Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- چهار باشگاه لیگ برتری فوتبال در حالی در نامه‌نگاری با وزارت ورزش و جوانان خواستار تعطیلی لیگ برتر فوتبال شده‌اند که با این حرکت نشان دادند کمترین شناختی از اصول اولیه مدیریتی ندارند. تاریخ انتشار: 18:02 - 09 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۶۷۵

خبرگزاری میزان - برگزاری یا عدم برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی این روز‌ها به بحث اصلی و داغ ورزش کشور بدل شده که صحبت‌ها، مواضع و نظرات ضدونقیضی در این زمینه مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع جالب توجه در این بین، نامه چهار باشگاه لیگ برتری به وزیر ورزش و جوانان و درخواست برای تعطیلی لیگ برتر است، نامه‌ای که فقط در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده و اثری از آن در فضای حقیقی نیست. شاهد این ادعا هم علی‌نژاد، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان است که در برنامه ورزش و مردم از آن پرده برداشت و گفت که چنین نامه‌ای واقعیت خارجی نداشته و چنین چیزی به دست وزارت ورزش نرسیده است.

حالا سوال مهم اینجاست که دلیل چنین نامه‌نگاری آن‌هم خطاب به وزیر ورزش چیست؟ چه دلیلی دارد که این باشگاه‌ها به وزارت ورزش نامه بزنند و درخواست تعطیلی لیگ را داشته باشند؟ به نظر می‌رسد مدیران این باشگاه‌ها که برای خود مدعی سبک نوینی از مدیریت و باشگاه‌داری هستند، حتی از اصول اولیه مدیریتی آگاهی ندارند و نمی‌دانند که در چنین مواردی باید سلسله مراتب را رعایت و ابتدا باید با کدام نهاد مربوطه نامه‌نگاری کنند.

بدون شک حتی یک فرد مبتدی و ناآشنا به اصول مدیریتی هم به خوبی می‌داند که وزارت ورزش مسئول مستقیم فوتبال نیست و اگر قرار است موضوعی مطرح شود بهتر است با سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد اصلی و تصمیم‌گیر در این رشته در میان گذاشته شود، نه اینکه با پرش از این ارکان نه تنها نقش آنها نادیده گرفته و به نوعی کم‌ارزش جلوه داده شوند، بلکه باب مذاکره مستقیم با وزراتخانه که تنها در موارد کلان ورزش تصمیم‌ساز است، باز شود.

در هر حال همانطور که همه می‌دانند تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان نهاد‌های اصلی تصمیم‌گیر درباره کرونا است و وزارت ورزش تنها نقش مجری را ایفا می‌کند و همانطور که علی‌نژاد به درستی اشاره کرد، تصمیم نهایی درباره لیگ‌های فوتبال با فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد اصلی تصمیم‌گیری در این رشته است.

شاید برخی از کشور‌ها تصمیم به از سرگیری مسابقات‌شان داشته باشد و برخی دیگر نه و تعدادی هم در پروسه تصمیم‌گیری باشند، اما در نهایت این تصمیم برعهده فدراسیون‌ها گذاشته شده است. از طرفی، تیم‌هایی که در طول فصلی که بیش از دو سوم آن‌هم سپری شده و هزینه‌های زیادی داشته‌اند، چرا باید متضرر شوند و چوب عدم مدیریت سایرین را بخورند؟

خیلی از تیم‌هایی که به وزیر ورزش نامه زده‌اند و خواستار تعطیلی لیگ شده‌اند با توجه به اینکه از ضعف مفرط مدیریتی رنج می‌برند، برای فرار از زیر بار مسئولیت نتایج ضعیفی که کسب کرده‌اند، چنین درخواستی را مطرح کرده و این اشتباه استراتژیک را مرتکب شده‌اند تا کارنامه پربارشان از این پربارتر و درخشان‌تر نشود!

در هر حال آنچه روشن و مبرهن است مسئولیت مستقیم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات لیگ برتر است؛ تصمیم برای از سرگیری تمرینات تیم‌ها براساس صلاحدید ستاد ملی مبارزه با کرونا با استناد به آغاز فعالیت سایر صنوف گرفته شده است و حتی اعلام شده در صورت بروز مشکل مسابقات دوباره متوقف خواهد شد.

با این حال، همانطور که اشاره شد موضوع جالب، عدم اطلاع مدیرانی که مدعی مدیریت در سطح اول فوتبال کشور هستند، از اصول ابتدایی مدیریتی است. بهتر است اگر این نفرات از دانش مدیریت کافی و وافی برخوردار نیستند حداقل از افرادی که دستی بر آتش دارند مشاوره بگیرند تا مرتکب چنین گاف‌هایی نشوند چون بیش از هر مسئله‌ای، در این میان، دانستن اصول و ارکان مدیریتی اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: آذری مخالف برگزاری لیگ؛ نکونام مخالف برگزاری بازی خارج از اهواز

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال لیگ برتر فوتبال ویروس کرونا نامه نگاری تعطیلی لیگ وزارت ورزش لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت ۱۵:۳۰ پنجشنبه ۱۷ خرداد در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در زمین حریف به‌مصاف هنگ‌کنگ می‌رود.

بیشتر بخوانید: نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال

پیش از این درخصوص به این موضوع اشاره کرده بودیم که به‌نظر می‌رسد برای این سفر، شاگردان امیر قلعه‌نویی احتمالا با دردسرهایی مواجه شوند. تا پیش از این هواپیمایی وارش به‌واسطه ارتباط مدیرانش با سرمربی تیم ملی پروازهای اختصاصی و چارتر تیم ملی به کشورهای مختلف را هماهنگ می‌کرد اما از آنجا که به دلایل فنی این ایرلاین توانایی لازم برای اعزام ملی‌پوشان به کشور هنگ‌کنگ را نداشته، فدراسیون فوتبال با درخواست از فیفا این موضوع را مطرح کرده است تا فدراسیون جهانی این مشکل را با تهیه بلیت برای ملی‌پوشان ایران در سفر به هنگ‌کنگ حل‌وفصل کند.

این درحالی است که برای تهیه بلیت ملی‌پوشان برای پرواز به هنگ‌کنگ، امیر قلعه‌نویی لیست خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده که در این لیست نامی از احسان حاج صفی و کریم انصاری‌فرد دو ملی‌پوش باسابقه و البته کاپیتان‌های اول و دوم تیم ملی در این لیست دیده نمی‌شود تا مشخص شود این دو بازیکن در پروسه جوانگرایی امیر قلعه‌نویی برای تیم ملی، نفراتی هستند که از فهرست خارج شده تا جای خود را به جوان‌ترها بدهند. این دو بازیکن در اردوی اخیر تیم ملی در تعطیلات عید و برای دو دیدار برابر ترکمنستان نیز از سوی قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت نشده بودند تا این گمانه‌زنی شدت بگیرد که سرمربی تیم ملی دیگر قصداستفاده از این نفرات را ندارد. بااین‌حال به‌خاطر درخشش نسبی حاج‌صفی در بازی‌های اخیر تیم باشگاهی‌اش در یونان انتظار می‌رفت کاپیتان تیم ملی برای اردوهای اخیر تیم ملی در فهرست نهایی قرار بگیرد که تا امروز این امر محقق نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229043 برچسب‌ها فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • ببینید | اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد