Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روح‌الله ذوالفقاری، میزان ضمانت نامه‌های صادر شده از سوی این صندوق برای شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته را صعودی و مثبت ارزیابی کرد و گفت: به طور کلی ۱۰۸۵ فقره درخواست اخذ ضمانت نامه از سوی ۳۱۸ شرکت بوده که ۱۲۶۰۰ میلیارد ریال آن در سال گذشته محقق شده است.

وی گفت: نتایج بررسی تعداد شرکت‌های دانش بنیان اخذ کننده خدمت ضمانت نامه صندوق نوآوری و شکوفایی در ۱۱ ماهه اول سال ۹۸ نشان می‌دهد که ۵۰۰ ضمانت نامه برای ۱۴۳ شرکت دانش بنیان به مبلغ ۸۸۹۵ میلیارد ریال صادر شده است که این میزان منجر به انعقاد بیش از ۳۰۰ قرارداد برای فروش محصولات دانش بنیان و ایجاد زمینه فروش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال محصول دانش بنیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ذوالفقاری، بیشترین تعداد درخواست صدور ضمانت‌نامه در آبان و بهمن ماه سال گذشته و بیشترین تقاضا برای ضمانت نامه‌های بانکی با توجه به مبلغ در ماه‌های شهریور و آبان بوده است.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بر اساس گزارش عملکرد ضمانت‌نامه در سال ۹۸، درخواست شرکتهای دانش بنیان تولیدی نوع ۲ در صدر تقاضای صدور ضمانت نامه قرار داشتند.

ذوالفقاری شرکت های دانش بنیان استان تهران را به عنوان بیشترین متقاضی دریافت کننده ضمانت نامه عنوان کرد و گفت: بیشترین متقاضیان بعد از استان تهران، به لحاظ مبلغ استان فارس با مبلغ پرداختی ۳۳۲۱ میلیارد ریال و به لحاظ تعداد استان اصفهان با صدور ۷۷ ضمانت نامه بوده است. به عبارت دیگر استانهای تهران، فارس و اصفهان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی بیشترین شرکت‌های دانش بنیان متقاضی صدور ضمانت نامه را شرکت‌های فعال در زمینه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته عنوان کرد و گفت: در طبقه بندی حوزه فناوری شرکت های فعال در زمینه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و سختافزارهای برق و الکترونیک، لیزر فوتونیک استقبال بیشتری داشتند.

وی در زمینه میزان نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف صنعتی نیز گفت: بهره برداران و ذینفعان اصلی ضمانت نامه های صادر شده صنایع نفت، گاز و انرژی بوده‌ است که شامل شرکت‌های مربوط به وزارت نیرو، پتروشیمی‌، نفت و گاز است. بیشترین ضمانت نامه صادر شده نیز مربوط به قراردادهای شرکت‌های دانش بنیان با شرکت‌های انتقال گاز ایران، فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مجتمع‌های گاز پارس جنوبی است.

انتهای پیام/

169 / 336 ضمانت نامه دانش بنیان صندوق نوآوری شکوفایی فناوری الکترونیک ماشین آلات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ضمانت نامه دانش بنیان صندوق نوآوری شکوفایی فناوری الکترونیک ماشین آلات شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها