Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:12:14 GMT

هدف ما رسیدن نرخ بیکاری کرمانشاه به متوسط کشور است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۱۵۹

هدف ما رسیدن نرخ بیکاری کرمانشاه به متوسط کشور است

ایسنا/کرمانشاه معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: هدف اصلی ما رسیدن به نرخ متوسط بیکاری کشور است.

هدایت حاتمی در نشست هم اندیشی توسعه اقتصادی استان کرمانشاه  که با حضور معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با بیان اقدامات تیم اقتصادی استان جهت کاهش نرخ بیکاری گفت: تهیه و اجرایی کردن سند سه ساله اشتغال تاثیر مهمی بر توسعه اقتصادی استان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی برنامه ریزی در جهت بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم استان، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه را چهار محور اصلی برنامه های توسعه اقتصادی در استان کرمانشاه برشمرد و  گفت: مهمترین و اصلی ترین محور کار اقتصادی استان حفظ و ایجاد فرصت های شغلی جدید در راستای شعار جهش تولید است.

وی افزود: بر اساس سند اجرایی اشتغال استان کاهش 2.5 درصدی اشتغال برای امسال و سال آینده پیش بینی شده تا به متوسط نرخ بیکاری کشور برسیم.

وی در خصوص انتظارات استان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اقتصادی نیز گفت: تخصیص مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات جدید ویژه مناطق زلزله زده استان با توجه به نیاز این مناطق به اعتبارات اشتغالزا، توجه وزارت به اعتبارات ویژه مناطق شهری و اصناف، فعالیت شرکت‌های زیر مجموعه وزارت مانند شستا و سرمایه گذاری در شش شهرستان مرزی، ایجاد بانک اطلاعاتی بیکاران در استان به عنوان استان پایلوت و احیا قانون توسعه مناطق شرق و غرب مهمترین انتظاراتی است که از این وزارتخانه داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه نرخ بیکاری استانی اقتصادی اقتصادی استان نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه امسال استان کرمانشاه برای اجرای طرح زراعت چوب را کاشت نهال در سطح ۱۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت : سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح ۸۰۰ هکتار در استان اجرا شد.

 جلیلیان با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان به حدود ۱.۵ میلیون اصله نهال احتیاج داریم، گفت: بیش از ۱.۱ میلیون اصله نهال سردسیری و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در استان در راستای اجرای این طرح تولید شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: طرح زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با غرس گونه «صنوبر» در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، هرسین، کرمانشاه، دالاهو، اسلام آبادغرب ... و در مناطق گرمسیری با غرس نهال «اکالیپتوس» انجام خواهد شد.

 جلیلیان اشاره‌ای هم به وضعیت کلی مزارع تولید چوب استان داشت و گفت: هم اکنون ۸۰۰ هکتار توده سرپای قابل استحصال در مناطق سردسیری استان داریم که قابلیت برداشت چوب دارند.

 وی افزود: توده‌های سرپای قابل استحصال مربوط به اجرای طرح زراعت چوب عمدتا در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، هرسین و کرمانشاه قابلیت برداشت دارند.

 جلیلیان یادآور شد: در حال حاضر در مزارع تولید چوب مناطق گرمسیری استان توده قابل استحصال نداریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد