه یکی دیگر از نوآوری‌های این قانون استفاده نامزدها از ستادهای فضای مجازی است، گفت: کمیته فضای مجازی تشکیل شد تا دستورات مناسب نسبت به ضابطان، جهت رصد فضای مجازی صادر شود.

وی در خصوص خدمات دادگستری استان در خصوص برگزاری انتخابات گفت: انتخابات با مؤلفه‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب شامل رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت برگزار شد، چندین جلسه مصاحبه تلویزیونی و رادیویی با محوریت مؤلفه‌های گفته شده انجام شده است تا مردم هم نسبت به جرایم انتخاباتی مطلع شوند.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب در خراسان‌رضوی گفت: همچنین جلساتی با حضور همه نامزدها در خصوص ساماندهی ستاد تبلیغات برگزار شده است، در حال حاضر همه فضاهای مجازی در اختیار دو نامزد بوده و فضاهای شهرداری مشهد به این تبلیغات اختصاص داده شده است.

قناد گفت: در قانون جدید، جرایم انتخابات در حوزه فضای مجازی احصا و مصادیق آن را بیان کرده است؛ از این رو ابهامی در این خصوص وجود ندارد و رسیدگی قضائی بر همین اساس انجام می‌گیرد، حدود دو الی سه پرونده در دور اول انتخابات تشکیل شده که در خصوص تبلیغات فضای مجازی و شکایات علیه مجریان انتخابات بوده است، سیاست دستگاه قضا پیشگیرانه است و تا حد امکان با مدیریت موضوع، از تشکیل پرونده خودداری می‌شود، اما اگر شکایتی واصل شود، رسیدگی قضائی انجام و تصمیم نهایی به افراد پرونده و در وقت خود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 751392

دیگر خبرها

  • مشارکت حداکثری در انتخابات مورد تاکید امامین انقلاب است
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • عوارض آلایندگی کارخانه سیمان پردیس به مردم برسد
  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده