Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت ضمن ابراز نگرانی از تغییر باورهای برخی از مردم در مورد ویروس کرونا و عادی انگاشتن آن، در عین حال بر لزوم استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته، دستاورد بسیار مهم کاهش مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کووید۱۹ به زیر ۵۰ نفر در روز رسید، گفت: این مهم با فداکاری و از خودگذشتگی پرسنل بهداشت و درمان کشور حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متاسفانه اخیرا با عادی انگاشتن ویروس توسط مردم و برخی مسئولین و تغییر باورها درمورد کرونا ویروس مشکلاتی ایجاد شده است. به طور مثال اعتقاد به فاصله‌گذاری اجتماعی در نظرسنجی‌ها از ۹۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است. واهمه و ترس سازنده از ویروس کرونا که موضوعی سازنده بود از ۷۰ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است و اعتقاد به لزوم در خانه ماندن از ۸۶ درصد به ۳۲ درصد تقلیل یافته است.

وی این تغییرات آماری رخ داده را نوعی فاجعه خواند و بیان کرد: نتیجه این می‌شود که مردم اقدام به سفرهای غیرضروری می‌کنند. از دید وزیر بهداشت، سفر ضروری، سفر کاری است و سفر غیر ضروری برای تفریح است؛ به شکلی که تعداد زیادی سوار ماشین شده و شیشه‌های خودرو را بالا برده و کولر خودرو را روشن می‌کنیم و ویروس را به چرخش درمی‌آوریم و یا مثال دیگر اینکه آیا ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی بین راهی برای عدم انتقال ویروس به طور مرتب انجام می‌شود؟ این سفرها مثل بمب ساعتی عمل می‌کند؛ چراکه سبب جابه‌جایی ویروس می‌شود.

حریرچی در مورد استفاده از ماسک نیز اظهار کرد: در این مورد تاکید ما این است که هرکسی از منزل خارج می‌شود ماسک بزند. افراد می‌توانند از ماسک پارچه‌ای و خانگی نیز استفاده کنند. هر فردی که در جمع چند نفره‌ای شرکت می‌کند، ملزم به داشتن ماسک است. ما در جلسات ستاد ملی کرونا برای ادارات دولتی پیشنهاد کردیم این موضوع برای آنها اجباری باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز واکسن علیه ویروس کرونا ساخته نشده است، تصریح کرد: همچنین هنوز ایمنی جمعی نیز رخ نداده است. این باور که ویروس ضعیف شده، غلط است. بر خلاف تصورات، یکی از تئوری‌ها برای علت افزایش ویروس در استان‌های جنوبی استفاده از کولر گازی در فصل تابستان در محیط بسته است. گرما و سرما تاثیری در ویروس نخواهند گذاشت؛ چراکه آمار دو کشور برزیل و روسیه به عنوان نقاط گرمسیر و سردسیر قابل مشاهده است‌.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ماسك طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت ماهواره‌ای «اس‌ای‌اس» (SES) برای رقابت بهتر با ماهواره‌های استارلینک شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، شرکت ماهواره‌ای اینتل‌ست را سال آینده به قیمت ۳.۱ میلیارد دلار خریداری می‌کند.

این دو شرکت به تازگی اعلام کردند که اس‌ای‌اس مستقر در لوکزامبورگ، شرکت چندملیتی اینتل‌ست مستقر در ویرجینیا را طبق قرارداد منعقده شده خریداری می‌کند و انتظار می‌رود این قرارداد نهایتا سال آینده اجرا شود.

شرکت اس‌ای‌اس خدمات ماهواره‌ای خود را به سازما‌‌‌ن‌های دولتی، کانال‌های تلویزیونی، ایستگاه‌های رادیویی و همچنین به مخاطبان خصوصی در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

عادل الصالح، مدیر عامل این شرکت با ارائه توضیحاتی شرح داد: در صنعت ارتباطات ماهواره‌ای رو به توسعه و رقابتی، این معامله شبکه فضایی چند مداری، مجموعه طیف، زیرساخت‌های زمینی در سراسر جهان، قابلیت‌های عرضه به بازار و مشخصات مالی ما را گسترش می دهد.

هر دو شرکت، ماهواره‌های ارتباطی را در مدار زمین ایستا، که در ۲۲۲۳۶ مایل (۳۵۷۸۵ کیلومتر) بالای زمین قرار دارد، مستقر می‌کنند. اس‌ای‌اس یک صورت فلکی ماهواره‌ای را نیز در مدار متوسط زمین در ارتفاع حدود ۸ هزار کیلومتری مستقر کرده، با این حال رقابت شدیدتری برای خدمات ارائه شده توسط ماهواره‌های اینترنتی وجود دارد، به ویژه اینکه استارلینک در مدار پایینی زمین قرار گرفته است.

طبق این توافق، اس‌ای‌اس سهام شرکت اینتل‌ست را خریداری کرده و به این ترتیب به یکی از بزرگترین شرکت‌های ماهواره در جهان تبدیل می‌شود. این توافق نشان از اهمیت رقابت و رشد در صنعت ماهواره‌ای دارد و می‌تواند منجر به بهبود خدمات و پوشش ماهواره‌ای در سراسر دنیا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت